Når fikk du mens etter fødsel?

1 år (+ et par uker) etter fødsel. Hadde sluttet med nattamming noen måneder før, og ammet kun 2 små ganger om dagen på det tidspunktet.

13 mnd.
Ammet hele tiden, men nattamming ble naturlig nedtrappet da barnet sov mer gjennom natten. Så kom eggløsningen.

10 mnd -+ et par uker, to ganger om jeg ikke husker feil, ammet. Eller den ene gangen kom den ikke tilbake da jeg ble gravid på første eggløsning, men den hadde kommet etter ca 10 mnd om jeg ikke hadde blitt gravid. :p

Fikk den tilbake rundt 8 mnd etter fødsel. Fullammet til 6 mnd. Ammet fremdeles 5-6 ganger i døgnet når den kom tilbake.

Fødte i januar, fullpumpet og ammet men fikk likevel mensen tilbake i august mener jeg det var. Da var den dønn stabil fra da av.

7 mnd, etter fødsel med de to første(fullamming). Nr. 3 er bare 6 uker så ikke kommet tilbake enda, og fullammer.

5 uker her også, med fullamming. Uregelmessig.

Last edited:
Litt over 3 måneder, fullpumpet.

8,5 mnd etter fødsel nå sist. Fullammet til 6 mnd, og ammet ca 8 ganger i døgnet da mensen kom. Det startet med brystvegring i 5 dager (ble kun pumping de dagene), og så boom! Mensen 5 dager etter det igjen...
Husker ikke med første (fikk ikke til ammingen, pumpa sporadisk i 2 mnd) og mener det var ca 1 år etter fødsel med andre (ammet i 13 mnd).

Jeg fikk mens PRESIST 6 måneder etter fødsel. :)
Fullammet de første 4 måneder, deretter bare på dagtid.

Så morsomt at det er så ulikt. Denne gang tok det 3mnd før mensen kom tilbake. I disse dager venter jeg på enten mens eller pos test så spennende å se hva det blir:)

Back
Topp