Når er det normalt å få mage?

At livmoren ikke kommer over skambenet før etter uke 12, varierer vel noe, jeg har kjent kanten på livmoren siden før uke 10 og det gjorde jeg med andremann også.

Med første tippet livmoren kanten ca i uke 12 og jeg fikk synlig mage rundt uke 15-16. Med nr to og nå er jeg litt tykkere over magen og da kan det jo ta litt lengre tid før man ikke bare ser tykk ut ;)

min livmor har jeg også kunnet kjenne fra uke 9 i alle fall :) gjorde ikke det første gang :)

Jeg hadde endel mage før jeg ble gravid og tok det for gitt at det kom til å ta lang tid før den ble gravidmage, men i uke 10 este magen skikkelig ut, omkretsen rundt største del av magen har økt med 11 cm nå og det er liksom ingen tvil om at det er noe annet enn flesk rundt magen nå, jeg er førstegangs gravid.
Og jeg er bekymret over at jeg har fått såpass mye mage og 5 kg vektøkning allerede så har motsatt "problem" som deg hehe

Alle er forskjellige ja :)
Jeg fikk en kommentar samboeren til svigerinna mi i dag. Vi var i dåp til deres gutt i dag, og da sa han plutselig "gratulere da". Jeg viste ikke om han vist eller bare tippet, så jeg så litt rart på han å da sa han "det vises det vettu" hehe.. Ble litt paff, for trodde ikke andre ville se at magen har vokst når jeg hadde kjole på. Men her er det ikke babyen som vises, men luft å masse mat :) Etter at jeg sluttet å være kvalm har jeg kasta innpå med mat :)
Er 12/13 uker på vei nå, men aner ikke om jeg kjenner livmora siden magen er forandret etter ks og arrvev..

Det finnes ingen fasitsvar på det, ettersom det er veldig individuelt. Med førstejenta kom ikke magen før jeg var over halvveis.. (og magen er til vanlig forholdsvis flat) Med andremann kom den kanskje litt tidligere..?

Det er da ikke alltid en kjent ting at når man har fått barn før så kommer magen raskere? Jeg har da barn selv, og jeg har ikke antydning til mage nå når jeg er 11 uker på vei. Kun på kveldene at den buler ut.
Om det ikke er luft du har som gjlr magen din større, så kan det fort være tarmer og div som presses opp i tillegg til den voksende livmoren :)
Men vi alle er jo forskjellige, og skulle vi alle vokst likt så hadde det jo blitt litt kjedelig.

Okay :) Har vært sånn for mine bekjente ihvertfall :) Har aldrig sagt det er livmoren, den ligger jo nede ved skambeinet, det er jo det at den presser opp div annet som gjør at den buler..
Men har forstått d sånn at den kommer senere dersom man har noen kg ekstra.

Er snart 15 uker og ikke noe særlig mage enda, litt på kvelden kanskje. Men de som ikke vet noe kan ikke se St jeg er gravid

Jeg er 15 uker nå og nå synest jeg magen kommer litt mer til syne.. Spesielt utpå ettermiddag, kvelden :) Har ikke hatt noe mage frem til nå :)

Back
Topp