Når første time jordmor/fastlege?

Lille_Morell

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Når bestiller dere første time? Ser det står på Helse-Norge av alle steder at man skal ta kontakt så fort som mulig, men man får jo så og si aldri time til jordmor før uke 12 om det ikke er noe veldig spesielt :bored: nå har jeg blitt så voksen at jeg har rett på NIPT gjennom det offentlige. Bestiller uansett tidlig ul til uke 6-7 for å se at det er liv:shy:
 
Jeg tenker å kontakte jordmor etter 5+3. Det var dagen jeg mistet første gang jeg ble gravid, så er deilig å passere den i alle fall. Har flyttet siden sist graviditet, så er usikker på om de tar blodprøver ved den nye helsestasjonen eller om jeg må til lege.
Har Ikke rett på NIPT, men har allerede bestilt privat TUL ved 7+4 da:p
 
Jeg tenker å kontakte jordmor etter 5+3. Det var dagen jeg mistet første gang jeg ble gravid, så er deilig å passere den i alle fall. Har flyttet siden sist graviditet, så er usikker på om de tar blodprøver ved den nye helsestasjonen eller om jeg må til lege.
Har Ikke rett på NIPT, men har allerede bestilt privat TUL ved 7+4 da:p
Har vært gjennom dette to ganger før men husker ikke helt hvordan gangen i det var. :smiley-ashamed004 Men tenker jeg må først til fastlege for blodprøver og henvisning til NIPT og tul. Har selv bestilt tul 6+6 til gyn som fulgte meg i sist. :shy: Så får det bli henvendelse til fastlege og jordmor etter det
 
Har vært gjennom dette to ganger før men husker ikke helt hvordan gangen i det var. :smiley-ashamed004 Men tenker jeg må først til fastlege for blodprøver og henvisning til NIPT og tul. Har selv bestilt tul 6+6 til gyn som fulgte meg i sist. :shy: Så får det bli henvendelse til fastlege og jordmor etter det
Haha ja man glemmer fort!
Jeg vil gjerne snakke litt med jordmor før jeg velger sykehus denne gangen, så ringer nok dit om 1,5 uke ish. Luksusproblem å bo et sted hvor man i praksis kan føde på 4 ulike sykehus :smiley-ashamed004
 
Haha ja man glemmer fort!
Jeg vil gjerne snakke litt med jordmor før jeg velger sykehus denne gangen, så ringer nok dit om 1,5 uke ish. Luksusproblem å bo et sted hvor man i praksis kan føde på 4 ulike sykehus :smiley-ashamed004
Ja men det er godt at du har alternativer :happy: Kjekt å kunne utforske og høre hva jordmor anbefaler :Heartred
 
Jeg kommer til å ringe lege på mandag, sist hadde jeg svangerskapsdiabetes - og har siden da fått påvist cøliaki. Så jeg tenker jeg bør finne ut hva jeg skal spise de neste mnd Sist fikk jeg også måle HCG-økningen rundt uke 4-5 syns det var veldig greit.
 
Jeg ringte legen i dag. Første kontroll om 1 mnd, i uke 8+0.
Har også bestilt tidlig ul privat til uke 7+1 :smiley-bounce012
Tenker å gå annenhver gang til lege og jordmor som jeg gjorde sist. Venter littegrann til med å kontakte jordmor kanskje :)
 
Har fått time til tidlig ultralyd uke 6+5. Ved forrige svangerskap ble det oppdaget en stor cyste på ene eggstokken som jeg er spent på om er forsvunnet. Blir uansett spennende å se om det er noe liv der inne :love017
 
Jeg skal på privat TUL 7+4. Er noen uker til, men jeg er så spent!! :excited001
Ringer jordmor på mandag tenker jeg for å sette opp første time :)
 
Har time hos fastlegen den 30.sept, dette ble satt opp FØR positiv test :hilarious: Så tenker å snakke med legen om graviditet og evt henvise meg til TUL og NIPT. Hvis det blir privat UL tenker jeg å ta i uke 8, da det syns mye mer. Forrige gang uke 7, da var det ikke mye detalj å se :joyful:
 
Back
Topp