Når fikk du vite kjønn?

Kosmo.

Prøver på nr 3
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Skal på TUL i uke 13+3, så man kan få vite det fra u 12, lurer litt på hva sansynligheten for det er :angelic: blir like glad uansett hva det er, men er sååå nyskjerrig :hilarious::facepalm:

Jeg fikk beskjed på tidlig ultralyd at de ikke hadde lov å fortelle kjønn + at det var vanskelig å se. På OUL klarte de ikke se kjønn. Så nå har jeg bestilt et kit for å finne det ut selv

Skal på TUL i uke 13+3, så man kan få vite det fra u 12, lurer litt på hva sansynligheten for det er :angelic: blir like glad uansett hva det er, men er sååå nyskjerrig :hilarious::facepalm:
Var på UL i uke 12+1, og fikk beskjed om at de ikke hadde lov å oppgi kjønn fordi man fortsatt kan ta abort.

Tar du privat er det noen som sier kjønn da :)

Fikk ikke vite på TUL i uke 13, måtte vente til OUL i uke 20.
Måtte vente til OUL med forrige også, fordi hun aldri lå i ro lenge nok til å se (var på månedlige ultralyder).

Fått vite i uke 11, med NIPT fra Danmark. :p
Hvis ikke, hadde det ikke blitt før oul - som jeg ikke stoler på :p
Mellomste var gutt på OUL, hun. Kom ut som jente.

Var på UL i uke 12+1, og fikk beskjed om at de ikke hadde lov å oppgi kjønn fordi man fortsatt kan ta abort.

Tar du privat er det noen som sier kjønn da :)
Er henvist til et privat sted men må ikke betale :think005

Det kommer helt an på vedkommende som utfører ultralyden :)
Jeg har hatt henvisning til gynekolog (som har privat klinikk så jeg betalte kun utstyrsgebyr), hun opplyser ikke om kjønn tidlig for hun har ikke så mye kompetanse på det.
Så har jeg hatt TUL på sykehuset i uke 12-13 i to svangerskap. I det ene fikk jeg vite legens gjetning på kjønn og i det andre ikke.
Hvis de vil og kan se, kommer de til å spørre på slutten av timen som regel. :)

Jordmor gjetta på jente når vi var på tidlig ultralyd i uke 13+0. Fikk bekreftet på ordinær ultralyd at det var jente. Vet av flere som har vært hos samme jordmoren, men ikke fått vite. Så tror de egentlig er ganske restriktive på tidlig ultralyd med å si noe.

13+0 med storesøster og lillebror :)

Fikk vite det på OUL første gangen, tror jeg var 18+4 uker på vei. Var på TUL i uke 12 i det samme svangerskapet der dama sa det var alt for tidlig til å se kjønn. Med nr 2 gikk jeg tilbake til samme dame og datt nesten av benken da hun sa at kjønnet var klart og tydelig. Så da fikk vi vite det i uke 12/13 andre gangen og det stemte :)

Fikk vite det på OUL første gangen, tror jeg var 18+4 uker på vei. Var på TUL i uke 12 i det samme svangerskapet der dama sa det var alt for tidlig til å se kjønn. Med nr 2 gikk jeg tilbake til samme dame og datt nesten av benken da hun sa at kjønnet var klart og tydelig. Så da fikk vi vite det i uke 12/13 andre gangen og det stemte :)
Ja, leste på nett at det kunne ses fra uke 12 og stor sjanse fra uke 13. Men da skjønner jeg at det kommer nok veldig an på hvem som skal ta UL og og litt posisjon til babyen i magen :happy: 3,5 uke igjen nå, spent!!

Fikk ikke sett det på ul 12+1, men var lett å se på OUL 18+noe.

Vedrørende når de har lov til å opplyse om det mener jeg det henger sammen med grensen for selvbestemt abort.

I uke 14 ca

Back
Topp