Når feirer ungene Halloween?

lillemortil2snart skrev:

Trone skrev:
Her går de både på selve dagen og helgen som havner nærmest.

Men det er kun på selve dagen vi har noe til de. Er håpløst når de kommer andre dager også, for her kommer de til langt i 22-tiden... Festlig med små som skal sove og blir vekket.... Not!

Skru av ringeklokka? Her ser me ut til døren vår og kan stoppe dei heldigvis. Men aner ikkje om ungene går knask og knep her.

Det gjør vi jo selvfølgelig.. Er ikke amatører ifaget ;) 
Men så lenge de hamrer og slår på døra så hjelper det ikke å kun slå av klokka...

toneany skrev:
Det er jo 31 oktober som er Halloween.

:)

¤Sunshine¤ skrev:
...........  men knep??   så hvis man ikke gir de snop så...??   hva gjør de da?

er virkelig ikke for å true til seg godteri.  men det er en annen diskusjon.

Her gjør ikke ungene noe. Jeg har gitt grei beskjed til mine, at om de finner på noe tull, så er det over og ut med hele halloween. 
Nå gir jeg godteri til de som kommer (31 oktober), men vi bor på ett så lite sted, at hadde det blitt noe tull/knep, hadde vi fått vite om det. 

Første året mitt med barn som er gammelt nok til å skjønne noe så aner faktisk ikke åssen folk pleier gjøre det med halloween jeg, har faktisk alltid tenkt at det var en amerikansk greie som jeg ikke gadd å ta del i, men nå tenker jeg litt sånn at hva gjør det om unga har enda en morsom dag å glede seg til i året, så vi kommer nok til å kle henne ut og gå til mormor, oldemor og et par tanter bare for morro skyld og da kommer det nok til å bli 31 oktober vi gjør det. Er jo da det er halloween så syns man burde holde seg til den ene dagen

lillemortil2snart skrev:

Hurricania skrev:
Noen flere med innspill om når ungene skal gå Knask eller knep?

Aldri???

Enig

¤Sunshine¤ skrev:
...........  men knep??   så hvis man ikke gir de snop så...??   hva gjør de da?

er virkelig ikke for å true til seg godteri.  men det er en annen diskusjon.

Helt enig i det. Det er den ene grunnen til at jeg er så imot at unger skal gå "knask eller knep" (som forresten høres utrolig dumt ut, rent grammatisk) til fremmede. 

Derfor foretrekker jeg julebukk, for da gjør man noe koselig i bytte for snopet man kanskje får. Folk har som regel noe godt i jula, kanskje hjemmelagde kjeks eller noe, og man vet hva julebukk er. Det er koselig for de eldre og for alle generelt, heller enn å være skremmende og uventet. 

Og man kan kle seg ut når man går julebukk også, man trenger jo ikke kle seg ut som nisser. Dessuten kan man arrangere andre anlegninger til utkledning. Karnevalsbursdag, karneval i barnehagen, eller leke utkledning hjemme... 

ungene skal ikke gå i år, litt for små til det enda.. kanskje ta en tur til mormoren siden de vil nok vise seg litt frem..

vi skal kle oss ut, lage små godteri poser til de som kommer på døren å se på film og kose oss med halloween godteri  den 31.oktober, på onsdagen:) 

Trone skrev:

lillemortil2snart skrev:

Trone skrev:
Her går de både på selve dagen og helgen som havner nærmest.

Men det er kun på selve dagen vi har noe til de. Er håpløst når de kommer andre dager også, for her kommer de til langt i 22-tiden... Festlig med små som skal sove og blir vekket.... Not!

Skru av ringeklokka? Her ser me ut til døren vår og kan stoppe dei heldigvis. Men aner ikkje om ungene går knask og knep her.

Det gjør vi jo selvfølgelig.. Er ikke amatører ifaget ;) 
Men så lenge de hamrer og slår på døra så hjelper det ikke å kun slå av klokka...

Da hadde eg sagt til dei, så frekke unger, som vekker barna våre, kan gå tomhendt heim!!

Back
Topp