Når fødselen er i gang...

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
..kjenner man babyen noe særlig da, eller har man så vondt at man ikke klarer å tenke på det, eller er babyen rolig på "veien ned"? Nå tenker jeg mer på tiden man er hjemme etter riene så smått har begynt, før man er i aktiv fødsel :)

Forrige fødsel var baby VELDIG aktiv under riene og det gjorde det enda verre! Tror det er normalt da, de reagerer på sammentrekningene..

Det trur jeg er veldig individuelt, jeg kjente i utgangspunktet lite fra frøkna og kjente ingenting til henne under fødselen... men jeg ville tatt en telefon til føden om bevegelsene avtar veldig...

Ved forrige fødsel hadde jeg konstante rier, uten pause, så det var umulig å kjenne om det var mye liv i hun lille.

Med første,som startet med rier uten at vannet gikk,kjente jeg mye liv.. Med nr.2 gikk vannet uten at riene startet (tok ca 6 timer før riene kom).. Da kjente jeg nesten ikke liv i det hele tatt.. Ble bekymret og spurte ang dette og fikk til svar at det var normalt å kjenne mindre liv når vannet har gått.. Men siden vannet hele tiden fornyer seg så har babyen det bra likevel :)

Kjente han jeg ja, men kanskje ikke så mye. Husker jeg sa under ett par rier at de ble ikke akkurat bedre når han ligger å sparker fra :P

Med første,som startet med rier uten at vannet gikk,kjente jeg mye liv.. Med nr.2 gikk vannet uten at riene startet (tok ca 6 timer før riene kom).. Da kjente jeg nesten ikke liv i det hele tatt.. Ble bekymret og spurte ang dette og fikk til svar at det var normalt å kjenne mindre liv når vannet har gått.. Men siden vannet hele tiden fornyer seg så har babyen det bra likevel :)
Aha, fødselen startet med at vannet gikk, så da var det også en grunn til at jeg ikke kjente noe til babyen :) Blir spennende å se om denne fødselen blir lik forrige.

Det kan forklare hvorfor jeg ikke kjente noe til han under fødselen, vannet hadde gått men jeg hadde ikke fått det med meg :P

Hos meg kjente jeg litt bevegelse under modningsriene, mens under riene, særlig pressriene så man at hun spente godt ifra for å komme seg ut, men jeg kjente det ikke :p

Back
Topp