Når er det matpause på skolen?

Absolutt ikke. Vi som har 20-30 1klassinger å ta vare på merker fort om de har spist, tenk deg selv så mange sultne og gretne barn i et klasserom :(
Uff, det er ikke noe gøy for hverken liten eller stor. Her står vi opp litt tidligere slik at hun har god tid om morgenen da blir hun litt sulten også, så hun får i seg mat før skolen, jeg synes det er viktig!
 
Hos oss spiser de 11:40. Ferdig 14. På SFO får de brødskive eller knekkebrød (max 2) når de kommer.
 
Her får de vistnok mulighet til å spise ved skolestart kl 830, og så er det lunch rundt 11 og sfomatpakke kl 13 når skolen er ferdig.
 
Her spiser de en gang mellom 11 og 11.30 i 1-4 klasse. Matpausen er egentlig ikke før 11.30, men de minste er litt treigere.
Så får de tilbud om å spise litt kl 9, når de begynner. Slutter 14.30.
 
10:45.
 
10 her også, enig at det er litt tidlig ja. Men skolen begynner 8 da.
 
De spiser kl 11.30, men fredagene er det kl 11 (de er ferdig kl 12 på frdager). De får ikke lov å spise i friminuttene, og ofte går mi uten frokost da jeg ikke får den i henne. Men 5-7 klasse kan komme og spise gratis frokost på sfo før skolen så neste år håper jeg hun spiser der de dagene hun ikke spiser hjemme.
 
Ja jeg så det selv nå men noen er gamle da :)
Har vært på ferie men ja er vel ofte stillle på sommeren :)

Min blir så sint når han er sulten dessverre så det er problemer her.
Han kommer hjem kl 14.15 ,da må ha spise noe med engang. Husker vi spiste 11 da jeg gikk på skolen
Vi spiste også 11, og var ferdig 13-13.30. Var alltid sulten, men verre de dagene vi sluttet 14. Helt utsultet haha!
 
De spiser kl 11.05.
Etter første friminutt spiser de medbrakt frukt.
På SFO serveres mat kl. 14.30.
 
I første og andre hadde barna lunsj kl. 11. Dessverre fikk foreldrene til de ferske skolebarna (de nye førsteklassingene) endret dette da gutten min begynte i tredje. Lunsjen ble da kl. 10.30. Altfor tidlig når de ikke slutter før kl 14.45 og to timer etter skolestart :(. Har hatt det sånn de siste to årene. Gutten min bytter skole nå. Vet ikke når lunsjen er på hans nye skole, men håper det er rundt kl. 11 (i hvert fall ikke tidligere).
 
11.00. Helt ok egentlig, men mine er sulten når de kommer hjem kl 14.00. Så de får mat da og så spiser vi middags/kvelds i 18-19.00 tiden. Orker ikke sultne og sure barn.
 
I første og andre hadde barna lunsj kl. 11. Dessverre fikk foreldrene til de ferske skolebarna (de nye førsteklassingene) endret dette da gutten min begynte i tredje. Lunsjen ble da kl. 10.30. Altfor tidlig når de ikke slutter før kl 14.45 og to timer etter skolestart :(. Har hatt det sånn de siste to årene. Gutten min bytter skole nå. Vet ikke når lunsjen er på hans nye skole, men håper det er rundt kl. 11 (i hvert fall ikke tidligere).
Oj ja det var tidlig når de slutter så sent
 
11. Syntes det er alt for sent. Jenta mi sliter med mat og magetrøbbel, så hun får spise litt i hvert eneste friminutt.
 
Back
Topp