Når fødte du andre graviditet?

Nr1: 9 dager før termin.
Nr2: 4 dager etter termin.
Nr3: 4 dager før termin

Nr 1: Riene startet kl 06 på termindato, ble født 18:29 dagen etter.
Nr 2: Født på termindato
Spent på nr 3 nå, skal bli igangsatt, men hatt mye murringer og tak i magen allerede.

Nr.1: to dager før termin - startet med rier.
Nr.2: 37+3 - vannavgang og igangsettelse
Nr.3: 37+4 - vannavgang

Så er spent på når jeg føder i dette svangerskapet :)

Første kom i uke 36
Andre kom i uke 37 (egentlig også uke 36, men ble «oppgradert» da OUL hadde satt terminen feil.

Første kom i uke 36
Andre kom i uke 37 (egentlig også uke 36, men ble «oppgradert» da OUL hadde satt terminen feil.
Hei
Lurer bare på en ting, jeg fødte selv 36+4 med første barn, har du fått noe som kan være årsak til hvorfor du føder litt før tiden? Og hvordan startet fødselene?
Er gravid igjen nå, så veldig nysgjerrig på om jeg kan forvente meg det samme denne gang, eller om det er en mulighet for å gå til termin, eller til og med over :-) og du trenger såklart ikke svare om du ikke ønsker :)

Hei
Lurer bare på en ting, jeg fødte selv 36+4 med første barn, har du fått noe som kan være årsak til hvorfor du føder litt før tiden? Og hvordan startet fødselene?
Er gravid igjen nå, så veldig nysgjerrig på om jeg kan forvente meg det samme denne gang, eller om det er en mulighet for å gå til termin, eller til og med over :-) og du trenger såklart ikke svare om du ikke ønsker :)
Nei, ingen svar egentlig. Jordmødrene bare sa at kroppen min sikkert bare fødte for tidlig.
Blir spennende å se om det samme skjer denne gangen.
Fødslene startet veldig forskjellig.
Med første begynte jeg å ha rier om natten og under en av dem gikk vannet. Fødte 1 time og 15 min senere.

Med nummer to begynte jeg å få rier en uke før. Men som stoppet igjen. Da jeg var på kontroll så de at riene hadde hatt effekt og at jeg sikkert ikke kom tilbake neste uke for ny kontroll. Og det stemte. Fødselen gikk litt roligere for seg denne gangen fordi vannet ikke gikk. Men da de tok vannet for å sette på en prode da fikk det én sterk rie og så kom pressriene.

Nei, ingen svar egentlig. Jordmødrene bare sa at kroppen min sikkert bare fødte for tidlig.
Blir spennende å se om det samme skjer denne gangen.
Fødslene startet veldig forskjellig.
Med første begynte jeg å ha rier om natten og under en av dem gikk vannet. Fødte 1 time og 15 min senere.

Med nummer to begynte jeg å få rier en uke før. Men som stoppet igjen. Da jeg var på kontroll så de at riene hadde hatt effekt og at jeg sikkert ikke kom tilbake neste uke for ny kontroll. Og det stemte. Fødselen gikk litt roligere for seg denne gangen fordi vannet ikke gikk. Men da de tok vannet for å sette på en prode da fikk det én sterk rie og så kom pressriene.
Spennende å høre om så forskjellige starter av fødsler. Her gikk vannet 36+0, ingen rier, umodent og måtte settes igang. Når først riene kom for fullt tok det ikke lange tiden, vel 4 timer med smerter, og 2 av de i aktiv fødsel :-) jordmor sa også her at det kom til å gå fort denne gang, på tross av igangsatt og stormrier sist gang. Usikker jeg altså. Men om det blir like tidlig fødsel, det var hun usikker på.

Første 2 dager etter termin
Andre 4 dager før :-)

Begge startet av seg selv.

Ble igangsatt dagen etter termin. Mini kom 5-6 dager over termin.

Med førstemann fødte jeg fire dager over termin. 4 kg :)
Med andremann ble jeg igangsatt med ballong en uke før termin pga en heftig bekkenlåsning - men hun kom kjemperaskt så var åpenbart veldig klar for det. Ballongen ploppet ut etter 3 timer, og riene stormet på. Hun var 3,9 kg :)

1: 3 uker før
2: 4 dager før
3: 3 uker før

Nr 1: 41+0
Nr 2: 42+0
Spontan fødselsstart med begge, fikk dog akupunktur og tøying av livmorhals med nr 2.

Første: 39+6 (igangsatt)
Andre: 41+0

Nr.1 er født 12 dager før termin
Nr.2 er født 16 dager før termin
Nr.3 er født 14 dager før termin
Nr.4 er født i uke 35
Nr.5 er født i uke 18
Nr.6 er født i uke 25.

1: termin 21.12 født 27.12
2: termin 21.10 født 27.10
Deler tallene på både terming og fødsel :hilarious:
Begge er født på natt, og raske fødsler på hhv 4t 10min og nr to 2t 26min fra jeg kom på sykehuset til de var ute. Spontane fødsler begge ☺️

Back
Topp