Når faren nekter....

Han vil ikke være med på fødsel.
Jeg skal ha ks, og han hadde ikke noe interesse av å se at noen "ble bløgga"...

Er etterpå han vil komme.
Var hos jm idag, og ho er enig i å bare ha mine folk på sykehuset, slik at jeg slipper stress og får nyte de få dagene med den lille.

Jeg har svart deg før i denne tråden men jeg mener fremdeles at du bør stå på ditt og ikke invitere han på barsel etter dere har kommet dit men heller konsentrere deg om deg selv og den lille med DIN familie rundt ❤ Husk å det at jordmødrene har taushetsplikt så uansett hvor mye han evt hadde komt uanmeldt på barsel så ville de ikke kunne sagt noe til han, samme på føden og evt på obs posten før ett keisersnitt:) Taushetsplikt er gull verdt når det kommer til sånne ting som dette her.
 
Takk, får god støtte fra venninner og familie da.
Har venninner som er både sykepleiere og jordmor og de sier det samme som deg.
Han har skapt dette selv, og er ikke på det tidspunktet faren PR hans def.
Men det er vel for hans eget ego...
Han skulle ha DNAtest om ho ikke var prikk lik han... vell, en jentebaby er ikke prikk lik en mann på 40 uansett :p -heldigvis!!
Babyer pleier forresten å ligne mer på far rett etter fødsel. Det er hvis noe genetisk så beskyttelsesinstinktet skal slå inn og han like babyen. :p

Men jeg ser ikke noe poeng i at han skal være der med så mye tull for seg. :/
 
Babyer pleier forresten å ligne mer på far rett etter fødsel. Det er hvis noe genetisk så beskyttelsesinstinktet skal slå inn og han like babyen. :p

Men jeg ser ikke noe poeng i at han skal være der med så mye tull for seg. :/
Ja vet...
De jeg har fra før var ikke spesielt lik verken meg eller faren, men mest meg.. så det slår ikke alltid til. På 3D bilder ligner ho ene storesøstra..
Uansett blir han ikke invitert på barsel..
 
Jeg tenker at du må ta deg sammen. Var i samme situasjon selv. La han komme på besøk en gang, la foreldrene hans komme å hilse på barnebarnet sitt. Han vil kanskje med tiden vokse seg inn i papparollen, du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Sørg for at du får et godt forhold til hans foreldre, selvom han kanskje kommer til å bruke lang tid på vokse seg inn i rollen som pappa så kan det være fint for deg og babyen og ha et sett med besteforeldre ekstra. Her tok det 9år før barnefar ble en pappa, men besteforeldrene har hun hatt et godt forhold til hele veien og har da også hatt litt sporadisk kontakt med barnefar igjennom de.

Jeg tenker at dette var ett smakløst innlegg å komme med. Det er da virkelig ikke mor sin jobb etter ett langt svangerskap og forløsning å skulle slippe far til som han selv vil og tilrettelegge for han når han oppfører seg som han gjør! Om han ikke er klar for papparollen, så får det være hans problem... Jeg hadde ALDRI gitt en barnefar 9 år på å ta seg sammen og være en far. Da kan det faktisk heller bare være bedre uten!
 
Jeg tenker at du må ta deg sammen. Var i samme situasjon selv. La han komme på besøk en gang, la foreldrene hans komme å hilse på barnebarnet sitt. Han vil kanskje med tiden vokse seg inn i papparollen, du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Sørg for at du får et godt forhold til hans foreldre, selvom han kanskje kommer til å bruke lang tid på vokse seg inn i rollen som pappa så kan det være fint for deg og babyen og ha et sett med besteforeldre ekstra. Her tok det 9år før barnefar ble en pappa, men besteforeldrene har hun hatt et godt forhold til hele veien og har da også hatt litt sporadisk kontakt med barnefar igjennom de.

