Når fikk dere symptomer og hvilke?

BestWishes

Flørter med forumet
MayDay2021
Når fikk dere symptomer på graviditet, og hvilke symptomer var det?

Jeg var litt kvalm i uke 3 og 4. Ekstreeeeemt trøtt og sinsykt hormonell. Nå er jeg 5+4 og bare trøtt og vonde pupper.
 
Rett før ikm har trøttheten slått til alle 3 gangene. Var kvalm med nr. 3 fra uke 5-6
 
Merket annerledes utflod 6 dpo. Magen var merkelig. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, meg kjentes ut som den var full av små luftbobler fra 12 dpo. Oppblåst fra uke 5. Sinnssykt trøtt uke 6-9. Trettheten avtok gradvis etter det. Slapp heldigvis unna kvalme :happy:
 
Min første symptom var problemer med å puste.
Måtte trekke pusten ofte og det var tungt.
Var rett rundt når jeg fikk første positive gravid test, så uke 3/4.
Etter det ble mye, mye luftplager. Så mer gravid ut i uke 6 enn det jeg gjør nå i uke 19 :hilarious:
 
Fikk ømme pupper rundt uke 5, som varte til rundt 9-10 tror jeg. Nå er kun brystvortene følsomme, men ikke ømme/sår lenger- men de er doblet i størrelse da. Var ganske trøtt i starten, særlig uke 4-10, men så ga det seg. Er 24+5 nå, og hender jeg slumrer av litt på ettermiddagen, men det kunne jeg gjøre før graviditet og. Merket ganske fort at jeg ble MYE mer andpusten av oppoverbakker, ca fra uke 6-7. Kvalme/oppkast slapp jeg unna.

Utover det har mine eneste symptomer vært at jeg føler meg helt fantastisk, egentlig. Renere hud, bedre hår, helt stabilt humør, kjempeform rett og slett. Lege og jordmor bemerket at jeg nok er en av (de få) som har det bedre med gravidhormoner enn uten.
 
Mensmurringer siden uke 3+5 ca., så trodde jo mensen kom, men det gjorde den ikke. Murringene har fortsatt litt i bølger helt siden da (er nå 5+4), men aldri blitt sterkere enn det som kjennes ut som et forvarsel for meg, at liksom mensen kommer om 4-5 dager eller noe sånt.
Litt trøtt men kan være fordi jeg har redusert kraftig på koffeinen.. og ømme pupper begynte på dag 5+1. Vært litt uggen i ei uke, men ikke skikkelig kvalm ennå. Spennende dager :D
 
Back
Topp