Når er det greit å gjøre dette ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Når kan man ta med baby på stranda ? Er det greit å gjøre i 2015 siden de blir født i april ? Og hva trenger man ?

Når kan man ta med baby på stranda ? Er det greit å gjøre i 2015 siden de blir født i april ? Og hva trenger man ?
Bi skal til syden i juli med 3 mnd gammel baby.. kjøper parasoll og holder oss unna de varmeste periodene tenker jeg, så går det nok bra :-)

Jeg har ingen erfaring, men tenker det skal gå fint om en kan holde babyen i skyggen og tilby masse væske, altså pupp eller flaske. ;) Kan tenke meg det blir mye soving, da. ;)

Det er helt supert å avkjøle en liten baby stump i vannet når det blir for varmt! Masse drikke og skygge!!! Det er ikke no problem!!

Også viktig med solbriller da øynene deres ikke tåler like mye som våres :)

Jeg har hvertfall tenkt å kjøpe strandtelt som skjermer for solen og sterk vind samtidig som man får litt privatliv :)

Det finnes vel ikke noen god fasit på når det er ok å ta babyen med på stranden. Husk at babyer skal ikke smøres med solkrem før de er rundt 6mnd eller helst 1 år. Så under 6mnd/1år bør de ha klær på og kun være i skyggen.

Ang utenlandstur ble jeg anbefalt å vente til de har fått første vaksine ved 3mnd alderen.

Det finnes vel ikke noen god fasit på når det er ok å ta babyen med på stranden. Husk at babyer skal ikke smøres med solkrem før de er rundt 6mnd eller helst 1 år. Så under 6mnd/1år bør de ha klær på og kun være i skyggen.

Ang utenlandstur ble jeg anbefalt å vente til de har fått første vaksine ved 3mnd alderen.
Er det ikke ved 6 uker de kan få første vaksine?

Back
Topp