Når faren nekter....

Rosa3

Gift med forumet
... å signere farskap og krever DNAtest, men likevell lager helvette for å komme på sykhuset når hun er født... hva gjør man da?
Han stakk når jeg var nesten 5 mnd på vei, og har vært vanskelig siden. (Og før..)

Han spiller offer nå når jeg setter ned foten og sier at jeg frarøver han gleden og dattera mi en far...
How the hell??
Har jo prøvd hele tiden å få han til å signere og bidra osv... :-/
Stoler ikke på han, han lyger om alt, så jeg vil virkelig ikke ha han der....
 
Viss far ikkje vil signere, da er han ikkje far, og får heller ikkje komme på besøk på sjukehuset.
Det er kun far og dei nærmaste som får komme på besøk, så det er ikkje noko problem for dei som jobbar der å nekte han det.
 
Viss far ikkje vil signere, da er han ikkje far, og får heller ikkje komme på besøk på sjukehuset.
Det er kun far og dei nærmaste som får komme på besøk, så det er ikkje noko problem for dei som jobbar der å nekte han det.


Alle får komme på besøk på sykehuset her, ikke bare de nærmeste.

Men som over, signerer han ikke er han ikke pappa. Så da har han ingenting å gjøre på sykehuset. Det er du som bestemmer hvem du vil ha besøk av :)
 
Er vel du som bestemmer hvem som skal få komme på besøk og om han ikke skriver under på at han er far så er jo det hans problem.

Det vil vel bli krevd en DNA-test om han ikke skriver under, og du har ført ham opp som far. Og om han fortsatt ikke vil skrive under vil det gå til rettssystemet og han vil bli krevd for penger.

Mulig det kan være vanskelig for sykehuspersonell å stoppe ham om han er påtrengende (har en bekjent som har vært med på dette for noen år siden), men gi klar beskjed til dem og evnt be dem om å ringe politiet om han presser seg inn.
 
Enig med de over. Det er du som bestemmer hvem som skal komme på besøk på sykehuset. Og jeg vil absolutt ikke si du tar fra han gleden npr han selv ikke vil signere og du faktisk har prøvd å få han til å gjøre det. Og at han sier du tar dra datteren din en pappa, noen har det bedre uten, faktisk! Stå på ditt og masse lykke til :)
 
Har ikke dette vørt et tema tidligere og eller var det noen andre?

Uansett, jeg hadde gitt beskjed om at han ikke får komme å delta i fødsel eller besøke.
Når farskap er bekreftet kan man bestille tid hos familievernkontoret for samtale/megling. Før det, ingen kontakt. Det kan mor gjøre med loven på sin side.
 
Hadde venta med å informere om fødselen til etter sykehusoppholdet, hvis det er mulig. Ellers, som de sier over her, si ifra til personellet på sykehuset, at han ikke skal komme på besøk. Folk må jo melde seg for å finne ut hvilket rom du er på. Få de til å henge opp en lapp på døra, om at besøkende må henvende seg til vaktrommet?
Håper du får ro og fred til å slappe av og nyte å bli kjent med nurket når hun kommer ❤️
 
Fødsel og barseltid er i min mening i veldig stor grad viktig for å sikre at mor/barn har det bra, her blir pappaen en bonus, det er tøft nok for mange i en happy familiesetting. Blir han en negativ del så dropp han helt på sykehuset :)
 
Kan du ikke bare la være å si fra når du drar på sykehuset?

Jo så klart, kommer ikke til å informere han, men vi bor på en liten plass så det sprer seg fort.
Mamman og søstra hans vil komme, har litt blandede følelser om det også kjenner jeg..
 
Ta det opp med jordmor eller lege som har fulgt deg opp i svangerskapet. De kan komme med gode råd, og disse rådene kan du fortelle de rundt deg at du vil følge. F.eks. ha så lite besøk på sykehuset som overhodet mulig. Kanskje bare dine egne foreldre. Skyv fagpersonene foran deg. Vern om de første døgnene til den lille! Lykke til!
 
Hvorfor i alle dager skal du informere han om at barnet deres er født når han ikke vil ta ansvaret det er å skrive under på farskaps papirene? Og hvorfor skal du ha hans søster og mor på besøk? Ville bare latt være å informere de når du drar på sykehuset og tiden etter. De kan ikke komme på barsel til deg om du ikke godtar det, de som jobber der har faktisk ikke lov å gjøre det heller. Ville ha snakket med de om det jeg, at du ikke ønsker han og de der. Såfall skriver de vel kanskje ned navn på far og ber han om å legitimesere seg.
 
Hvorfor i alle dager skal du informere han om at barnet deres er født når han ikke vil ta ansvaret det er å skrive under på farskaps papirene? Og hvorfor skal du ha hans søster og mor på besøk? Ville bare latt være å informere de når du drar på sykehuset og tiden etter. De kan ikke komme på barsel til deg om du ikke godtar det, de som jobber der har faktisk ikke lov å gjøre det heller. Ville ha snakket med de om det jeg, at du ikke ønsker han og de der. Såfall skriver de vel kanskje ned navn på far og ber han om å legitimesere seg.

