Når fører de sf mål ?:)

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
var hos legen uke 12 og uke 15. Og privat ul uke 15. Og er ikke satt noen kryss på helsekortet på symfyse mål kurven greia:p når skal de egentlig begynne å loggføre sf mål på helsekortet?:) Alt er i skjønneste orden med prinsen og har oul 28 april :) er 18+0 idag

Hvertfall fra uke 23, men de fleste gjør det før. Jordmoren min hadde tenkt til å droppe det når jeg var i uke 16, men gjorde det allikevel

Last edited:
SF-mål er egentlig fra uke 24, det har ingen hensikt å måle før. :)

Det er forresten laget en gratis app som hjelper deg å måle sf-mål selv, anbefales. :)

Jordmor har målt i uke 14 på meg før. Men hun jeg har nå, målte ikke. Kontroll i uke 24, regner med hun måler da!

Man fører SF mål på helsekortet fra etter OUL har fastsatt termin... liten hensikt og gjøre det før siden mens termin ofte kan være unøyaktig og derfor gi "feil" på utkryssing i skjemaet :-)

Både jordmoren og legen min har prøvd å måle på meg sia uke 10. Men de har ikke villet krysse av noe siden de ikke har hvert helt sikker på målene. Jenter/damer kan ha stramme bukmuskler mener jordmor, så hun synes det er litt vanskelig i begynnelsen. Skal til legen om 1 uke og da regner jeg med at han krysser av ;)

Er 20 +1 og fikk målt igår. Havna litt over streken.

Sist svangerskap målte ikke jordmor før kontrollen i uke 24. Denne gangen ble det gjort på kontrollen i uke 16 :-)

Back
Topp