Når er det normalt med første barseltreff?

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Dere vet, den som blir arrangert av helsestasjonen. Jeg sa ja til det men hs sa ikke noe om det på siste time og neste er ikke før slutten av feb..bør jeg ringe og sjekke at jeg ikke er glemt, kommer det noe i posten eller vanlig at man tar det første treffet når barna er 2-3 mnd?
 
Her skulle lille bikke åtte uker før vi skal på første treff. Men hun er fem uker for tidlig født, fikk inntrykk av at "terminbarn" kommer tidligere igang. Min tålte svært lite de første ukene, ble utslitt av en liten tur innom butikken liksom..
 
Vi har første barseltreff 1 februar.
 
Var 10 januar her for novemberbarn:)
 
Jeg fikk beskjed om dato på hjemmebesøk vi hadde rett etter fødsel. Vesla er født 14. des og vi har første møte 24. Januar.
 
Tror det varierer fra plass til plass. Vi skal på første treff 1 februar og da er han yngst (tror jeg) han er da 5 uker, og eldste er 5 mnd. Men så bor vi på landet. Ikke så store årskull her. Mener hs sa det var 6 stk.
 
Vi hadde første treff 16/12, født 19/11
 
Vi fikk dato til barseltreff når vi var på helsestasjon første gangen. Fikk time kort til han lille og var oppført 2 barseltreff på det +6 ukers kontroll.
Vi hadde første barseltreff 17jan. min lille er født 13. des. men var en del november barn på treffet, noen september også, men disse var premature så var nok derfor for deres del at alle barna skulle utvikle seg likt
 
Skal på første neste fredag, da er lillesøster 4 uker og 1 dag :) Fikk tid og dato på hjemmebesøk da ho var 8 dager :)
 
Dere som var på barseltreff allerede- hvordan var det? :) er det som regel førstegangs mødre el?
 
Vi skulle egentlig ha i midten av januar.. født 8 desember. Men så ble det avlyst fordi det ikke var mer enn 3 stk på det. De ønsket å ha 5-6 stk ..
 
Dere som var på barseltreff allerede- hvordan var det? :) er det som regel førstegangs mødre el?

Vi var 6 stk. Alle utenom meg var førstegangsfødende (jeg er fjerdegangs). Det var veldig koselig. Det virker som en koselig gjeng. 4 gutter og 2 jenter. Helsesøster var med første gang og snakket litt om amming, kost, søvn og sånne ting som vi ofte lurer på. Andre gang var med fysioterapeut. Hun snakket om symmetri, mageleie, bæring, motorisk utvikling og sånt. Neste uke skal vi ha første treff privat utenom helsestasjonen. :)
 
Gruer meg litt til barseltreff jeg. Synes alltid sånne situasjoner er litt ubehagelige og stressende :p Dessuten har jeg ikke helt dreisen på å amme uten ammepute, så jeg blir nok rimelig svett om jeg må amme på helsestasjonen :eek:
 
Gruer meg litt til barseltreff jeg. Synes alltid sånne situasjoner er litt ubehagelige og stressende :p Dessuten har jeg ikke helt dreisen på å amme uten ammepute, så jeg blir nok rimelig svett om jeg må amme på helsestasjonen :eek:

Har de ikke ammeputer der? Det har de her på helsestasjonen :) Men ja skjønner hva du mener, samme her..det kan være alle klikker eller at man må prøve å komme seg ut av det i ettertid x)
 
Har de ikke ammeputer der? Det har de her på helsestasjonen :) Men ja skjønner hva du mener, samme her..det kan være alle klikker eller at man må prøve å komme seg ut av det i ettertid x)

Jo, de har sikkert det :)
Ja, akkurat det. Får bare dra. Kan jo hende man får seg noen nye venner :eek:
 
Her var lille bare så vidt over to uker da vi var på første... Synes det var litt tidlig, men brukte det som en push for min egen del også. Godt å komme litt ut da :) Neste treff er rundt 10 uker her.
 
Her har jeg ikke hørt et pip om barseltreff. Mini her er 4 uker. Hører vel kanskje noe på 6 ukers kontrollen
 
Her var lille litt over 6 uker når vi hadde barseltreff. Det er jo ganske kleint når man ikke kjenner noen, men så har man jo disse babyene til felles, så man har liksom alltid noe å prate om;) Jeg gleder meg masse til neste treff. Som noen sa, det er jo faktisk en fare for at man får seg noen nye venner! Og det er jo koselig!
 
Back
Topp