Du har rett!
Det er ikke dem det dreier seg om, spesielt ikke når han ikke "vil" være far..
Skal snakke med jordmor på føden så jeg slipper..
tenker det er best å bare ha mine folk, og slippe stresset de andre fører med seg..

Bare redd noe kan brukes mot meg seinere...
 
Du har rett!
Det er ikke dem det dreier seg om, spesielt ikke når han ikke "vil" være far..
Skal snakke med jordmor på føden så jeg slipper..
tenker det er best å bare ha mine folk, og slippe stresset de andre fører med seg..

Bare redd noe kan brukes mot meg seinere...

Blir det noe problemer seinere kan du jo spille på samme lag som han, du var usikker om han var faren, det var ikke lagt frem noen farskapstest eller dna tester som kunne styrke dette...

Om han trur du har vært sammen med noen andre selv om du ikke har vært det så vet jo heller ingen andre det, og hvorfor involvere ham mer enn du må i forhold til fødsel/barsels tid.

La deg og barnet få tid med deg selv og din familie/venner før du tar opp noen som helst kamp.
 
Jeg tenker at du må ta deg sammen. Var i samme situasjon selv. La han komme på besøk en gang, la foreldrene hans komme å hilse på barnebarnet sitt. Han vil kanskje med tiden vokse seg inn i papparollen, du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Sørg for at du får et godt forhold til hans foreldre, selvom han kanskje kommer til å bruke lang tid på vokse seg inn i rollen som pappa så kan det være fint for deg og babyen og ha et sett med besteforeldre ekstra. Her tok det 9år før barnefar ble en pappa, men besteforeldrene har hun hatt et godt forhold til hele veien og har da også hatt litt sporadisk kontakt med barnefar igjennom de.
 
Jeg tenker at du må ta deg sammen. Var i samme situasjon selv. La han komme på besøk en gang, la foreldrene hans komme å hilse på barnebarnet sitt. Han vil kanskje med tiden vokse seg inn i papparollen, du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Sørg for at du får et godt forhold til hans foreldre, selvom han kanskje kommer til å bruke lang tid på vokse seg inn i rollen som pappa så kan det være fint for deg og babyen og ha et sett med besteforeldre ekstra. Her tok det 9år før barnefar ble en pappa, men besteforeldrene har hun hatt et godt forhold til hele veien og har da også hatt litt sporadisk kontakt med barnefar igjennom de.

Morra hans er like gammel som bestemora mi, og han har ingen far...
Så det vil uansett ikke være ett sett til med besteforeldre som kan stille opp..
Takk for innspill, men dette høres ikke ut som noe som kan funke for meg/mine..
vokse seg inn i rollen??? Han er nesten 40 år!!!!
 
... å signere farskap og krever DNAtest, men likevell lager helvette for å komme på sykhuset når hun er født... hva gjør man da?
Han stakk når jeg var nesten 5 mnd på vei, og har vært vanskelig siden. (Og før..)

Han spiller offer nå når jeg setter ned foten og sier at jeg frarøver han gleden og dattera mi en far...
How the hell??
Har jo prøvd hele tiden å få han til å signere og bidra osv... :-/
Stoler ikke på han, han lyger om alt, så jeg vil virkelig ikke ha han der....

Så leit å lese om situasjonen din. Men ifølge han så vil ikke han godkjenne farskapet før DNAtesten, så hvorfor i all verden skal han da komme på sykehuset? Pr hans def er han jo ikke på det tidspunktet faren, så sorry denne situasjonen har han skapt selv. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her i Oslo kan man få fin hjelp, støtte og råd av eget team hos BUP under graviditet og i barsel, du bør slippe å bæle med dette alene. Håper det ordner seg på best mulig måte for deg og prinsessen❤️
 
Så leit å lese om situasjonen din. Men ifølge han så vil ikke han godkjenne farskapet før DNAtesten, så hvorfor i all verden skal han da komme på sykehuset? Pr hans def er han jo ikke på det tidspunktet faren, så sorry denne situasjonen har han skapt selv. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her i Oslo kan man få fin hjelp, støtte og råd av eget team hos BUP under graviditet og i barsel, du bør slippe å bæle med dette alene. Håper det ordner seg på best mulig måte for deg og prinsessen❤️

Takk, får god støtte fra venninner og familie da.
Har venninner som er både sykepleiere og jordmor og de sier det samme som deg.
Han har skapt dette selv, og er ikke på det tidspunktet faren PR hans def.
Men det er vel for hans eget ego...
Han skulle ha DNAtest om ho ikke var prikk lik han... vell, en jentebaby er ikke prikk lik en mann på 40 uansett :p -heldigvis!!
 
Om han ikke tror det er hans barn, hvorfor skal han være med på fødselen? Nei, syns du fint kan føde uten han til stede!
 
Om han ikke tror det er hans barn, hvorfor skal han være med på fødselen? Nei, syns du fint kan føde uten han til stede!

Han vil ikke være med på fødsel.
Jeg skal ha ks, og han hadde ikke noe interesse av å se at noen "ble bløgga"...

Er etterpå han vil komme.
Var hos jm idag, og ho er enig i å bare ha mine folk på sykehuset, slik at jeg slipper stress og får nyte de få dagene med den lille.
 
Back
Topp