Når fikk dere prøve igjen?

A

Asdfklmno

Guest
Dere som har mistet sent/ mistet baby kort tid etter fødsel, når fikk dere klarsignal for å prøve igjen?

Jeg hadde en sa i uke 13 sist (foster var 8 uker, så ingen utredning var nødvendig). Da begynte vi å prøve med en gang, og jeg ble gravid i pp2 med hun jeg har i magen nå.
Jeg får jo dessverre ikke denne babyen med hjem, og alt jeg kan tenke på nå er å komme i gang prøving igjen. Har fått beskjed om at jeg skal ta blodprøver 2-3 mnd etter fødsel som en del av utredning, og at prøving kan starte etter det. Akkurat nå virker det sååå lenge å vente. Men mest sannsynlig trenger vel kroppen å hente seg inn igjen og komme inn i syklus igjen? Jeg vil tro at vi sikkert trenger å sørge litt over jenta vår også. Det er litt vanskelig å se for seg alt nå. Håper inderlig det blir fødsel etter kontroll i neste uke, så veien videre kan starte.
 
Vi ble anbefalt å vente til etter en mens, men vi skal ikke utredes noe videre så det kan ha noe med saken å gjøre. Vi skal på oppfølging om 3 mnd hvor vi forhåpentligvis får svar på hva som skjedde her, men de mente vi bare kunne prøve i vei før svarene kommer. Men vi skal som sagt ikke utredes noe.

Jeg skjønner veldig godt at du ønsker å gå videre, og komme i gang med prøvingen. Må være helt uutholdelig å gå og vente sånn. Får liksom ikke kommet i gang med de neste stegene. :( Jeg skulle gjerne ønske at mensen var i gang her slik at vi bare kan hoppe i det (enda det bare er 9 dager siden fødselen - men det virker som en hel evighet, tidsperspektivet mitt er litt på en snurr).
 
Det går jo fort 2-3 mnd hvis man skal vente til man har hatt mensen igjen. Men enig, det er lenge å vente uansett...
 
Vi fikk også beskjed om å vente en mens, men det var heller ikke noen utredning videre for oss...
 
Hm, blodprøvene må tas når alle graviditetshormoner sikkert er ute av kroppen. Jeg vil tro det fort kan gå 2 måneder før jeg har hatt en menstrasjon uansett. Skal høre med lege om det er mulig å begynne rett etter at blodprøver er tatt. Da trenger vi bare vente 2 mnd og ikke 3. Det kjennes litt bedre ut. Og blodprøver får man svar på i løpet av en uke tror jeg.
Det er jo viktig med disse blodprøvene for å få riktig mengde medisin om jeg behøver det, så jeg vil ikke risikere noe der heller.
Jaja, første må jeg jo føde før dette kan komme i gang.
 
Fødte 22 oktober 2016, babyene døde etter 1 døgn, de ble født i uke 25. Hadde første mens etter det med start 18 desember, og er nå gravid igjen( uke 7 i morgen ). Anbefaler å vente til du har fått første mens.. trur også kroppen vil trenger det psykisk, hadde ikke klart å bli gravid noe før trur jeg. Forstår tankene dine, tenkte også veldig mye på å bli gravid fort etter vi mistet de :(

Av ren nysgjerrighet, hvorfor må hjertet til baby stoppe før du kan føde? Visst de mener barnet ikke vil leve uannsett :(

Mener ikke å rippe opp i noe altså[emoji173]️
 
Fødte 22 oktober 2016, babyene døde etter 1 døgn, de ble født i uke 25. Hadde første mens etter det med start 18 desember, og er nå gravid igjen( uke 7 i morgen ). Anbefaler å vente til du har fått første mens.. trur også kroppen vil trenger det psykisk, hadde ikke klart å bli gravid noe før trur jeg. Forstår tankene dine, tenkte også veldig mye på å bli gravid fort etter vi mistet de :(

Av ren nysgjerrighet, hvorfor må hjertet til baby stoppe før du kan føde? Visst de mener barnet ikke vil leve uannsett :(

Mener ikke å rippe opp i noe altså[emoji173]️

Det er vel fordi hun er kommet lenger enn uke 22, som er absolutt siste frist for provosert abort.
 
Fødte 22 oktober 2016, babyene døde etter 1 døgn, de ble født i uke 25. Hadde første mens etter det med start 18 desember, og er nå gravid igjen( uke 7 i morgen ). Anbefaler å vente til du har fått første mens.. trur også kroppen vil trenger det psykisk, hadde ikke klart å bli gravid noe før trur jeg. Forstår tankene dine, tenkte også veldig mye på å bli gravid fort etter vi mistet de :(

Av ren nysgjerrighet, hvorfor må hjertet til baby stoppe før du kan føde? Visst de mener barnet ikke vil leve uannsett :(

Mener ikke å rippe opp i noe altså[emoji173]️


Det vil altså normalt ta litt tid før mensen kommer tilbake skjønner jeg. Da har jo 2 mnd plutselig gått og jeg kan ta blodprøvene. Tror nok også mentalt at jeg vil trenge så mye tid at jeg rekker å få en mens. Det var hvertfall erfaringen da jeg mistet sist, enda det var veldig mye tidligere.

