Når fikk barnet ditt overnatte hos klassekamerater

Marisma87

Betatt av forumet
Hei lurer litt på hvor tidlig ditt barn fikk overnatte hos venner i klassen? Vår har lyst å overnatte hos en venn nå og går i 2 klasse, vi tenker at dette er greit hvis foreldrene til vennen syns det samme.
 
Min er kun 1 år, så lenge til, men jeg har god erfaring med både meg selv og småsøsken (de er 11 og 7) at det har gått fint fra skolestart. Spørs veldig på barnet og om foreldrene til det andre barnet ønsker ansvaret, eventuelt at deres barn skal sove borte.
 
Min har overnattet hos venner siden barnehagen. Helt uproblematisk.
 
Mine har ikke gjort det.

Eller jo, eldste har overnattet hos kompiser. Bare ikke i klassen. Men han vsr sikkert 9 eller 10. Ikke av andre grunner enn at han egentlig ikke hadde noen å overnatte med.

Mellomste skulle overnatte hos ei i klassen i fjor, i andre klasse, men ombstemte seg, den jenta skulle ligge i telt med oss i sommer men ombestemte seg (men det er naboen så ikke så langt hjem)

Men ja. Det bør gå fint det så lenge ungene er... Litt mer innstilt på det enn disse jentrne her.
 
Siden 1 klasse, men vært mye på overnatting hos min mor, da min søster er jevngamel med min datter, fra hun var baby.

Min eldste er veldig trygg på å være hos andre, så ikke vært noe problem for henne å overnatte vekke, men er mange i klassen (4 klasse) som ikke tørr å overnatte hos andre enda.
 
Hun overnattet første gang hos ei venninne når de gikk i førsteklasse. Men hun har hatt venninner på overnatting hos oss fra 5 års alder. Har gått veldig greit. Jeg tenker det er en forutsetning at barnet er vant å være på besøk der han/hun overnatter og er selv trygg på foreldrene til vennen.
 
Begynte med overnatting siste året i barnehagen, også har det bare fortsatt :)
 
Fra skolestart
 
Her begynte det i 2.klasse,var først da han pg vennene begynte å spørre om det (ene kompisen i bhg hadde spurt før men pga nattskrekk og diverse så syns ikke foreldrene han var helt klar for det)
 
Eldste går i 1.klasse, men virker ikke som overnatting er vanlig her enda. Dessverre.
 
Siden han var 4-5 år, men det er hos venner hvor vi er gode venner med foreldrene ☺️ Jeg er veldig skeptisk til å la han overnatte hos klassekamerater hvor jeg ikke kjenner foreldrene svært godt
 
Back
Topp