Når forstod barna 17 mai feiring?

Det er nok sant.
Var ikke sånn ment, men jeg tenker at det ikke er så mye å skjønne med og gå i tog og spise is egentlig. Det er liksom bare noe som skjer.
Hvorfor vi går i tog er jo noe å forstå etterhvert, og frøkna på 3,5 her vet godt at vi feirer Norge. De snakker mye om det i bhg her, og de øver på å gå i tog :)

Siden min 3 åring ikke husker noe fra feiringen i fjor lurte jeg på når barn kobler begrepet «17 mai» med tog og is

Jeg tror ikke nødvendigvis min treåring husker 17.mai men hun har blitt fortalt det i bhg og hjemme og minnet på og snakket om så mye at hun kobler likevel

17.mai da han var knapt 3 gjorde så sterkt inntrykk (negativt) på min eldste at han absolutt husket det neste år, men ikke tog og is, bare regn, kald, våt og fælt.

Men snuppa på 3,5 er godt motivet av søsken klar for is og pølse og tog på fredag. Og torsdag i bhg

Eldste på snart 4.5 år har begynt å prate om 17 mai tog, flagg og is nå. Snakker hver dag om å gå i tog.

Mellomste som blir 3 i juli henger seg på men tror nok ikke han helt ennå forstår skikkelig hva vi mener med tog.

Yngste er bare 5 mnd så ingen peiling på hva hun skal være med på

Back
Topp