Når får vi mage?

kvitlyng

Forelsket i forumet
Jeg er kanskje litt vel utålmodig her, men gleder meg sånn til magen synes.
Når tror du at gravidmagen dukker opp? Som ikke bare skyldes oppblåsthet altså...:p (den magen har jeg allerede)

Magen har kommet allerede :facepalm: neida, mye oppblåst, men siden jeg er 2.gangs så regner jeg med at magen kommer litt tidligere denne gangen, og sikkert umulig å skjule når jeg bikker 12 uker. Men gleder meg til gravidmagen kommer :rolleyes: fikk ikke skikkelig mage sist gang før jeg var godt over halvveis :oops:

Jeg er førstegangs, og er også nysgjerrig på dette. Er absolutt oppblåst, men har ingen peiling på når jeg kan «forvente» å se gravid ut, det varierer nok fra person til person. Men jeg ser frem til å høre personlige erfaringer :)

Vi er vel alle enige om at dette bare er oppblåst. Jeg er 165cm og veier 77kg (ikke en vekt jeg er komfortabel med, men sånn er det).

Vedlegg

• 7DA5D99E-782E-4B06-8D6E-2B03C58FEB8E.jpeg
    7DA5D99E-782E-4B06-8D6E-2B03C58FEB8E.jpeg
    26,7 KB · Visninger: 206
Er man førstegangsfødende så kan det ta litt tid å få mage. Jeg ble overrasket over hvor seint man fikk mage som førstegangs, for jeg følte liksom det var noe som skulle komme ganske raskt. Den første tiden følte jeg man bare var på et kleint «er jeg tjukk eller gravid» stadie, men så plutselig en dag så jeg ned og jammen meg var det ikke dukket opp en liten kul som stakk lenger ut enn puppene :hilarious: det var rundt uke 20-22. Jeg kjente liv første gang rundt uke 16-17 (morkake bak). Nå er jeg kommet til det ser bare tjukk ut stadie (er 9+4), håper magen blir litt rundere litt tidligere denne gangen.

Vi er vel alle enige om at dette bare er oppblåst. Jeg er 165cm og veier 77kg (ikke en vekt jeg er komfortabel med, men sånn er det).
Er sånn ca sånn jeg også ser ut, men jeg bruker det for alt det er verdt her hjemme likevel :p går og strutter med trange klær og drar pysjbuksen over magen for å framheve det:hilarious: Samboeren min må jo tro det har klikket :hilarious:

Jeg hadde synlig babymage i uke 16 sist. Og var da førstegangs. Men jeg fikk en gaanske stor mage :hilarious: fikk uendelig med spørsmål om det var tvillinger..:shifty:

Vedlegg

• Screenshot_20210312-175544_Babyverden.jpg
    Screenshot_20210312-175544_Babyverden.jpg
    9,2 KB · Visninger: 155
Med nr to hadde jeg en liten babymage ved oul rundt uke 18. Fra uke 14 kunne jeg tydelig se en kul på magen da jeg lå, men ikke fult så synlig oppreist. Var og tydeligst om morgenen før jeg hadde vært på do.
Nå er jeg uke 12+1 og kan kjenne en liten kul på magen om morgenen, men da må blæren være full.

Siden jeg er ganske så overvektig fra før av, så forventer jeg egentlig ikke å få noen synlig gravidmage før sommeren :shifty: om jeg i det hele tatt får synlig mage :wideyed:

Jeg er tredjegangs, men er 8 år siden sist, så husker ikke helt når jeg fikk mage. Men jeg fikk hvert fall mage mye tidligere med andre enn med første. Nå føler jeg at jeg har fått mage allerede, men er sikkert bare oppblåst er 9+4

Husker med første, da leste jeg på at magen kunne komme over natta mellom uke 16-20, alt etter når livmoren ble tung nok og "falt frem". Mest rundt uke 18 :P

Nå har jeg veldig mage pga luft. Blir neppe å gå ned før babyen tar plassen litt.

Je
Siden jeg er ganske så overvektig fra før av, så forventer jeg egentlig ikke å få noen synlig gravidmage før sommeren :shifty: om jeg i det hele tatt får synlig mage :wideyed:
Jeg tror det kommer litt ann på hvor stor magen din er. Jeg er også ganske stor, men har mesteparten av vekta fordelt godt og har tyngden på rumpe og lår. Jeg hadde veldig liten gravidmage, men den syntes godt. Jeg hadde forventet at overhenget skulle strekke seg litt ut når magen vokste da det var det eneste, men det gjorde det ikke. Magen vokste bare utover bak hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg hadde også forventet at «gropa» rundt navelen skulle strekke seg ut, men det gjorde det heller ikke. Men magen ble ganske rund under puppene, der var jo jeg flat fra før. Kom rundt uke 20. Jeg klarte også se spark ganske tydelig fra utsiden.

Husker ikke helt med første, men med nr 2 hadde jeg en liten mage i uke 14 husker jeg :rolleyes: Tror det gikk rett fra å være oppblåst til å være en liten gravidmat :p

Oppblåst i starten, så husker jeg ble overrasket når tiden for OUL kom og det såvidt var mage der. Er 3 gangsgravid nå og 11+1, har bitte bitte litt mage om morgenen. Er ganske tynn. Etter lunsjtider og middag blir den oppblåst:p Tipper magen kommer ved 18-20 uker.

Spent på dette jeg også :)
Jeg har litt ekstra rundt magen fra før, og nå føler jeg meg bare småfeit og oppblåst :rolleyes: :hilarious:
Gleder meg så til det begynner å synes ordentlig :happy:

Har fått 2 strekkmerker allerede, så noe skjer allerede. Men har vært 4mnd på vei tidligere, så da kommer vel magen fortere?
Har ibs så har kronisk oppblåst mage til vanlig og spiser lite pga kvalme nå. Kan magen begynne å komme 10+5?

Magen er allerede i fremmarsj her. Jeg er cirka like stor nå (10+0) som jeg var 14+0 i forrige svangerskap. Må nok snart finne frem gravidbuksa..

Jeg er 10 uker på vei med første og klarer ikke holde det sjult

Vedlegg

• A528CB62-E95D-48DB-9E75-B420828ED352.jpeg
    A528CB62-E95D-48DB-9E75-B420828ED352.jpeg
    12 KB · Visninger: 121
Er 10+4, og regner med at det er leenge til jeg får mage enda. Med førstemann fant jeg ut at jeg var gravid i uke 20, og da hadde jeg ingen mage enda. Det kunne bare ses hvis jeg lå på ryggen.
Med andremann fikk jeg heller ikke mage tidlig. Var vel sikkert 6 mnd på vei før det vistes noe særlig.
Så regner vel med at det kanskje begynner å vises i løpet av sommeren. Hittil merker jeg ikke noe på buksene iallfall.

Kommer helt an på kroppsfasong, antall barn, hvordan man bærer osv. Men fra uke 16 kanskje.
Jeg hadde babymage tidlig med nr 1 og 2, sånn typisk gravidform selv om jeg nok bare var oppblåst. Nr 3 var jeg liten hele veien. Denne gangen er livmoren ganske høy allerede, nesten helt opp til navlen når jeg våkner (kjenner det pga kynnere) men lenger ned når jeg har tømt blæra. Regner med det er pga tette svangerskap :hilarious:

På bildet er jeg 7 uker på vei med barn nr 1 og prøver mammaklær :laughing002

Vedlegg

• Screenshot_20210314_105015_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20210314_105015_com.android.gallery3d.jpg
    18 KB · Visninger: 118
Back
Topp