Når får vi mage?

Enn så lenge er jeg nok bare oppblåst! Er førstegangsgravid, så gleder meg veldig til magen synes godt! :)

Er 3.gangs og opplever at jeg har fått litt mage allerede :) må skjule det litt til med store hettegensere. Er i uke 10.

Magen er oppblåst, men jeg kjenner ikke livmorkanten uansett hvordan jeg dytter og kjenner etter :nailbiting: Jeg merker det stresser meg litt...

Ikke så veldig mage enda ( om vi ser bort i fra oppblåst på kvelden:cheers) men kjenner livmoren og synes det gikk veldig fort fra å ikke være der til plutselig være der :) fikk mage veldig sent i forrige svangerskap kom ikke før 20-22, regner med det kommer en del før nå som det er 2:D

Min mage har begynt å komme litt nå, er andre gangs og i uke 12. Jeg er stor fra før så det er ikke så lett å se en kul, men jeg ser at magen stikker ut når jeg ser ned og at gensere som normalt faller rett ned over puppene buler ut nederst ved magen. Jeg har også begynt å kjenne litt bevegelser, det er egentlig ganske utrolig hvor mye lettere jeg kjenner det nå enn sist, sist kjente jeg i uke 16-17.

Første gang fikk jeg ikke synlig mage før veldig sent og dagen før fødsel så syns det såvidt en mage og jeg er kort.
Med andre fikk jeg større mage men hadde da også en del kg mer ganske likt som denne gangen så ser nok ikke gravid ut før på slutten tenker jeg :D

Gravid med nummer 4 her idag, akkurat 14 uker, så har jeg piittelitt mage både morgen og kveld. Ligger jeg nede kan du se livmora. Jeg var på privat ultralyd 12 uker på vei og da kommenterte jordmora «du har ikke fått noe mage enda ser jeg». Bruker fremdeles de samme buksene som før graviditet. Bare ikke dem uten strech

Jeg har faktisk ikke fått noe fortere mage med nr 2, 3 og 4 kontra nr 1. Med nummer 1 la jeg på meg sikkert 5/6kg de første 12 ukene. Derfor måtte jeg fort over i gravidklær. Med de andre har jeg vært 10kg tynnere i utgangspunktet og ikke lagt på meg mer enn 1-2kg de første 12/15 ukene.. begynt med gravidbukser i ca uke 16/17.. så det med hvor fort magen kommer begynnelsen, henger for min del sammen med hvor mye jeg har gått opp i vekt..

Jeg har hatt baby nede til høyre, men da jeg våknet i morges lå livmora som en kul til venstre rett nedenfor navlen. Helt funky å se, måtte ta bilde :hilarious: Uke 13 og tredjegangs, tror ikke jeg hadde det så synlig så tidlig med de andre!

Jeg er 13+2 i dag og 3. gangs gravid. Tydelig mage her, også om morgenen og kjenner livmoren godt.

12 uker her, og nå klarer jeg ikke å skjule magen lengre. Har som regel flat mage, så nå buler det ut en liten søt bul på magen.. har heldigvis fortalt det til de fleste, så trenger ikke lengre å skjule meg med store klær :p

12 uker her, og nå klarer jeg ikke å skjule magen lengre. Har som regel flat mage, så nå buler det ut en liten søt bul på magen.. har heldigvis fortalt det til de fleste, så trenger ikke lengre å skjule meg med store klær :p

jeg og opplever det samme, gjorde det også i uke 12. Var veldig befriende når katta var ute av sekken og det ikke var noe å tenke over :happy: også liker jeg basic klær mye bedre enn baggy joggeklær :hilarious:

14-15 uker og ingen tegn til mage her. Dog gladtjukk, så det er nok grunnen :) Jeg er overrasket over hvor greit det går med alle stramme bukser også.

Forrige svangerskap fikk jeg ikke mage før i mai (da var jeg slankere) og hadde termin 10.10.

Jeg har fått mage nå (15+6), men den er skjult under et lag med spekk. :bag: Men merker den godt, spesielt når jeg sitter litt framoverbøyd. Må spre beina. :woot: Det er vel ikke så lenge til magen bryter gjennom spekklaget.

Har ikke fått noe særlig med faktisk mage, er bare oppblåst enda. Men har begynt å merke at magen er begynt å bevege seg mer som en enhet i stedet for separate lag, om det gir mening. Kjenner hvert fall tydelig forskjell når jeg ler for eksempel :p

Har fått en liten kul som ikke syns utenpå klærne. Men ser den når jeg ligger på ryggen :Heartred

Vel, hvis jeg tar på meg en tettsittende genser så ser jeg kjempe gravid ut. :p Men sånn egentlig er det bare en veldig oppblåst mage med litt ekstra fett på :hilarious: ( 11+2)

Begynte å bli vanskelig å skjule ved 10 uker, nå ved 14 uker har jeg tydelig mage. Fikk påvist 5 cm stor muskelknute så livmor tar nok litt mer plass enn vanlig. På ul i uke 9 kunne jeg se knøttet og høre hjertet slå, med vanlig ul gjennom magen ❤️ Med første fikk jeg fin kul i 5. måned tror jeg - det er elleve år siden så jeg husker ikke helt

Back
Topp