Når foreldre skiller seg

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
noen her som har opplevd at foreldrene sine skiller seg i godt voksen alder? Der du/ dere barn er voksne og med egne barn? Tror foreldrene mine har kommet til et veiskille etter nesten 40 år sammen... jeg vet ikke hva jeg skal si til barna.. vet ikke helt hvordan jeg skal ta det selv. Begge foreldrene er dypt ulykkelige.. jeg håper at de kan finne tilbake til hverandre..
 
noen her som har opplevd at foreldrene sine skiller seg i godt voksen alder? Der du/ dere barn er voksne og med egne barn? Tror foreldrene mine har kommet til et veiskille etter nesten 40 år sammen... jeg vet ikke hva jeg skal si til barna.. vet ikke helt hvordan jeg skal ta det selv. Begge foreldrene er dypt ulykkelige.. jeg håper at de kan finne tilbake til hverandre..

Jeg har ikke opplevd det (mine foreldre skilte lag da jeg var 3 år). Men det er nok en stor omveltning for de rundt også, ikke bare de som skal skille seg. Om de er dypt ulykkelige, hvorfor håper du da at de skal finne tilbake til hverandre? Er det ikke bedre at de får bli lykkelige hver for seg? Det er nok en sorg, uansett om de tok valget frivillig. Det er en epoke av livet som er over, og slike overganger kan føles veldig tunge og triste. Men så går tiden og man finner tilbake til normalen igjen.

Du får si det til barna sånn som det er, tenker jeg. Du trenger ikke finne på noe eller dikte opp historier. Barn skjønner dette ganske greit. Bare si det som det er.
 
noen her som har opplevd at foreldrene sine skiller seg i godt voksen alder? Der du/ dere barn er voksne og med egne barn? Tror foreldrene mine har kommet til et veiskille etter nesten 40 år sammen... jeg vet ikke hva jeg skal si til barna.. vet ikke helt hvordan jeg skal ta det selv. Begge foreldrene er dypt ulykkelige.. jeg håper at de kan finne tilbake til hverandre..
I stedet for å håpe at de finner tilbake til hverandre så håp heller at de kan bevare et vennskap og at de blir lykkelige hver for seg.
 
Til de andre kommentarene her, så tolker jeg det som at du håper de skal finne tilbake til hverandre SÅKLART som lykkelige og tilfreds med hverandre :) noe annet er jo litt rart :p

Min foreldre skiltes da jeg var barn, så kan ikke si noe om akkurat det du er i nå. Men samboer sine foreldre skiltes ikke lenge etter han var flyttet ut. De er nå gode venner, kan dra på ferie med barnebarn og feire høytider sammen. Det er vel en 9-10 pr siden bruddet, men de har ingen nye på hver sin kant, det hadde nok komplisert det gode vennskapet og samarbeidet. Hvertfall dersom bare en av dem hadde en ny.

Til barna tenker jeg sannheten er fint. Bestemor og bestefar har ikke lyst til å være kjærester lenger, de skal flytte i hver sin leilighet men de er fortsatt venner :)

God klem til deg ❤️store endringer i både kjerne og storfamilien kn være vanskelig uansett hva det gjelder.
 
Back
Topp