Når er grensen for å gå hjem fra jobb?

Septemberbarn2015

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2015
Sitter superkvalm på jobb, er redd for å kaste opp på pasientene. Murringene er smertefulle og vet av erfaring at de øker ved tunge løft, spesielt på kveld.. Jeg er jo ikke syk å kan dermed ikke smitte noen, men hva er rett å gjøre!? Spiren vil tydeligvis at mor skal holde seg hjemme..

Jeg var til legen og ble sykemeldt 40%, men det er fordi jeg sliter med å ta meg av sønnen min pga ekstrem trøtthet/slapphet. Bruker opp energien på jobb og sovner så å si med en gang jeg kommer hjem, fungerer dårlig med en 5-åring i hus...

Vanskelig å si hvor grensen går da... :-)

Har det nokså likt.. Har jobbe helg men kjente idag at jeg holdt på å kaste opp når jeg var inne hos en pasient. Vondter ved forflytning. Og i en tretthetsboble. Føler jeg ikke har noe på jobb å gjøre alkurat nå. Skal til legen på mandag så får høre om evt sykemelding. Hvor mye jobber du?

Grensen er nok veldig individuell og kommer selvsagt an på arbeidet, jeg selv er sykemeldt 100% tom neste mandag for jeg er så ekstremt kvalm og kaster opp jevnlig. Jeg er frisør, jeg greier ikke å være på jobb når jeg er slik som nå. Kan ikke ta meg pauser når det passer meg, og har heller ingen plass jeg kunne kastet opp der dersom det plutselig kom. Huff nei grensen er vanskelig. Men tenk på deg selv i det hele ♡ ikke press deg på jobb om du kjenner at formen ikke er tilstrekkelig :/

Syns du skal ta deg en tur til legen! :) jeg er 50% sm nå, klarer ikke å jobbe fullt nå. Hjemme kan jeg sove på sofaen og ligge flatt, på jobb må jeg jobbe med masse lukter og jeg går rundt og er kvalm hele dagen.

Jeg er også 50% sykemeldt. Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan ta noen pauser utenom lunsj, og iom at jeg et så kvalm og kaster opp fungerer det veldig dårlig med fullt stress i 8 timer nå. Såvidt det går med 4 timer, men da kan jeg tenke at det snart er over.

Jeg jobber 100 prosent turnus. Kjenner kveldene er verst. Å får sovet for lite når jeg har dagvakt dagen etter! Vi er ikke nok folk med tanke på pasientene til at jeg kan gå hjem nå.. Men føler ikke at jeg klarer å gjøre en god jobb, grønn i fjeset og med økte smerter.. Har time på tirsdag.. Å har absolutt ikke ønsker om å si at jeg er gravid enda på jobb :-(

jeg valgte å jobbe kun en dag denne helgen fordi jeg trenger en dags pause etter lang uke. får sykemelding om jeg trenger det pga kvalmen.

Jeg er 100% sykemeldt til 27 da jeg skal til legen på første sv.kontroll. var kvalm hver dag, hele dagen, slapp, trett, vondt i hodet osv :-/

Syns det er helt umulig å svare på. Er selv kjempe kvalm stort sett hele dagen, men ville ikke røpe hemmeligheten helt enda. Jobber hardt for å få de andre til å ta bæsjebleiene og pålegg smøring. Føler meg skikkelig "lat" når jeg gjør det xD

Veldig vanskelig det der. For min del er det slik at jeg akkurat kommer meg gjennom dagene, men får kommentarer på jobb om at jeg ikke ser helt frisk ut. Folk holder seg på avstand, for de tror jeg holder på å bli syk:p

Føler heller ikke at jeg får gjort jobben min ordentlig, og ikke ok når man jobber med mennesker :/
Snakket med legen om dette, og hun sa at jeg evt kunne sykmelding delvis slik at jeg f.eks. starter senere på jobb når jeg har dagvakt. Men veldig avslørende da!! Vil ikke si noe på jobb enda, og kan nesten ikke sykmeldes 100% pga at det ikke skal avsløres for alle :p

Veldig vanskelig det der. For min del er det slik at jeg akkurat kommer meg gjennom dagene, men får kommentarer på jobb om at jeg ikke ser helt frisk ut. Folk holder seg på avstand, for de tror jeg holder på å bli syk:p

Føler heller ikke at jeg får gjort jobben min ordentlig, og ikke ok når man jobber med mennesker :/
Snakket med legen om dette, og hun sa at jeg evt kunne sykmelding delvis slik at jeg f.eks. starter senere på jobb når jeg har dagvakt. Men veldig avslørende da!! Vil ikke si noe på jobb enda, og kan nesten ikke sykmeldes 100% pga at det ikke skal avsløres for alle :p

Jeg måtte gi opp i dag tidlig å ringe å si jeg var syk. Glad jeg holder på frokosten, selv om det ikke var rare greiene jeg klarte å spise.. Satser på kvalmen roer seg etterhvert :-) har lurt på om æg skulle ringe bestemor å høre hva hun gjorde, ser ikke for meg hun kunne ligge på sofaen hele dagen :-) kunne kanskje fått noen tips :-)

Jeg måtte gi opp i dag tidlig å ringe å si jeg var syk. Glad jeg holder på frokosten, selv om det ikke var rare greiene jeg klarte å spise.. Satser på kvalmen roer seg etterhvert :-) har lurt på om æg skulle ringe bestemor å høre hva hun gjorde, ser ikke for meg hun kunne ligge på sofaen hele dagen :-) kunne kanskje fått noen tips :-)
God idé! :) del med oss hva hu sier :)

Jeg er i praksis på studiene, jobber helg vedsiden av og skal i tillegg fungere hjemme med en 5 åring og mann.
Fikk heldigvis byttet helgevaktene denne uken, så 2 uker til neste arb.helg. Men praksisen må jeg stå i. Kjenner jeg er redd for å overbelaste kroppen og at det skal skje noe med spiren. Når klokken bikker 12.00 er det såvidt jeg klarer ta i mot nye pasienter uten å måtte holde meg fast i noe for å ikke dette over ende av svimmelhet. Er så kvalm og trøtt i tillegg. Om jeg ikke fullfører praksisen havner jeg 1 år bakpå og det kan jeg ikke gjøre siden jeg vil ha 1 års permisjon.
Utrolig frustrerende...

Back
Topp