Når er egget for gammelt?

ORIGINAL: **Turbotrusa**

[:'(]hater råtne egg[:'(]

Samma det vel.....jeg vil vite om jeg kan bruke de eggene jeg har[;)]

Fant det ut på nettet:
Ferskt eller råttent egg
Legg egget i en bolle med vann. Er egget gammelt, vil det flyte opp til overflaten med den spisse enden ned. Et ferskt egg vil synke til bunns.

ORIGINAL: naftaline

Om de flyter eller synker har vel bare med om de er stropne å gjøre. Hvis dette er butikkegg (eller egg fra høner som ikke bor med haner [8D]) kan du spise de i laaaaaaang tid etter datoen er gått ut. De forlenger jo datoen til jul og påske. [:)]

De gikk ut på dato for 3 uker siden (butikkegg)

ORIGINAL: Frustrert Frue

Om de flyter eller synker har vel bare med om de er stropne å gjøre. Hvis dette er butikkegg (eller egg fra høner som ikke bor med haner [8D]) kan du spise de i laaaaaaang tid etter datoen er gått ut. De forlenger jo datoen til jul og påske. [:)]

De gikk ut på dato for 3 uker siden (butikkegg)

Ingen problem! Spis og vær glad!

Takk for svar[:)] Da kan jeg lage pannekaker[:)]

egg er holdbare i lang tid etter at datoen har gått ut... helt til eøs-kravene ble innført i norge hadde vi flere måneder lengre holdbarhet på egg... og det er ikke eggene som har blitt dårligere

ORIGINAL: lenemor

egg er holdbare i lang tid etter at datoen har gått ut... helt til eøs-kravene ble innført i norge hadde vi flere måneder lengre holdbarhet på egg... og det er ikke eggene som har blitt dårligere

Oi såpass ja[:)]
Da lærte jeg noe nytt i kveld også.
Og foresten.....pannekakene smakte kjempe godt (selv om eggene var 3 uker for gamle hehe)[:D]

Back
Topp