Helt greit at du spør, og grunnen er at jeg er forbi 22 uker. Er i uke 26 i dag. Samtidig ville hun ikke ha overlevd lenge etter en fødsel tror jeg, pga morkakesvikt er hjertet forstørret og lungene svært underutviklet for alderen. Det samme gjelder resten av babyen også.
Legene vil naturligvis ikke si noe om hvor lang tid det vil ta, men det har vært forverring mellom hver kontroll siste uken, så jeg tror ikke det kan være lenge igjen.
Har også tatt fostervannsprøve som utelukker kromosomfeil, babyen er altså i utgangspunktet helt frisk. Det taler også mot at vi ville fått en evt. Svangerskapsavbruddssøknad godkjent etter 22. uke.

Gratulerer med ny spire [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Det vil altså normalt ta litt tid før mensen kommer tilbake skjønner jeg. Da har jo 2 mnd plutselig gått og jeg kan ta blodprøvene. Tror nok også mentalt at jeg vil trenge så mye tid at jeg rekker å få en mens. Det var hvertfall erfaringen da jeg mistet sist, enda det var veldig mye tidligere.

Helt greit at du spør, og grunnen er at jeg er forbi 22 uker. Er i uke 26 i dag. Samtidig ville hun ikke ha overlevd lenge etter en fødsel tror jeg, pga morkakesvikt er hjertet forstørret og lungene svært underutviklet for alderen. Det samme gjelder resten av babyen også.
Legene vil naturligvis ikke si noe om hvor lang tid det vil ta, men det har vært forverring mellom hver kontroll siste uken, så jeg tror ikke det kan være lenge igjen.
Har også tatt fostervannsprøve som utelukker kromosomfeil, babyen er altså i utgangspunktet helt frisk. Det taler også mot at vi ville fått en evt. Svangerskapsavbruddssøknad godkjent etter 22. uke.

Gratulerer med ny spire [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Takk, du [emoji173]️

Mange klemmer sendes din vei [emoji173]️
 
Det vil altså normalt ta litt tid før mensen kommer tilbake skjønner jeg. Da har jo 2 mnd plutselig gått og jeg kan ta blodprøvene. Tror nok også mentalt at jeg vil trenge så mye tid at jeg rekker å få en mens. Det var hvertfall erfaringen da jeg mistet sist, enda det var veldig mye tidligere.

Helt greit at du spør, og grunnen er at jeg er forbi 22 uker. Er i uke 26 i dag. Samtidig ville hun ikke ha overlevd lenge etter en fødsel tror jeg, pga morkakesvikt er hjertet forstørret og lungene svært underutviklet for alderen. Det samme gjelder resten av babyen også.
Legene vil naturligvis ikke si noe om hvor lang tid det vil ta, men det har vært forverring mellom hver kontroll siste uken, så jeg tror ikke det kan være lenge igjen.
Har også tatt fostervannsprøve som utelukker kromosomfeil, babyen er altså i utgangspunktet helt frisk. Det taler også mot at vi ville fått en evt. Svangerskapsavbruddssøknad godkjent etter 22. uke.

Gratulerer med ny spire [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Men hun har det i allefall godt i magen din til siste endestopp<3... Jeg følger med, og kjenner jeg blir så lei meg på dine og deres vegne. Ord blir fattige. Min mor mistet ei datter for 24 år siden i november, midt under fødsel.... ( fullbåren til termin ).De hadde trodd hun lå med hodet ned, men hun kom i sete, og navlesnoren først ut. Den hadde nok surra seg rundt henne... Hun var veldig frisk og stor og flott jente... Og dermed så blir jeg ekstra lei meg på andre sine vegne. Jeg sørger enda, 24 år etter, jeg sørger om ikke enda mer nå faktisk. Hun var kanskje søsteren min, men for meg så var hun alt for meg... Min mor sørger veldig enda, også... Vi prater mye om det..
 
Da jeg mistet i uke 11 sa de 1 syklus kun for å vite ca hvor langt på vei man er.
Etter fødslene er det ingen som har sagt noe. Etter første ønsket vi en til ganske tett, og jordmor hadde vel ingen innvendinger annet enn at vi skulle ta det som det passet oss. Nå etter andre fødsel har det ikke vært noe tema, men tenker det er viktig for oss å sørge litt først over babyen vår som bare ble 2 mnd gammel, før vi evnt tenker på ny baby. Fysisk sett så er nok kroppen min klar allerede.
 
Vi mistet i uke 36+5, dødfødsel, måtte vente til renselsen var over, også anbefalte de en menstrusjon. Vi er alt i gang med prøving på nytt. Håper bare på to streker på testen snart.. :)
 
Har vært i nemnd i dag. De anbefalte å vente en syklus for å være sikker på at alt var renset, og så var det ingen hindringer, som de sa. Virka positive til prøving raskt igjen, det var en lettelse å høre. Tror ikke vi er så kjappe på an igjen, men greit å vite at det bare er å kjøre på når alt stabiliserer seg.
 
  • Liker
Reactions: SMD
Back
Topp