Når er termin? Hvor langt på veg?

SKims

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Jeg har nå litt for mange apper. De sier veldig forskellig om hvor langt jeg er på veg.

Den ene sier 3+6 , hadde el 24/9. Tok test.
Den andre sier 6+1. Pga at jeg hadde første dag i siste mens 1/9. Lang og ustabil syklus. Jeg mener at jeg ikke er så mye lengere enn 3+6 siden det var ca da jeg hadde positiv el.test.

Hva er det helsepersonell forholder seg til? Og hva bør jeg forholde meg til. Har lyst til å ta TUL i uke 9. Men aner jo ikke når uke 9 er.
 
Jeg hadde el 22.09, er 4+0 i dag og har termin 18.06. Så regner med terminen din er 20.06 :) og at du er 3+5 på vei. :) det er dette helsepersonell forholder seg til :)
 
PS: jeg forholder meg til babyverden sin app :hilarious: terminkalkulatoren på babyverden.no er også kjempe grei ... fyller ikke inn mens dato men befruktingsdatoen (el datoen) og da får du alt opp :)
 
PS: jeg forholder meg til babyverden sin app :hilarious: terminkalkulatoren på babyverden.no er også kjempe grei ... fyller ikke inn mens dato men befruktingsdatoen (el datoen) og da får du alt opp :)

Takk :) ja da går jeg ut i fra det, er det jeg selv tenker også blir mest riktig! :)
 
Jeg har nå litt for mange apper. De sier veldig forskellig om hvor langt jeg er på veg.

Den ene sier 3+6 , hadde el 24/9. Tok test.
Den andre sier 6+1. Pga at jeg hadde første dag i siste mens 1/9. Lang og ustabil syklus. Jeg mener at jeg ikke er så mye lengere enn 3+6 siden det var ca da jeg hadde positiv el.test.

Hva er det helsepersonell forholder seg til? Og hva bør jeg forholde meg til. Har lyst til å ta TUL i uke 9. Men aner jo ikke når uke 9 er.
Helsepersonell vil forholda seg til menstermin. Sjølv om du testa for EL betyr det faktisk ikkje at du blei gravid då, økt hcg kan gi falsk positiv EL har eg hørt, og forsåvidt erfart. Var heilt sikker på EL sist (som alle andre gonger) men med usikker syklus så e de jo aldri garantert. Men UL viste at eg tok ei veka feil. Ei heil veka altså:facepalm: så eg ville forholdt meg til begge, men brukt EL-terminen til å bestille TUL. Trur forøvrig du rekne feil eller har lagt inn feil tall. Hadde du første dag av mens 1.9 så er du akkuratt 5 veker idag, ikkje 6+1, ingen apper vil gi deg 6+1 på mens 1.9.

Du er altså enten 5+0 med termin 11.6 eller 3+5 med termin 20.juni. eller midt imellom :happy:
 
Forøvrig kan eg tipse deg om å legge inn forskjellig i appene. Legg inn termin 11.6 i ein og 20.6 i ein anna, då koble du inn på begge :) det gjorde eg sist, og va veldig gledelig når eg kunne bruka den som var komt lengst etter TUL ;) bestill TUL til uke 9 på EL, så blir du gledelig overraska om du då er over 10 uker :)
Eg hadde minst 35 dagar syklus denna mnd. Hadde kun sex ein einaste gong, og det var på dag 21, (me reiste mykje den mnd og hadde berre 1t ilag den dagen då han kom heim og eg skulle reise igjen) tydligvis sein EL, Gudfeldigvis;) så eg rekne ikkje fra mens fordi det er fysisk umulig :laughing021
 
Forøvrig kan eg tipse deg om å legge inn forskjellig i appene. Legg inn termin 11.6 i ein og 20.6 i ein anna, då koble du inn på begge :) det gjorde eg sist, og va veldig gledelig når eg kunne bruka den som var komt lengst etter TUL ;) bestill TUL til uke 9 på EL, så blir du gledelig overraska om du då er over 10 uker :)
Eg hadde minst 35 dagar syklus denna mnd. Hadde kun sex ein einaste gong, og det var på dag 21, (me reiste mykje den mnd og hadde berre 1t ilag den dagen då han kom heim og eg skulle reise igjen) tydligvis sein EL, Gudfeldigvis;) så eg rekne ikkje fra mens fordi det er fysisk umulig :laughing021


Takk for svar :) ja jeg må ha rotet litt med den ene appen. Den ene er engelsk så trur dem har en litt annen regnemåte også. Men da har jeg begge datoene og så finner jeg vel ut av det på tul, regner med de klarer ca å finne ut hvor langt jeg er da :) jeg kommer nok mest til å forholde meg til el.termin. så får jeg heller bli positiv overrasket om jeg er litt lengere på veg. Har jo hatt så ustabil syklus så blir spennede å se :) får bare håpe jeg får sett et bankene hjerte på tul denne gangen :Heartred

Oi kun en gang, så ble du gravid! Da er det i hvertfall meningen, helt utrolig :Heartpink
 
Back
Topp