når er det for sent å begynne på utdannelse?

2x 24November

Forumet er livet
VIP
Jeg er nå 28 år.. har så innmari lyst å utdanne meg til sykepleier, og deretter jordmor.. en drøm jeg har hatt i mange mange år, men aldri klart å somlet meg til å gjøre[&o] Er det for sent nå syns dere?

jeg blir 30 i april, og jeg søker meg inn på sykepleien til høsten, nettopp for å bli jordmor[:D] Så nei, jeg syns ikke det er for sent![:D]

Jeg er 30 og holder på med første av 3 år på høyskolen[;)], så nei ikke for sent!!!![:D]

Jeg er nå til våren ferdig med utdannelsen og jeg blir 31 år. Min mor gjorde nettopp ferdig sin utdannelse og hun er 53 [:)] Så nei ikke for gammel. Man har enda mange år igjen å jobbe [:)]

Det er ALDRI for sent å utdanne seg. Jeg har bl.a et søskenbarn som var over 50 da hun utdannet seg til lærer, og svigerinna mi som også er over 50 har utdannet seg som ergoterpeut nå nettopp - så i mine øyne er det aldri for sent[;)]

Min mor har begynt med utdannelse nå, 56 år [:D] som hjelpepleier ..
Jeg tok hjelpepleier når jeg var 26, og kan enda vurdere å ta spl. også, snart 36 [&:]

Alt er lettere når man er litt eldre, og har du råd, så kjør på [:D] lykke til

Absolutt ikke. 28 er da ingen alder vel..Gikk med mange som var MINST 28år jeg. Stortrives som sykepleier og man har jo et hav av muligheter.. Var selv bare 19 da jeg begynte på utdannelsen og følte meg til tider "litt ung" spesielt i enkelte praksisperioder, som psykatrien osv. Har nå viderutdannet meg til akutt sykepleier og synes jeg har en kjempespennende og utfordrende jobb [:D Stå på og lykke til, jordmor er nok spennende. [8D]

Mamma begynte på sykepleiestudier når hun var 30 med 1 stor og 2 små barn[:D] Og nå går hun på skole i stockholm for å bli operasjonssykepleier (45 år)

Nei, du er absolutt ikke for gammel.

(Jeg går på voksenopplæring for å få generell stuidekompetanse nå og de fleste er på din alder)

Kjør på, og følg drømmen. Å være litt over 19 år kan være en stor fordel når man tar utdanning!

Aldri. Utdanning er per definisjon selvrealisering. Og selvrealisering er øverste trinnet på Maslows behovspyramide og altså det man gjør når alle andre behov er dekket...

ORIGINAL: Burger

Nei, nei, ikke for sent[:)] Bare å hive seg rundt det!

[:D][:D][:D]

Mamma begynte på sykepleien når hun var 30-31 hun...[:)]

Begynner du å ta opp et helt nytt fag (finner ut at du vil bli lege) når du er 70 - så er du kanskje litt seint ute[:)]

det var jo 100% positiv respons[:D] Da trur jeg at jeg hiver meg rundt altså[:D]

Go for it!

Det er aldri for sent!
Da jeg gikk mitt første år på universitetet (jeg var 19), var mamma der også, og hun er 25 år eldre enn meg og nå ferdig utdannet[:)]

Back
Topp