Når feirer ungene Halloween?

Hurricania

Forelsket i forumet
Tenkte å invitere noen nabounger, men ble med ett så usikker på når ungene feirer Halloween og går Knask eller knep...

Det er jo 31 oktober som er Halloween.

Normalt  sett er det 31. oktober, men her i Norge er det jo en helt vanlig onsdag, og da må jo alle barn i seng før det blir mørkt omtrent, og kan ikke være oppe så lenge, og følgelig må det legges til en helg i stedet, er det ikke sånn?

*Meya* skrev:
Normalt  sett er det 31. oktober, men her i Norge er det jo en helt vanlig onsdag, og da må jo alle barn i seng før det blir mørkt omtrent, og kan ikke være oppe så lenge, og følgelig må det legges til en helg i stedet, er det ikke sånn?

Det er det jeg også lurer på, men klarer jo aldri å huske fra år til år... Dårlig hukommelse,ja;-)

Så man risikerer vel å få unger rennende i en uke da... Fra lørdagen før til lørdagen etter :P

Dumt vi ikke kan slå av utelyset, det går desverre ikke her vi bor pga alle bilene som står her. 

Noen flere med innspill om når ungene skal gå Knask eller knep?

Halloween feires på halloween, enkelt og greit! (Ikke at vi feirer halloween her i huset men...)

En ting er og flytte dagen om man bare skal ha en fest hjemme, men man kan jo ikke flytte den om man skal gå knask eller knep! Kan ikke forvente at folk har lagret snop i flere dager, og gidder og ta i mot folk både halloween, fredag, lørdag og søndag. Og kanskje til og med helgen før fordi det passer noen best!

31.Oktober. Og skal ungene ut å gå knask eller knep så blir det den dagen.. og kun den dagen jeg har godteri klart. 

Jeg sitter ikke å ruger på godterier i over en uke.. så kommer de ikke 31 oktober så er det dumt for dem

Hvis sønnen min kommer til å gå når han blir noen år eldre, så må han jo  gå 31. oktober, ikke en dag hvor det passer oss bedre. Akkurat som at jeg kommer ikke til å ha godis i en hel uke i tilfelle noen føler for å feire når de vil. :p

her feirer vi ikke halloween. vi  markerer allehelgensdag. for meg er det en trist dag, tenner lys for de vi har mistet.

knep, hva er det?   får man huset full av egg? =(

Halloween festen kan du jo ha når det passer best, men knask eller knep kan barna kun gjøre 31.oktober.. :)

31 er Halloween så jeg mener man ikke kan gå andre dager men ha fester andre dager..vet flere kommer til å gå helga før her men da får de ikke noe, kun mannen her i huset hele helga så han nekter å stå og gi ut 2-3 kvelder på en uke altså..helt enig der faktisk

Her skal jenta mi på pizzafest til en venninne:) de er bare 5 år da.. Og skal ikke gå Halloween :) denne pizzafesten er 31 okt:)

Den 31. selvfølgelig... men hvert år kommer det unger rennende både helga før og etter.. noget irriterende :P. Vi har lykt fremme på onsdag i år. Rutuner er rutiner helg som hverdag her iallefall :), og det er jo mørkt klokka fire nesten allikevel.... eller kanskje ikke.. MEN jeg liker ikke å tusle rundt her i skauen når det er bek-mørkt. I fjor løp vi klappende for å jage en elgku med kalv :D. 

Men ja... 31. selvfølgelig. Når man er voksen og skal ha fest-fest tar man det gjerne nærmeste helg, men barna er det like greit å ta på den ekte dagen. 

Før jeg fikk barn.. host... sa jeg : "kom igjen på halloween" til unger som ringte på, på feil dag. Jeg hadde uansett ikke godteri fremme før den rette dagen. Nå får de nok allikevel de som kommer feil dag asså ;-). Det er så få som bor her uansett.

Her går de både på selve dagen og helgen som havner nærmest.

Men det er kun på selve dagen vi har noe til de. Er håpløst når de kommer andre dager også, for her kommer de til langt i 22-tiden... Festlig med små som skal sove og blir vekket.... Not!

...........  men knep??   så hvis man ikke gir de snop så...??   hva gjør de da?

er virkelig ikke for å true til seg godteri.  men det er en annen diskusjon.

Trone skrev:
Her går de både på selve dagen og helgen som havner nærmest.

Men det er kun på selve dagen vi har noe til de. Er håpløst når de kommer andre dager også, for her kommer de til langt i 22-tiden... Festlig med små som skal sove og blir vekket.... Not!

Skru av ringeklokka? Her ser me ut til døren vår og kan stoppe dei heldigvis. Men aner ikkje om ungene går knask og knep her.

funny_bunny skrev:
31.Oktober. Og skal ungene ut å gå knask eller knep så blir det den dagen.. og kun den dagen jeg har godteri klart. 

Back
Topp