Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Barn farger håret tidligere og tidligere. Både helfarging og striper. Å ta noen striper for fargeeffektene kan være morsomt, men hvilke signaler sender vi egentlig til barn når vi sier det er greit å farge håret tidlig? Trodde man skulle lære de å være fornøyd med den de er jeg..Labambie skrev:
©Smartass skrev:Barn farger håret tidligere og tidligere. Både helfarging og striper. Å ta noen striper for fargeeffektene kan være morsomt, men hvilke signaler sender vi egentlig til barn når vi sier det er greit å farge håret tidlig? Trodde man skulle lære de å være fornøyd med den de er jeg..Labambie skrev:
Hvilke signaler sender man da isåfall, hvis man farger håret selv?
Labambie skrev:©Smartass skrev:Barn farger håret tidligere og tidligere. Både helfarging og striper. Å ta noen striper for fargeeffektene kan være morsomt, men hvilke signaler sender vi egentlig til barn når vi sier det er greit å farge håret tidlig? Trodde man skulle lære de å være fornøyd med den de er jeg..Labambie skrev:
JEG ser på det litt annerledes. Samme med sminke. Jeg sier til snuppeluring at sånne ting er for "gamle" damer som trenger litt hjelp for å være pen, ikke skjønne småjenter som er nydelige nok i seg selv.
Labambie skrev:goodASmama skrev:Min søster fyller 14 i sommer og har nettopp fått stripe håret for første gang. Det synes jeg er akkurat passe. Noe før synes jeg er litt tidlig. Ihvertfall helfarging eller bleking..MiniMoi skrev:
er enig med deg i dette. selv var jeg 12 da jeg fikk ta glansvask etter mye om å menn, men slik er jo nesten ikke på marked i dag - viss man ikke gjør det hos frisøren da. Men man blir ellers tidsnok voksen så er greit å drøye d så lenge som mulig. Ikke altid like bra alt dette som barna skal gjøre. Men dette blir jo litt som med mobiltelefon også, når er det rett å få?
Jeg syns at en 6-7 åring med en pc, en mobil, en playstation event. xbox = veldig drøyt! Kan garantere at min sønn IKKE har dette om et par år! Han er pent nødt å vente.. ( for å snakke meg ut fra temaet - hårfarging)
Joda, jeg skjønner hva du mener... Allikevel vil jo ikke en mobiltelefon eller en spillkonsoll forandre barnets utseende..
Nei forandrer ikke utseende, men hjelpes å sløve de blir av å sitte å spille.....
Nei her blir det ikke noe farging av hår før konfirmasjonsalderenMen det handler ikke ene og alene om at ho skal være fornøyd slik hun er skapt, men jeg ser virkelig ikke poenget at barn skal bli voksne før sin tid
Labambie skrev:©Smartass skrev:Barn farger håret tidligere og tidligere. Både helfarging og striper. Å ta noen striper for fargeeffektene kan være morsomt, men hvilke signaler sender vi egentlig til barn når vi sier det er greit å farge håret tidlig? Trodde man skulle lære de å være fornøyd med den de er jeg..Labambie skrev:
JEG ser på det litt annerledes. Samme med sminke. Jeg sier til snuppeluring at sånne ting er for "gamle" damer som trenger litt hjelp for å være pen, ikke skjønne småjenter som er nydelige nok i seg selv.
Greven av gral skrev:Labambie skrev:©Smartass skrev:Barn farger håret tidligere og tidligere. Både helfarging og striper. Å ta noen striper for fargeeffektene kan være morsomt, men hvilke signaler sender vi egentlig til barn når vi sier det er greit å farge håret tidlig? Trodde man skulle lære de å være fornøyd med den de er jeg..Labambie skrev:
Sånn ser ikke jeg det. Men nå bruker jeg selv veldig lite sminke til vanlig. Jeg ser på det som å pynte seg. Så farge håret, det gjør jeg når jeg skal noe spesielt. Så hvorfor kan ikke undommene det?
Jeg syns ikke det handler om å forandre utseende sitt, men å forsterke det man har. Egentlig så syns jeg 12 år er tidlig, men det er kanskje bedre å hjelpe de i gang... en å la de gå som oversminkede barbiedukker. Det er veldig mange jenter på 12-13 år som sminker seg i dag. Og gutta kommer faktisk etter, på vgs har det blitt ganske vanlig med make-up på gutter(kjenner at jeg holder litt igjen der...!)