Når forsøkene ikke funker

Vilje

Betatt av forumet
Lurer på om det er noen andre her inne som har hatt 3+ negative forsøk, som har lykkes til slutt? Og hva ble gjort annerledes om den gangen dere lykkes? Etter tre forsøk uten så mye som en skyggestrek begynner jeg å bli rimelig oppgitt. Leter etter svar på hva som kan være årsaken til at eggene ikke fester seg. Ifølge klinikken er embryoene tipptopp og de er overrasket over at vi ennå ikke er gravide. Har sendt prøver til serum i Athen nå, kanskje de kan gi svar. De tester for en del immunologiske sykdommer. Håper nesten vi har noen, hadde egentlig gitt nytt håp å få påvist noe som er kurerbart med antibiotika. Noen som har erfaring derfra?

Hei,
Jeg kan bare si at jeg følger med deg. Er også en av de som dingler med beina og venter på lykken. Har hatt 4 forsøk og ingen posetiv strek. Så her håper vi at lykken kanskje skinner i DK.

Hei,
Jeg kan bare si at jeg følger med deg. Er også en av de som dingler med beina og venter på lykken. Har hatt 4 forsøk og ingen posetiv strek. Så her håper vi at lykken kanskje skinner i DK.
Da er vi i samme båt! Jeg leker også med tanken på å dra utenlands, men har sett mest på Serum så langt. Blir ihvertfall ett forsøk til i Norge så får vi se. Håper virkelig at ny klinikk i DK er det som skal til for dere, har troen på å la noen se med nye øyne på saken :) vil gjerne vite hvordan de evt tenker annerledes for dere :)

Vi satt også og dinglet med beina lenge, men på den syvende innsettingen lyktes vi endelig. Hadde da satt inn til sammen 10 "perfekte" embryo (fersk og frys). Jeg er i tipptopp shape, problemet vårt ligger hos mannen, så ingen grunn til at de ikke skulle feste seg annet enn at det ikke var liv laga... Var ikke så mye som antydning til graviditet de andre gangene.
Eneste som var annerledes siste gangen var at jeg byttet fra Lutinus til Crinone. Som legen sa; det skader ikke å prøve noe annet, og i beste fall er det det som gjør susen. Om det var det som skulle til vet jeg ikke, men embryoet er nå en sprellende baby på 9 uker.
Vet så alt for godt hvor frustrerende det er, og kan bare si ikke gi opp! Håper virkelig du får se den etterlengtede streken snart. :)

Vi satt også og dinglet med beina lenge, men på den syvende innsettingen lyktes vi endelig. Hadde da satt inn til sammen 10 "perfekte" embryo (fersk og frys). Jeg er i tipptopp shape, problemet vårt ligger hos mannen, så ingen grunn til at de ikke skulle feste seg annet enn at det ikke var liv laga... Var ikke så mye som antydning til graviditet de andre gangene.
Eneste som var annerledes siste gangen var at jeg byttet fra Lutinus til Crinone. Som legen sa; det skader ikke å prøve noe annet, og i beste fall er det det som gjør susen. Om det var det som skulle til vet jeg ikke, men embryoet er nå en sprellende baby på 9 uker.
Vet så alt for godt hvor frustrerende det er, og kan bare si ikke gi opp! Håper virkelig du får se den etterlengtede streken snart. :)
Herlig med en historie som endte godt til slutt! Takk, det gir håp :) håper virkelig 2016 blir året hvor vi får se streken :)

Jeg har hatt mange forsøk.. på vårt tredje ble jeg gravid med tvillinger, men endte i dødfødsel..
Tok deretter 4 forsøk til før vi endelig fikk vår etterlengtet mirakel. Tilsammen har jeg satt inn 13 perfekte egg, og 3 av dem ble det barn..av og til trengs det bare tid...
Men jeg skiftet siste gangen til menopur i tilegg til gonal f. Går på blodfortynnende, prednisolon og lutinus lenge.

Ønsker deg lykke til, vet å grusomt ventetiden er. Krysser fingrene for at dere lykkes tilslutt. Klem

Vi er også i denne situasjonen... Skal i gang med 3 forsøk i juni. Har hatt 4 innsett av "helt perfekte" embryo uten så mye som en skyggestrek.

