Lykketreff
Gift med forumet
Her var pappaen med på de tre første ultralydene enig med de andre her i at besøkene hos jordmor nok er veldig spennende for pappa også.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mannen min er med på alle kontroller, både hos lege, jordmor og UL i uke 7, 12, 18, 24 og 27
Forresten, jordmor sa at alle gravide fra sep 2015 skal ha samtale uten mann tilstede.
Spurte om alt mulig, hvor mye mannen hjalp hjemme, vold, om jeg fikk besøke venner osv.
Mannen min både hjelper hjemme og er snill, bare for å ha sagt det.
Får far også dette møtet hos jordmor?
De er jo like sannsynlig at dama slåt eller er voldelig psykisk osv. Hadde jo vært det rettferdige.
Vold mot mann kan jo også bety fare for vold mot barn, fra mor. Så jeg synes virkelig det skulle vert samtale med både mor og far om dette, hver for seg, og da for barnets skyld..Dette har nok å gjøre med at kontrollene hos jordmor er en del av den offentlige svangerskapsomsorgen, og dermed er det mor som følges opp i forhold til dette. Det er jo ikke noe "farskapsomsrog" på noen andre områder heller, så vold mot mannen (som selvsagt er like alvorlig) må avdekkes og følges opp i andre systemer. Finansieres med andre penger rett og slett.