Når folk tar på magen....

Liker det overhode ikke selv, jeg har heller ikke noen gravidmage, den strutter litt, men mest lubben. Og folk er veldig frempå og skal kjenne osv. og gjerne fortelle hvor stor jeg har blitt. Det er ingenting å kjenne på her. Man kan vel ikke forvente annet enn å høre at man blir feit men.
Dagens episode av Side om side på NRK tok dette ganske på kornet. Om dette at kjente og ukjente tar seg den frihet til å klå på deg, og hvor mye bedre andre kjenner kroppen din og vet hva du bør og ikke bør gjøre :)

Hehe, svigermor er fantastisk på det området der:P Hun har jobbet i hjemmesykepleien, og er ett veldig omsorgsfullt menneske.

Da jeg hadde fått sønnen min tok hun meg rett som det var på puppen for å kjenne om jeg hadde fått melk :P

Jeg kunne ikke annet enn å le ;) Hadde det vært noen andre ville jeg nok reagert på en heelt annen måte og hun hadde nok ikke gjort det om hun ikke viste hvor hun hadde meg. Men den forventa jeg rett og slett ikke :D

Liker det overhode ikke selv, jeg har heller ikke noen gravidmage, den strutter litt, men mest lubben. Og folk er veldig frempå og skal kjenne osv. og gjerne fortelle hvor stor jeg har blitt. Det er ingenting å kjenne på her. Man kan vel ikke forvente annet enn å høre at man blir feit men.
Dagens episode av Side om side på NRK tok dette ganske på kornet. Om dette at kjente og ukjente tar seg den frihet til å klå på deg, og hvor mye bedre andre kjenner kroppen din og vet hva du bør og ikke bør gjøre :)
Ja, så den! Måtte le, det var akkurat sånne situasjoner som har blitt nevnt her ;) Digga at hun klikka til slutt ;)

Klassekameratene til jentungen syns det er veldig stas å komme og kjenne på magen min når jeg hent er henne på skolen. :rolleyes:
De får lov da. Er bare søtt.

Gubben og gutten får lov. Andre får ikke. Sånn er det.
Her får alle lov. Guttungen liker godt å kjenne. Mannen virker redd hele magen, hvis han kommer "for nær" viker hånden som han har brent seg :p
Men når jeg plasserer hånda hans der, så kjenner han litt forsiktig å sier han ikke kjenner forskjell... Eeeh...

Synes det er koselig med venner og familie, nå som den vises godt (18 uker), men mindre bekjente og fremmede - WEIRD! Var på ferie og traff en kompis av min mann og kona på middag. Da var jeg bare 10 uker på vei men vi sa det til dem da de ikke er nære noen i vår vennekrets. Hun skulle på død og liv kjenne på magen min- som var helt flat 0__o han kjenner jeg jo men hun har jeg truffet kun en gang før. Det var akward!

Magen er MIN! Mannen får lov å ta på den, men får helt noia om andre gjør det! Mamma hadde jo så lyst sist, men for meg blir det for rart..

Jeg bryr meg fint lite om noen stryker på magen min for å være ærlig :) men alt med måte selvsagt :P

Her får alle lov. Guttungen liker godt å kjenne. Mannen virker redd hele magen, hvis han kommer "for nær" viker hånden som han har brent seg :p
Men når jeg plasserer hånda hans der, så kjenner han litt forsiktig å sier han ikke kjenner forskjell... Eeeh...

Hehe, litt sånn er samboer også. Livredd for at han skviser babyen om han holder på magen min.. Og jeg får streng beskjed om å ikke trykke :P Litt søte da :)

Hehe, litt sånn er samboer også. Livredd for at han skviser babyen om han holder på magen min.. Og jeg får streng beskjed om å ikke trykke :P Litt søte da :)
Hihi, mannen sier også at jeg ikke må trykke. Tenk om du irriterer babyen?! Da svarer jeg at h*n bare kan venne seg til å irritere seg over mora si, blir sikkert noen feider de neste 18 årene :P

Hihi, mannen sier også at jeg ikke må trykke. Tenk om du irriterer babyen?! Da svarer jeg at h*n bare kan venne seg til å irritere seg over mora si, blir sikkert noen feider de neste 18 årene :P

Hehe :P Herlig! Og sant det du sier. Vi kan like gjerne begynne allerede ;)

Forrige gang var jeg litt for sjenert til å si ifra i starten, men etter en lang og sliiiitsom dag på jobb slo jeg en gjest på hånda da han tok på magen min. Litt fordi jeg ble skremt også, han kom snikende bort uten at jeg merket det.. :o

Jeg syns det er en skikkelig uting at folk skal ta seg til rette slik. Spørre om vekt, ditt og datt. Jeg har ei venninne som måtte klapppe meg på magen med en gang hun fikk vite at jeg er gravid. Jeg sa at det ikke er noe å klappe på, hun svarte at jeg hadde jo fått mage. den magen var sjokolade og luft, ikek veldig stas å bli klappa da.. Nå har jeg store planer om å klappe tilbake på de som evt prøver seg, jeg skal spørre om vekta deres også :D

Forrige gang var jeg litt for sjenert til å si ifra i starten, men etter en lang og sliiiitsom dag på jobb slo jeg en gjest på hånda da han tok på magen min. Litt fordi jeg ble skremt også, han kom snikende bort uten at jeg merket det.. :o

Jeg syns det er en skikkelig uting at folk skal ta seg til rette slik. Spørre om vekt, ditt og datt. Jeg har ei venninne som måtte klapppe meg på magen med en gang hun fikk vite at jeg er gravid. Jeg sa at det ikke er noe å klappe på, hun svarte at jeg hadde jo fått mage. den magen var sjokolade og luft, ikek veldig stas å bli klappa da.. Nå har jeg store planer om å klappe tilbake på de som evt prøver seg, jeg skal spørre om vekta deres også :D
Ja klapp de tilbake, ta gjerne i litt ekstra kraft også..hehe.. :D

Det har bare skjedd meg én gang ennå, det var en dame jeg knapt har snakket med før som begynte å stryke meg over magen. Var ikke så langt på vei, så det var mest luft og ikke så mye baby... Litt kleint, men hadde ikke likt det noe bedre om magen var større heller. De nærmeste får lov, men tror ikke de kommer til å gjøre det uten å spørre:)

Back
Topp