Vi har tatt en kort pause pga ventetiden i det offentlige, så er i gang igjen i juni... Grugleder meg, det har vært fint å kunne bare "glemme" det hele en stund, men man glemmer egentlig ikke bare undertrykker :(

Spent for å høre mer om erfaringene i DK og Athen! Har tenkt oss til utlandet etter dette. Visste ikke om noe om at infertilitet kan skyldes skjulte immunsykdommer heller, hvordan bli testet for slikt? Rart at de ikke tester oss i Norge?

I veien mot søsken tok det for oss lengre tid. Hadde to avbrutte forsøk, to fryseforsøk og et fullført ferskforsøk, før vi bestemte oss for å ta et forsøk privat til tross for to forsøk igjen offentlig. Ble jackpot privat, og er nå gravid med tvillinger.

Jeg har hatt mange forsøk.. på vårt tredje ble jeg gravid med tvillinger, men endte i dødfødsel..
Tok deretter 4 forsøk til før vi endelig fikk vår etterlengtet mirakel. Tilsammen har jeg satt inn 13 perfekte egg, og 3 av dem ble det barn..av og til trengs det bare tid...
Men jeg skiftet siste gangen til menopur i tilegg til gonal f. Går på blodfortynnende, prednisolon og lutinus lenge.

Ønsker deg lykke til, vet å grusomt ventetiden er. Krysser fingrene for at dere lykkes tilslutt. Klem
Ser av historien at du har hatt en enormt lang vei, kan ikke forestille meg alt du har måtte gjennom! Krysser fingrene for at vi slipper å gå gjennom like mye. Ble satt på Prednisolon sist jeg og, samt albyl-e, pluss at vi hadde schratching. Så hadde virkelig trua! Blir spennende å se hva de tenker om neste forsøk altså. Får jo alltid fine egg og bra befruktning, så tror problemet ligger i livmora, men vet jo ikke! Klem :)

Vi er også i denne situasjonen... Skal i gang med 3 forsøk i juni. Har hatt 4 innsett av "helt perfekte" embryo uten så mye som en skyggestrek.

Vi har tatt en kort pause pga ventetiden i det offentlige, så er i gang igjen i juni... Grugleder meg, det har vært fint å kunne bare "glemme" det hele en stund, men man glemmer egentlig ikke bare undertrykker :(

Spent for å høre mer om erfaringene i DK og Athen! Har tenkt oss til utlandet etter dette. Visste ikke om noe om at infertilitet kan skyldes skjulte immunsykdommer heller, hvordan bli testet for slikt? Rart at de ikke tester oss i Norge?
Jeg tenkte også på å ta en liten pause, men jeg vil jo bare ha baby så fort som mulig, så jeg klarer ikke tenke på så mye annet uansett. Tenker jo på andre ting når jeg er på jobb og sånn, men det ligger liksom konstant og ulmer baki der. I Norge er det ikke så mye fokus på immunsykdommer når det gjelder årsak til barnløshet, men i feks Hellas og USA tester de mye oftere for dette. Min gyn (privat) har også troen på at dette i enkelte tilfeller kan påvirke. Særlig i tilfeller hvor kvinnen er relativt ung, embryoene som blir satt inn er tilsynelatende fine, og mannen er fertil - men de likevel mislykkes ved flere ivf. Måten det testes på i Athen er at du sender ned en prøve mensblod (urk, ja vet!). Du sender i et urinprøveglass og etter et par ukers tid får de den på klinikken. Jeg fikk beskjed om at min var mottatt i dag. Om et par dager skal jeg ha svar, så det er spennende! Ta en titt på ivfserum.com om du er interessert, ellers så svarer jeg deg mer enn gjerne :) har lest historier til flere damer her inne som etter serum-prøver fikk resept på antibiotika og lykkes på neste forsøk. Så selv om dette sikkert ikke er noen mirakelkur må man jo prøve alt i dette gamet!

Masse lykke til! Blir spennende om de finner ut av noe på Serum :)

Hei :) Jeg er ny her men må spørre for kanskje noen av dere har prøvd det.. Men jeg har fått beskjed om at jeg ikke har eggløsning, gubben har ikke noen "aktive" sædceller heller som kommer av bruk av testosteron men har sluttet med dette for noen måneder siden.. Han har fått tak i Pregnyl som han skal bruke for å få i gang produksjonen. MEN etter mye lesing på nettet har vi funnet ut av kvinner også bruker dette. Så vi tenkte at jeg skulle prøve dette, men spørsmålet mitt er om noen vet om dette kan gjøres når som helst i syklusen eller skal det taes når jeg i utgangspunktet skal ha eggløsning ?

Back
Topp