Når får ungene leke ute?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Når tenker dere det er greit at ungene starter utelek i Helgene/ferie med tanke på støy og hensyn til naboer?

Har ei jente på to år som har fått seg trampoline, det første hun vil når hun står opp er å ut for å hoppe, men når er det greit?

Vi bor i boligfelt, men har ingen soveromsvindu mot vår hage. Det blir ingen lyd av trampolinen, men skravla går non stop og det blir noen gledeshyl.

Mine har hatt en sånn veiledende grense på kl 10

Vi hadde som regel at vi ikke fikk ut før butikken åpnet når jeg var barn husker jeg. Men på den tiden så åpnet de klokka ni på hverdager, og ti på lørdag. Jeg tenker at man må tåle lekende barn når man har bosatt seg slik, men ville nok ventet til rundt ni før jeg sendte henne ut.

Jeg har også tenkt at 10 kan det være frislipp. Vi har gått ut i 9-tiden noen dager, men forsøker da å ha rolig lek uten for mye lyd. Men etter den trampolina kom ble det vanskelig :p
Enten hyler hun av glede oppå trampolina eller hyler som en gris fordi hun ikke får oppå den.
Vi får prøve å holde oss opptatt inne til 10-tiden :p

Helt om natta helt om dagen. Klokka 9 burde gå helt greit tenker jeg.

Men, spiser naboen frokost ute, tar vi bråket et annet sted.

Å vente til 10 syns jeg blir å ta for mye hensyn. En turbo har jo vært våken i mange timer allerede da...

Jeg syns klokken 9 er innafor å leke ute. Men får ikke ringe på hos noen før klokken har passert 10 :)

Her er det stille til klokken 10.00.

Kl 08 hos oss. Bor i sentrum så egentlig er det vel aldri stille. Altid en eller annen bil eller motorsykkel som kjører forbi.

Helt om natta helt om dagen. Klokka 9 burde gå helt greit tenker jeg.

Men, spiser naboen frokost ute, tar vi bråket et annet sted.

Å vente til 10 syns jeg blir å ta for mye hensyn. En turbo har jo vært våken i mange timer allerede da...

Ja, det er leeenge for ei som har stått opp i 6-7 tida og som tar på skoa for å ut det første hu gjør når hun står opp:rolleyes:

Jeg syns klokken 9 er innafor å leke ute. Men får ikke ringe på hos noen før klokken har passert 10 :)

Å ringe på hos noen er ikke aktuelt her enda, men er enig i at man ble vente med det til i allefall 10.
Det hadde ikke plaget meg med lekende barn fra klokka 9, men vet jo aldri hva naboene syns.
Jeg sitter ute på verandaen nå (kl 9.15) og det er helt tyst her, ikke en eneste unge ute

Når naboene klipper gresset, og enda verre, bruker kantjlipper kl 22 om kvelden synes jeg fint ungene kan få leke ute fra kl 8. I dag tror jeg tom vi var ute kl 7.45. Men selv om vi bor på felt er hagen vår ut mot hovedveien og det er begrenset hvor høyt ungene bråker ift bussene som kjører forbi :p

Går stort sett aldri ut før klokken 10. Folk har større barn som sikkert vil sove lenger og det er det greit å ta hensyn til

Når mine var så små fikk de lov å gå ut kl. 08.00, vi er nabo med lekeplassen da. Jeg tenker at det er stor forskjell på litt barnelyd og bråk. å ringe på hos andre har vi ventet med til kl. 10.00-10.30

Vi hadde som regel at vi ikke fikk ut før butikken åpnet når jeg var barn husker jeg. Men på den tiden så åpnet de klokka ni på hverdager, og ti på lørdag. Jeg tenker at man må tåle lekende barn når man har bosatt seg slik, men ville nok ventet til rundt ni før jeg sendte henne ut.
7 på søndager og 6 ellers:D vet ikke om den går her.
Har gjerne gått ut med de i 9tiden, tar tid å komme seg i klærne i helgen

Back
Topp