Det er lett å si at vi som mødre skal ta oss sammen osv for å få ett godt forhold til barnefar og hans familie men når det er gått da 40 +/- uker når denne babyen kommer og barnefar ennå ikke har tatt seg sammen, blitt voksen og viser at han kan ta ansvar og det i en alder av 40 år!!!! Nei da kan han likegodt la være. Det er faktisk verre for barnet å ha kontakt med en far som kanskje ikke kommer til å stille opp 100 % osv, da har mor og barn det bedre uten far ved sin side fra dag en av! Jeg har også ett barn med en som ba meg ta abort, han var ikke klar for å bli pappa og prioriteringer som å reise på turer, feste og røyke hasj osv var mer viktig enn å følge oss i tiden frem mot fødsel! Vi greier oss utmerket godt uten han.. Man trenger faktisk ikke en far i livet for å få ett godt liv og det er ikke noe man bør ta for god fisk at man alltid har heller, for noen er rett og slett ikke voksen nok!!
 
Det er lett å si at vi som mødre skal ta oss sammen osv for å få ett godt forhold til barnefar og hans familie men når det er gått da 40 +/- uker når denne babyen kommer og barnefar ennå ikke har tatt seg sammen, blitt voksen og viser at han kan ta ansvar og det i en alder av 40 år!!!! Nei da kan han likegodt la være. Det er faktisk verre for barnet å ha kontakt med en far som kanskje ikke kommer til å stille opp 100 % osv, da har mor og barn det bedre uten far ved sin side fra dag en av! Jeg har også ett barn med en som ba meg ta abort, han var ikke klar for å bli pappa og prioriteringer som å reise på turer, feste og røyke hasj osv var mer viktig enn å følge oss i tiden frem mot fødsel! Vi greier oss utmerket godt uten han.. Man trenger faktisk ikke en far i livet for å få ett godt liv og det er ikke noe man bør ta for god fisk at man alltid har heller, for noen er rett og slett ikke voksen nok!!


enig, far kan holde seg unna.
Men er enig i at farmor/farfar tanter/onkler fra hans side kan få ha kontakt med barnet da de tross alt er i familie (ikke nødvendigvis komme på besøk på sykehuset men senere hjemme)
 
enig, far kan holde seg unna.
Men er enig i at farmor/farfar tanter/onkler fra hans side kan få ha kontakt med barnet da de tross alt er i familie (ikke nødvendigvis komme på besøk på sykehuset men senere hjemme)
Vell de er jo ikke i familie på papiret før far eventuellt har godtatt farskapet. Så jeg hadde ikke latt dem heller treffe ungen før far tar ansvar.
 
Er ikke helt enig i at den øvrige familien også skal holdes unna, blir veldig feil overfor barnet å nekte det kontakt med den andre familien etter min mening. Ofte er det bedre for barn å ha et realistisk bilde av en far som ikke stiller opp i den grad det er forventet, enn ingen kontakt da barn ofte lager seg et idyllisk og urealistisk bilde.
 
Jeg tenker at du må ta deg sammen. Var i samme situasjon selv. La han komme på besøk en gang, la foreldrene hans komme å hilse på barnebarnet sitt. Han vil kanskje med tiden vokse seg inn i papparollen, du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Sørg for at du får et godt forhold til hans foreldre, selvom han kanskje kommer til å bruke lang tid på vokse seg inn i rollen som pappa så kan det være fint for deg og babyen og ha et sett med besteforeldre ekstra. Her tok det 9år før barnefar ble en pappa, men besteforeldrene har hun hatt et godt forhold til hele veien og har da også hatt litt sporadisk kontakt med barnefar igjennom de.
Dette er det dårligste rådet jeg har hørt på lenge; at den gravide skal ta seg sammen? Hvis det er noen som bør få den beskjeden, må det være faren. Hva i all verden skulle det hjelpe denne gravide jenta 'å ta seg sammen' midt oppi fødsel og barseltid?? Det er de som er rundt henne som evt skal gjøre det. En fersk mamma skal behandles som en dronning!
 
Back
Topp