Når er første time hos jordmor/lege?

Lampeskjermen

Elsker forumet
Septemberhjertene 2018
♡Julekulene 2021♡
Skal på første time hos jordmor 1.desember om alt går bra :woot: flere som har satt opp time?

Jeg har ikke fått time hos jordmor/lege enda, men jeg skal på tidlig ultralyd når jeg er 7+3 for å se om det er hjertelyd. Vi har vært gjennom IVF så dette var noe klinikken bestilte.

Har bestilt legetime 21.12, da er jeg 12+3 :) Tilbys jo også tidlig jordmortime fra uke 7, så vurderer å bestille en til uke 10 hos samme jordmor jeg hadde sist :)

Jeg har en jordmortime neste uke, da jeg er 7+4 :) og så blir det lege i uke 10-12 en gang.

Jeg var hos jordmor i dag. (6+2)
Supersøt dame :Heartpink
Vi snakket masse og hun tok blodtrykk IG jeg hadde med urinprøve. Det ble sendt søknad til OUL og KUB test (jeg er 38)
Det har kommet noe nytt siden jeg var gravid sist for 7 år siden. Blant annet at man i tillegg til Folat må ta Jod også. Det gir visst intelligente barn laughing6 hadde ikke hørt om det engang jeg...

Jeg skal ha TUL i uke 7. (neste uke) vært igjennom IVF så klinikken som har bestilt.
Skal til jordmor 20 november da er jeg 8+2.
Skal til fastlegen 17 desember, da er jeg 12+1 :)

Jeg var hos jordmor i dag. (6+2)
Supersøt dame :Heartpink
Vi snakket masse og hun tok blodtrykk IG jeg hadde med urinprøve. Det ble sendt søknad til OUL og KUB test (jeg er 38)
Det har kommet noe nytt siden jeg var gravid sist for 7 år siden. Blant annet at man i tillegg til Folat må ta Jod også. Det gir visst intelligente barn laughing6 hadde ikke hørt om det engang jeg...

Hei. Bra det er flere «voksne» jenter her :yuck: jeg er 39. Ja jeg fikk også høre at jod var greit å ta :)

Var til legen i dag for å bekrefte graviditeten, ta blodprøver og blodtrykk. Vi har jordmor her en gang i måneden så jeg har fått time 1.desember

Jeg ringer jordmor etter TU i uke 7-8. Har mistet i SA før. Så venter heller litt i tilfellet jeg ikke kommer meg til den syvende uka.

Jeg ringer jordmor etter TU i uke 7-8. Har mistet i SA før. Så venter heller litt i tilfellet jeg ikke kommer meg til den syvende uka.
Samme tenkte jeg :) Har tu 6+5, men har lyst å komme nærmere uke 8 først.

Har vært hos lege i forbindelse med noe annet og allerede gitt beskjed at jeg er gravid. Hun satt meg opp til ny time i uke 6 for tett oppfølging i dette svangerskapet da jeg skal gjennom litt prøver og sånt tidlig :happy:

Tror jeg vil vente med å ta kontakt med jordmor til jeg har kommet et lite stykke lenger, men vet det er lurt å bestille time raskt da det er veldig stor pågang der og mye ventetid for time.

Står på hjemmesiden til helsestasjonen her at en skal ta kontakt med hs så raskt som mulig etter oppdaget graviditet, i tillegg vil jeg til samme jordmor som sist - så ringte i dag og fikk time neste onsdag når jeg er 6+5 ❤

jeg har JM time når jeg er 7+1, jeg skal ha tidlig UL i uke 11.

Jeg har fått time til når jeg er 9+1. med de to jeg har var jeg i uke 12-13, så rart at det ble så tidlig.

Jeg fikk time hos legen i uke 11. Ringte til jordmor da jeg fant ut at jeg var gravid, da det står på nett at man kan kontakte de så fort som mulig og gjerne fra uke 6. Jeg ringte i uke 4 fordi jeg tenkte at det var greit å være tidlig ute, med tanke på at det kanskje var litt ekstra ventetid. Men fikk til svar tilbake at det var altfor tidlig å tenke på og at hun ville jeg skulle ta kontakt med lege først, og da gjerne fra uke 10 og utover. Følte meg litt dum da jeg ringte :shifty:

Tenkte kun å bruke fastlege denne gangen bortsett fra OUL, men skal til første kontroll 26. november:) er da 9uker om jeg ikke tar feil :shy:

Back
Topp