Når fikk du første EL etter SA?

Prøveliten

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Vi har lyst til å prøve igjen raskt etter SA, men er usikker på når jeg i det hele tatt kan forvente EL :oops:
Noen erfaringer å komme med, så kanskje jeg kan få en ide?

Varme tanker :Heartred
Slet med å måle eggløsning før første mens etter SA, da jeg hadde hcg i kroppen som slo ut på eggløsningstestene. Men vi ville uansett vente en syklus, det er det som er anbefalt av legene, tror det er litt større sannsynlighet for SA igjen om man ikke får renset skikkelig ut neste mens. Men det er utrolig mange suksesshistorier med de som har blitt gravide på direkten, så det må man bare bestemme selv :Heartred

Beklager at du opplever en SA :Heartred

Jeg fikk 3 dager forsinket EL etter en MA. Noe som var helt utrolig egentlig, siden hcg skal være under et visst nivå for at EL skal starte opp igjen. Det egget som slapp da må jo ha vært skikkelig klar til å slippe.

Så trist å høre om SA :Heartpink Jeg fikk EL 20-21 dager etter MA. Hadde veldig kraftige symptomer på EL og mens de første syklusene etterpå, så var ikke så vanskelig å skjønne når det kom. Jeg mistet i uke 11 (oppdaget i uke 12), så vet ikke om det kanskje har noe å si for det med sterke symptomer.

Slet med å måle eggløsning før første mens etter SA, da jeg hadde hcg i kroppen som slo ut på eggløsningstestene. Men vi ville uansett vente en syklus, det er det som er anbefalt av legene, tror det er litt større sannsynlighet for SA igjen om man ikke får renset skikkelig ut neste mens. Men det er utrolig mange suksesshistorier med de som har blitt gravide på direkten, så det må man bare bestemme selv :Heartred
Jeg var til kontroll forrige uke med innvending ultralyd etter SA I september. Nevnte til gynekologen at jeg sterkt hadde lyst på barn, og fikk som svar. Da er det bare å kjøre på:cool:

Det er mulig det varierer litt utifra hvor langt på vei en var ved sa kanskje?
Jeg hadde en sa i uke 5 for noen år siden. Da kom eggløsning som normalt omtrent 14 dager etter første blødningsdag.

Jeg har hatt en MA tidligere i uke 9 og fikk aldri ordentlig ned HCG. Men fikk bekreftet graviditet på UL etter en runde med mens. Gynekologen på sykehuset sa at det ikke var nødvendig å vente, bare å «kjøre på» om man føler seg klar. Det var ikke jeg og trengte å vente/heles en måneds tid først.

Beklager at du opplever en SA :Heartred

Jeg fikk 3 dager forsinket EL etter en MA. Noe som var helt utrolig egentlig, siden hcg skal være under et visst nivå for at EL skal starte opp igjen. Det egget som slapp da må jo ha vært skikkelig klar til å slippe.
Ja, det var nok klart :smiley-bounce012 :laughing002

Så trist å høre om SA :Heartpink Jeg fikk EL 20-21 dager etter MA. Hadde veldig kraftige symptomer på EL og mens de første syklusene etterpå, så var ikke så vanskelig å skjønne når det kom. Jeg mistet i uke 11 (oppdaget i uke 12), så vet ikke om det kanskje har noe å si for det med sterke symptomer.
Lurer nemlig på om det er mensen eller EL som murrer i vei her nå, ca 3 uker etter SA. Var EL vanligvis på dag 20-21 eller kom den litt senere enn vanlig?

Det er mulig det varierer litt utifra hvor langt på vei en var ved sa kanskje?
Jeg hadde en sa i uke 5 for noen år siden. Da kom eggløsning som normalt omtrent 14 dager etter første blødningsdag.
Ja, kanskje det? Finnes sikkert litt statistikk, men varierer sikkert veldig mye fra kvinne til kvinne.

Hadde SA 24.august, hadde EL symptomer i midt september.. tok en test og den var positiv 14.september.
Fikk mesen 1.oktober :Heartred Nå er vi igang med prøving igjen.

Lurer nemlig på om det er mensen eller EL som murrer i vei her nå, ca 3 uker etter SA. Var EL vanligvis på dag 20-21 eller kom den litt senere enn vanlig?
Det er senere enn vanlig! Jeg har som regel EL på dag 14. Hvis ikke du har kjent noe tidligere er det kanskje EL nå da?

Jeg sitter selv og lurer på om det er eggløsning eller mensen som er på gang nå. Mensenlignende murringer og småkvalm da jeg dro på jobb i dag.

Fortsatt negativ EL test på meg. I morgen er det 4 uker siden selve SA. Merker mer tyntflytende slim I dag, kvalme, og murringer som det var i august før jeg testa positiv på graviditet.

Jeg har ikke testa etter EL, men har ikke hatt noen tydelige tegn på det (SA 3,5 uker siden). Litt mer slim i dag, men usikker på om det er EL eller noe mensen på gang.

Så trist og føler veldig med deg!! Jeg fikk SA på en tirsdag og første eggløsningstopp på søndag samme uke… det var ganske brutalt men så fikk jeg ny eggløsning en uke etter dette. Så tror kroppen prøvde å sleppe ett egg, men ikke fikk det til. Jeg har nå en svak positiv strek <3 så kan jo gå fort etter en SA. Krysser fingrene for at bebis gror og at du lykkes på neste!!

Jeg har ikke hatt noen tydelig eggløsningstegn og heller ikke noen tydelige Pms-tegn. har hatt masse kviser de siste ukene, så noe skjer jo med hormonene, men akkurat hva er ikke så godt å si…

Back
Topp