Når fikk du time til TUL 11+0 til 13+6?

Har time hos jordmor 9+5, så blir nok ikke henvist før da :) men hadde privat ul 7+3, så stresser ikke med at jeg ikke har noe time ennå.
 
Enda ikke innkalt. Er 8+2 og henvisning ble sendt for to uker siden. Står bare at den er vurdert hos Ullevål og at time vil bli tildelt. Det må i så tilfelle bli TUL i slutten av mars, men jeg har vært på privat UL, både i uke 7 og 8. :)
 
Fikk time på sykehuset når jeg er 9+5, skjønte ingenting o_O Var visst en ultralyd før TUL for å se hvor langt jeg er på vei. Sa til legen min at jeg var usikker på svangerskapslengde, men har gått mer ut fra når jeg fikk positiv test..

Skal jo på privat TUL imorra da:joyful:
 
Ble henvist da jeg tok kontakt med jordmor. Ultralyd 12. mars, da er jeg 11+5 :love7
 
Da fikk jeg endelig ringt og den gode nyheten var at jeg fikk lov å ta alle kontrollene på fødestuen, med jordmor der, som jeg ønska meg. Den dårlige nyheten var at de sa at første kontroll blir tidlig ultralyd men for å henvise meg måtte de ha det via legen. Så ringe jeg legen og de sa de har ingen ledige timer før i april men jeg kan prøve å ringe på morgenen for å se om de kan smitte meg inn noe sted. Jeg kjører motsatt vei til jobb og de vil helst ha beskjed uka før om fravær så det passa jo ganske dårlig. Og dessuten så skal jeg jo ha tidlig ultralyd i slutten av mars (er begynt på uke 10 nå allerede!) så april blir jo uansett alt for seint.

Løste det med å bytte fastlege gjelder heldigvis allerede fra fredag av, så da ringer jeg fredag evt mandag og håper jeg får time!
 
Fikk 13+4 på Ahus. Er det noen ulempe ved å få så sent? :bored:
Absolutt ikke! Ultralydjordmødre fremsnakker tidlig ultralyd etter uke 13 for å kunne se mest mulig og få best mulige bilder :Heartred

Jeg har fått time til tidlig ultralyd 2/4, da er jeg i uke 13+5. Har ikke bestilt annen tidlig ultralyd, men vurderer det bare fordi det kanskje hadde føltes mer ekte da..?
 
Absolutt ikke! Ultralydjordmødre fremsnakker tidlig ultralyd etter uke 13 for å kunne se mest mulig og få best mulige bilder :Heartred

Jeg har fått time til tidlig ultralyd 2/4, da er jeg i uke 13+5. Har ikke bestilt annen tidlig ultralyd, men vurderer det bare fordi det kanskje hadde føltes mer ekte da..?
Det er godt å høre :happy: Vi dro på privat tidlig UL forrige uke (uke 9) bare fordi jeg ville se liv og antall fostre, var «redd» det var tvillinger da jeg har vært så dårlig. Dette er både min og samboers første graviditet og det føltes veldig mye mer ekte ut da vi fikk se fosteret! Tror spesielt samboeren min fikk en liten oppvekker med at det faktisk er et foster, vårt foster, inni meg :laughing002 Anbefales om man vil ta seg råd til det :love7
 
Vi har gjennomgått IVF, og klikiken ønsker TUL 5 uker etter plastocyst, så vi har time 15 mars! Nesten 6 uker etter innsett da :hungover: skulle gjerne dratt på TUL i går om mulig, er så spent :hilarious:
 
Hvor kan man sjekke om jordmor har sendt henvisning til OTUL? Har vært 3 uke siden første kontroll men ingen henvisning enda.
Er 8+5 idag
 
Back
Topp