Når er det Ok å sykmelde seg?

ønsker*magetroll<3

Forelsket i forumet
Jeg hater å være borte fra jobb, det faller så mye mer på de andre.
Men jeg merker jo st det er noe helt annet å være gravid når man har barn fra før enn når man bare hadde seg selv å tenke på!

Jeg ligger rett ut etter jobb, må ta meg ofte sammen for å leke en stund med lille.. legging ender alltid opp med at jeg sovner sammen med henne og sover til neste dag.

Bekkenet krangler, og jeg har en aktiv jobb så kan nesten ikke bare sitte i ro heller. Men gjør mye forebyggende.

Kjæreste hsr jeg ikke vært på to mnd og har sykt dårlig samvittighet.. men orker jo ingebting når jeg er så sliten på kvelden..

Hva ville du gjort?
 
Sykemld er ok når kroppen sier fra at det er for mye ;)

Det viktigste er å tenke på deg selv og din familie. Jobben din klarer seg ;)

Går jo an å prøve med gradert sykemelding en stund om du tror du orker det, og heller øke/redusere etterhvert.
 
Her står hensynet til meg og babyen over hensynet til arbeidsgiver. Venter på om jeg får svangerskapspenger eller ikke, alternativt blir jeg sykemeldt videre.
 
Jeg ville snakket med legen og forklart situasjonen og spurt om en uke 100% sm for å komme litt ovenpå igjen. Deretter vurdere videre hvor mye du kan jobbe for å fortsatt fungere hjemme. :) Lykke til. Og husk du og baby er viktigst nå, ikke jobben din. Den finner du igjen senere, ingen takker deg om du sliter deg ut eller blir syk.. og for alt du vet kan det være at ei uke er alt du trenger for å fungere en stund til
 
Ja, tenkte bare 20% for å få en dag til å hente meg inn igjen i så fall.

Takk for svar :happy:
Jeg har fått 20% sykemelding nettopp for samme grunn som deg. Det hjalp på kvalme, trøtthete og energi. Alt ble bedre og lettere når jeg fikk en dag fri, til meg selv.
 
Jeg har fått 20% sykemelding nettopp for samme grunn som deg. Det hjalp på kvalme, trøtthete og energi. Alt ble bedre og lettere når jeg fikk en dag fri, til meg selv.
Det er det jeg tenker, men er så dårlig på å gå å sykmelde meg.. Men det vil nok hjelpe de på jobb også, få en mer opplagt og "frisk" kollega som kan kose seg litt mer på jobb. Så spørs om jeg rett og slett får ta meg en tur til legen.

Sist gang var jeg sånn frem til uke 16-17, men da hadde jeg ingen å ta meg av etter jobb enn meg selv. Så kan hende det hjelper med en dag i bare en periode også..

Takk for svar :)
 
Det er det jeg tenker, men er så dårlig på å gå å sykmelde meg.. Men det vil nok hjelpe de på jobb også, få en mer opplagt og "frisk" kollega som kan kose seg litt mer på jobb. Så spørs om jeg rett og slett får ta meg en tur til legen.

Sist gang var jeg sånn frem til uke 16-17, men da hadde jeg ingen å ta meg av etter jobb enn meg selv. Så kan hende det hjelper med en dag i bare en periode også..

Takk for svar :)
Her var det jordmor som hadde skrevet det som notat til legen, så var sånnsett heldigvis ikke jeg som ba om det. Men det var enten det eller skrive færre timer de dagene jeg er dårlig og tjene mindre av den grunn. Det ville ikke jordmor at jeg skulle... Man skal ikke tape penger på å gå gravid :p men jeg har kun ut denne mnd, satser på at jeg er såpass mye bedre form da, men så klart..det frister litt å fortsette med det og. Siden det er såpass deilig med den ene dagen, eller to halve dager. Det hjelper enormt skal jeg si deg! Du får så mye mer igjen for det, både du, din familie og dine kollegaer. Jeg støtter deg fullt ut i gå få sykemelding. Du vil kanskje angre hvis du ikke gjør det ;) ta vare på deg selv <3
 
