Når fikk barnet smake f.eks Nugatti?

*Labambie

Forumet er livet
Hapå, sjokade, nøtte eller hva som helst... Hvor gammel var barnet ditt?

Tror hun var et drøyt år. Men hun likte det ikke, det er jo ganske massiv smak på Nugatti. Jeg er sjokoholiker, men skal være rimelig desperat før jeg går løs på Nugattien

Ikke enda iallefall, men kan jo ikke si noe om når det vil skje. Akkurat nå koser han seg max med leverpostei og kyllingskinke, så tror nesten jeg holder meg til det enda en stund [:D]

Mellom 1,5 år og 2år.
Har kun smakt nugatti.

ORIGINAL: Cassandraen

Ikke enda iallefall, men kan jo ikke si noe om når det vil skje. Akkurat nå koser han seg max med leverpostei og kyllingskinke, så tror nesten jeg holder meg til det enda en stund [:D]

Krysset av for før 4.. men det var forskjell på når hu fikk smake de ulike tingene. nugatti har vi drøyt til seneste året pga nøttene som er i. Hapå fikk hu da hu var to, sjokade mellom 1 og 2, tror jeg.. smakebit altså, ikke fulle måltider.

Nå kan hu godt få sånt, men tilbyr det sjeldent. Mini hadde fått smake sjokadepålegg da det var en feiring i barnehagen.. han har ikke spist det her hjemme.

Har ikke smakt ennå. Klarer oss fint uten selv om jeg selv er veeeeldig gla i det[;)]
Men ikke fordi jeg er fanatisk av noe slag, hu eter plenty sukker i andre ting.....

Har ikke fått enda, og har ingen planer om å gi henne det enda heller. Men hun har spist is, sjokolade og kake da. I bursdager og sånt! [8D] Så det er ikke sånn at jeg er skikkelig nazi. [:)]

Fikk smake før han var 2 år tror jeg..men han liker det ikke så det er ikke noe vi har i hus..

min fikk smake for 2 uker siden. han er 13 måneder. han fikk smake i fra fingertuppen min da. så ut som han kunna tenkt seg mere

Eneste søtpålegget mini har fått er prim og syltetøy,og det holder lenge,hehe.
Jeg spiser ikke noe særlig søtpålegg selv,så gidder ikke å gi til innkjøp av det heller[8D]

ORIGINAL: Drea89

Har ikke fått enda, og har ingen planer om å gi henne det enda heller. Men hun har spist is, sjokolade og kake da. I bursdager og sånt! [8D] Så det er ikke sånn at jeg er skikkelig nazi. [:)]

ORIGINAL: Drea89

sign

Emil har ikke fått smake sjokoladepålegg enda, og har heller ingen planer om å introdusere det på en god stund enda. Har fått smake prim ett par ganger og syltetøy en gang, men han er fornøyd bare han får leverposteien sin, han[:)]

nugatti er noe vi aldri har hjemme og tviler på hun har fått det i bhg.

De fikk det for første gang hos bestemoren for en uke siden.
De er 2 og 4 år....

Han er 2 år og har ikke fått smake. Det er fortsatt mange sunne pålegg han ennå ikke liker/ikke har smakt. Det samme gjelder grønt på skiva (har begynt å like paprika, men vil fortsatt ikke ha agurk eller tomat). Har ingen planer om å ødelegge videre utforskelse ved å introdusere sjokoladepålegg. Han elsker det søte liv. På sommeren får han is, og i bursdager og selskaper får han smake kake. Islysten har tatt helt av, han vil ha det hele tida. En dag han og morfaren var på et båtstevne, fikk han sjokoladekake. Det må ha vært en særdeles himmelsk opplevelse, for fem dager på rad etter det våknet han med følgende glose: "sjokolamekake moffa"[:D]

Han var rett over året da han knabba nugattiboksen. Her får han ikke det på skiva, finnes så mye annet godt å ha på;)

Har ikke fått noe sånnt enda, og kommer sikkert til å bli lenge til, er ikke noe vi har i hus uansett.

husker ikke med de to eldste, men yngste var vel rundt ett år. Ikke så lett å forhindre når han har to eldre brødre på 9 og 7 år.... De synst det var ganske morsomt å gi minste nughatti, for han likte det jo såååå godt. de gjorde det jo for å være snill da. Kan ikke forvente at de skal tenke seg om, og selv tenke ut at det er for mye sukker i nughatti. (hadde allerede funnet ut at han ikke er alergisk mot nøtter)

Back
Topp