Når et man for gammel, syns dere? Ikke tenk på overgangsalder etc. Bare sånn rent praktisk. Jeg er 34 nå. Fikk de to første tidlig i tjueårene. En tredje nå rett før jeg ble 34. Har lyst på en til, men er redd for at jeg blir "gammel mor". Vil ikke være den "eldgamle" på foreldremøter, eller at ungen skal være den med foreldre som ser ut som besteforeldre når de skal konfirmeres
Jeg har ikke tenkt å la meg selv visne hen bare fordi jeg er over 40. Jeg var 40 året jeg fikk mitt første barn og i mitt livs form, gikk på fjelltopper i uke 34+ og tok det kun rolig på slutten pga. seteleie på barnet. Hadde et lett og fint svangerskap uten noen som helst aldersrelaterte komplikasjoner. Tror ikke jeg i etterkant har vært mer sliten enn andre småbarnsmødre heller. Jeg begynte raskt i jobb igjen fordi jeg jobber freelance, og har kombinert jobb med morsrollen.
Du vil jo mest sannsynlig være den tryggeste forelderen .
Men jeg begynte når det var riktig for meg, og jeg tror ikke jeg blir noen dårligere mor fordi jeg har bikket 40. På mange måter tror jeg at jeg blir en mye bedre mor nå, enn hvis jeg skulle startet for 10 år siden. Og ikke bry deg om de andre på foreldremøte- er det virkelig noen som tenker sånn så synes jeg mest synd på dem