Når får barna påskeegg?

Skjærtorsdag.

De får dog også "påskegave" med Snop fra mine foreldre i morgen.
 
Vi skal til mamma på påskeaften og da blir det påskerebus. Siden ungen bare er (snart) 3 år tror jeg ikke at jeg gidder å lage et fra oss i år. Mulig hun får noe av svigermor når vi skal på hytta til uka..
 
Påskeaften, så jeg pakker ned egget fra meg på fredag siden frøkna reiser til faren da så kan hun åpne det påskeaften :)
 
Fikk et av tanta si idag med masse snop i, hadde egentlig håpet hun ville fylle egget med noe annet, men veldig trivlig likevel:) tenkte hun kunne få litt av godte i dag også får hun litt neste helg. Egge fra oss får hun påskeaften:)
 
De får det på påskeaften.
 
Påskeharen dukker nok opp på påskeaften :)
 
Tror vesla får det på skjærtorsdag i år.

Hun er bare 2.5 år og venter fryktelig på at påskeharen skal komme med egg.

Lure meg sa at når det blir påske så kommer påskeharen. Problemet er at det er ikke så lett for en 2.5-åring å forstå at påska er lang og består av mange ulike dager. Så når jeg tok frem påskepynten i går begynte hun å hoppe rundt og rope hurra for NÅ var det påske og påskeharen kom NÅ! :eek: :p Så da måtte jeg si at når vi reiser på hytta DA er det ordentlig påske og da kommer påskeharen...dermed blir det skjærtorsdag. :p

Men når jeg var liten fikk vi påskeegg på påskeaften, så får se om vi innfører den tradisjonen når hun blir stor nok til å skjønne at selv om jula starter med julaften så starter ikke påska med påskeaften. ;)
 
Idag og på påskeaften. De har ikke fritilgang, så blir ikke spist godteri hver dag uansett
 
Vi skal på den årlige påskeeggjakten på påskeaften, hvor vi leter etter egg. Men barna har også fått tre andre påskeegg, så vi får ta de litt før i uken:)
 
Påskeaften. Trodde alle hadde det sånn :p
Mine får torsdag fordi vi fikk det. Noe som henger sammen med at vi ikke spaaaaaaarte på det til pinse omtrent. Så mamma ga oss det tidlig, og vi fikk resten pose når hun ryddet bort påskepynten...
 
Påskeaften :) lager et rebusløp fra påskeharen, så blir det en liten jakt ut av det. Pleier å falle i god jord.
 
Back
Topp