Når er det normalt å få mage?

Lilly

Betatt av forumet
Ser på magebildene deres og blir litt småstressa. Dere har fått så fine mager, og min synes ikke i det hele tatt. Dette er min første, så det er kanskje derfor. Når fikk dere mager med førstemann? Mener ikke når magen synes for alle enda, men at man selv ser magen (og det ikke er luft) :)

Fikk synlig mage i uke 22 med første mann ! Husker en jeg sa til jeg var gravid til når jeg var 18 uker så sier han åå trudde du bare hadde kost deg litt på mcdonalds jeg :')

Begynte vel å merke det selv når jeg var 15-16 uker med Nr 1. Nå er jeg 10+5 og er oppblåst men merker at magen er på vei :)

Fikk vel litt mage med førstemann når jeg var rundt 4mnd på vei.. Men det var ikke mye.. Men de vanlige genserene begynte liksom å "krype" da.. ;)
(Jeg var veldig tynn når jeg ble gravid med førstemann.. Ca 51kg og rett over 170cm)

Med førstemann fikk eg synlig mage i veke 15 men eg hadde jo litt mage frå før. No er den synlig allerede i veke 10 sjølv om eg har fortsatt mage frå før ;)

Med min første fikk jeg ikke noe særlig mage før etter uke 20. Så tror ikke du skal bekymre deg ;)

Nå ble jeg letta. Takk for svar! Kvalmen har begynt å slippe taket, og da blir graviditeten litt mer fjern når man ikke ser magen. Har sett at den lille har det bra, men man stresser alltid for så mye rart. Pluss at jeg er litt utålmodig ;)

De fleste har vel litt oppblåst mage som skryter på seg gravidmage i ukene før uke 12 ;);) Jeg merka det først etter uke 16 første gang. Ikke bekymre seg i det hele tatt :)

Første gang begynte jeg vel å se litt mage da jeg var 15 uker. Da følte jeg meg ikke lenger bare oppblåst og tjukk.

Jeg kunne merke magen med 1.mann sånn rundt uke 15, andre så den nok ikke før nærmere uke 20. Nå må jeg ha mammabukser, men magen er ikke større enn at jeg håper å holde det hemmelig for elevene mine i alle fall, frem til OUL....

Jeg fikk ikke "ordentlig" babymage før jeg var 17 uker på vei sist. Livmoren kommer jo ikke opp over bekkenkanten før rundt uke 12 uansett om man er førstegangs eller flergangsfødende, men mange blir jo oppblåst og føler seg runde på midten mye tidligere. Så du trenger iallefall ikke bli stresset! :)
Nå ser det bare ut som jeg har spist litt mye-mage, så jeg gleder meg til det blir en litt mer tydelig babykul... Magen kan ikke skjules lenger, men jeg føler meg mer feit enn gravid foreløpig. :P

Første gang fikk jeg ikke mage før jeg var 6 mnd på vei, og nu syns den nokså godt selvom jeg bare er 11 uker! :o :p heldigvis bare par dager til de magiske 12! :)

Jeg har fått skikkelig mage sånn at alle kan se det. Er i uke 14. Er min første. Er nesten redd det er tvillinger siden magen viser så godt, hehe

Magen syntes ikke noe særlig før jeg var 15-16 uker på vei sist.. Denne gang er den veldig synlig allerede nå 10 uker på vei.. Og nei, til deg som kommenterte at d bare er oppblåste mager.. Har ikke hatt noe plager med luft i d hele tatt i svangerskapet :) D er vel en kjent ting at magen popper raskere ut når man har hatt barn før.. :) Er helt normalt at dette tar tid når du er førstegangs

Dette er min første, og har syntes godt siden uke 10 :) Har hørt hjertet, og ifølge lege er det bare en her :D Hun mente jeg var blitt ganske stor allerede..men er helt normalt :)

Pittelitt i uke 12-13 sist, ble gravid 3 mnd etter ks så nå er jeg 10 uker og magen har vokst ;p

Magen syntes ikke noe særlig før jeg var 15-16 uker på vei sist.. Denne gang er den veldig synlig allerede nå 10 uker på vei.. Og nei, til deg som kommenterte at d bare er oppblåste mager.. Har ikke hatt noe plager med luft i d hele tatt i svangerskapet :) D er vel en kjent ting at magen popper raskere ut når man har hatt barn før.. :) Er helt normalt at dette tar tid når du er førstegangs

Det er da ikke alltid en kjent ting at når man har fått barn før så kommer magen raskere? Jeg har da barn selv, og jeg har ikke antydning til mage nå når jeg er 11 uker på vei. Kun på kveldene at den buler ut.
Om det ikke er luft du har som gjlr magen din større, så kan det fort være tarmer og div som presses opp i tillegg til den voksende livmoren :)
Men vi alle er jo forskjellige, og skulle vi alle vokst likt så hadde det jo blitt litt kjedelig.

Det er selvsagt ikke bebisen som Er selve kulen enda, men livmoren m/innhold er ganske stor nå (tror jeg har hørt grapefrukt uke 12?), og det er klart at når den skal ha plass nedi bekkenet, er det mye som må forskyves. På flergangsfødende blir dette fortere presset på "riktig" plass fordi kroppen har gjort det før, og livmoren er ofte litt større tidlig. Er du lav eller tynn, viser det også før. Gjelder selvsagt ikke alle.

Tydelig på meg denne gang at det ikke er luft- men skikkelig babykul. Selv om bebisen bare er i nederste del:-D

Første fikk jeg ikke ordentlig mage før uke 18-20 :) nå har jeg fått litt mage allerede, og jeg kjenner livmora også.. så jeg vet jeg ikke bare er oppblåst :) det samme sa jm, hun sa det var helt normalt at magen med andremann kom allerede nå, - like normalt som om at den ikke kom enda :)

Back
Topp