Når er det "greit" å bytte vei på bilsete?

Vi snudde det i sommer, men det er fordi hun er så plaget med at hun blir bilsyk. Vi kan ikke kjøre en halvtime engang uten at hun kastet opp (uansett om hun hadde mat i magen eller ikke). Vi liker ikke at hun sitter fremover, men slitsomt å måtte stoppe på E6 for å tørke spy opptil flere ganger på en tur.

Snudde han nå (2,5 år)

Snudde sånn rundt omkring 4,5 år.
Mye fordi stroppene til å feste Britax TWE bakovervendt med forsvant, og siden vi bruker bilsete kanskje en gang i måneden når vi besøker besteforeldrene gadd jeg ikke prøve å få kjøpt nye. :p
I tillegg begynte han å nærme seg vektgrensen på bakovervendt bruk av TWE - han er 23 kg nå, så nå har han en Britax (tror jeg det er ) beltestol hos besteforeldrene, og fremovervendt TWE hos tanten og onkelen som vi besøker noen ganger i året.

Vil anbefale kiddy guardian pro 2 om du velger å snu henne nå. Fremovervendt sete som også har gjort det veldig bra i tester (frontkollisjon òg). Har setet selv å er kjempefornøyd, god plass og ikke mer hyling fra baksetet. :)

vi har britax multitech og 3 åringen vår sitter bakovervendt og har enda ikke klaget og det er godt for jeg vil helst ikke snu henne nå. håper hun kan klare seg til nærmere 4 år. og klager hun ikke da heller, får hun sitte litt til :p

Men det er vel bare 30% av treåringene som sitter bakovervendt, så selv er jeg glad for at vi har klart det så lenge. Ikke noe gøy når de begynner å klage :( men bedre nå enn om ungen var 2 år eller 1 år.

Jeg snudde han da han var 2

Her sitter hun bakover i multitech, og har ganske god plass. Hun er 1 meter, og ca 15,5 kg.
Men om vi skal på lengre turer blir hun bilsyk, så da sitter hun fremover i en maxi cosi beltestol. Målet er å ha henne bakovervendt til hun er 4 år (hvertfall i det daglige, og det er ikke ofte vi er på lengre turer), og det tror jeg skal gå greit :)

Ja kunne hatt ungene mine bakovervendt til ungene er 10år jeg, dersom vi hadde stor nok bil og råd. Men måtte snu pga plass mangel. Stor unge og svær pappa som ikke får plass til beina sine. Dersom det er så sinnsykt viktig å ha ungene bakovervendt- lag større biler i priser vanlige folk har råd til!! Og setene er ikke mye billigere de heller...

Trultan skrev:
Ja kunne hatt ungene mine bakovervendt til ungene er 10år jeg, dersom vi hadde stor nok bil og råd. Men måtte snu pga plass mangel. Stor unge og svær pappa som ikke får plass til beina sine. Dersom det er så sinnsykt viktig å ha ungene bakovervendt- lag større biler i priser vanlige folk har råd til!! Og setene er ikke mye billigere de heller...

Og da har dere prøvd mange forskjellige stoler eller? Vi hadde en 98- Passat med 3,5 åringen bakovervendt. I Britax TWE. Da var hun godt over meteren og faren hennes er 1,90.. 

Min er bare 2,5 år da, men stor for alderen, og eeelsker sin Britax Two Way(i samboerens bil)! Han vil heller sitte i det setet enn i det jeg har i bilen, som er Akta Graco Belogic, men han må nok bare 

Anbefaler virkelig den stolen, den er romslig og lett å montere/bære! Tar liten plass gjør det og

Back
Topp