Sniker bare litt:)
Gå til legen ganske raskt og snakk om det! Jeg selv ble sykemeldt tidlig med andremann fordi jeg var bare så sliten og hadde null overskudd, ble småsyk hele tiden og fikk ikke gjort noe hjemme. Allikevel kom det snikende og jeg var helt pyton lei av å presse meg til å jobbe og det ble et ork. Ellers kunne jeg kanskje klart å jobbe redusert en stund, jeg vet ikke. Jeg hanglet i mange uker før jeg plutselig skjønte at jeg må si fra hvordan jeg har det til legen!

Fire år mellom mine unger. :) Lykke til både med formen og evt sykmelding. Ikke tenk på jobben, de klarer seg. Enten du tar egenmelding eller blir sykemeldt:)
 
Det er som å lese hvordan jeg følte det FØR jeg fikk 40% sykemelding fra legen min. Nå er jeg i en annen verden. Overskudd til jobb, og overskudd til de hjemme [emoji106] jeg har aldri vært sykemeldt før, men angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det nå!
 
Kjenner meg godt igjen!
Jeg jobber 100% natt og har mange tunge løft/forflytninger. Sliter veldig med kynnere og spesielt når jeg anstrenger meg.
Blir fort sliten/andpusten og er generelt trøtt. Sover både natt og dag. Skal på møte med kommunen på torsdag, ang tilrettelegging. Dersom det ikke kan gjøres noe for meg, vil jeg søke råd hos legen, og evt sykemelde meg/søke svangerskapspenger.
Ønsker egentlig å jobbe frem til jul, så jeg slipper å ha dårlig samvittighet i alt for lang tid, men ser allerede at det kan bli vanskelig. Har to barn og en samboer som fortjener at jeg begynner å bli litt HYGGELIG snart [emoji15][emoji23]
 
Jeg ville snakket med legen og forklart situasjonen og spurt om en uke 100% sm for å komme litt ovenpå igjen. Deretter vurdere videre hvor mye du kan jobbe for å fortsatt fungere hjemme. :) Lykke til. Og husk du og baby er viktigst nå, ikke jobben din. Den finner du igjen senere, ingen takker deg om du sliter deg ut eller blir syk.. og for alt du vet kan det være at ei uke er alt du trenger for å fungere en stund til
Takk for det :happy: den trengte jeg, det er som du sier! Ingen som kommer til å take meg uansett! Den trengte jeg ;)
 
Takk for svar alle sammen! Tror jammen jeg skal si i fra når eg skal til jordmor på mandag! Så ordner vi det med legen da Er ikke bare bare å ha ei lita på rett over året når en er tappa av av energi,:happy:
 
Det er det jeg tenker, men er så dårlig på å gå å sykmelde meg.. Men det vil nok hjelpe de på jobb også, få en mer opplagt og "frisk" kollega som kan kose seg litt mer på jobb. Så spørs om jeg rett og slett får ta meg en tur til legen.

Sist gang var jeg sånn frem til uke 16-17, men da hadde jeg ingen å ta meg av etter jobb enn meg selv. Så kan hende det hjelper med en dag i bare en periode også..

Takk for svar :)
Det er jo ikke du som sykmelder deg, men legen. Det vet jo arbeidsgiver også. Egenmelding tar du selv, men du kan jo ikke skrive ut en sykmelding, eller «bestille» en. Snakk med legen om hvordan du har det så vurderer sikkert hun det til at sykmelding er riktig
 
Ikke press deg for langt! Å bli helt utbrent er virkelig ikke noe du ønsker.. det er grusomt. Ingen takker deg for å presse deg for langt. Tenk på deg selv og den lille, dette er kun en liten periode av din karriere. Jobben klarer seg[emoji846]
 
Syns du skal sykemelde deg når DU føler for det. Du skal ikke presse deg selv, og tenke på deg selv i denne tiden ♥
 
Back
Topp