Når er dere "ferdige"?

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Når tenker dere at dere skal gjøre dere ferdige med de forberedelsene som trengs i form av innkjøp og soveplass etc til babyen? SNakket med en bekjent i går, og da hun fortalte at babyen hennes kom 6 uker før tiden, ble jeg plutselig litt obs på at det muligens ikke holder å blir "ferdig til mai" .. Heh.. Sist var jeg klar ca 3-4 uker før termin men gikk også over 2 uker.. Fikk litt "panikk" nå kjente jeg, og tror bare jeg skal begynne forberedelsene nå jeg... Kanskje jeg vil/bør gjøre meg ferdig til påske? Har termin 29. mai.. Hva med dere?

Jeg er ferdig med all handling, eneste som gjenstår er å skru sengen og tripp trapp stolen sammen og vaske babytøyet, men det blir ikke enda. Vognen er bestilt så den kommer i hus om en uke eller noe :) Termin 23 mai :)

Last edited:
Alt på plass her i huset. Bare igjen barnevogn som kan hentes når vi vil i butikken. Og noen flere plagg til mini. Straks ferdig med babynest, har begynt med dåpen og tenker på å strikke vognteppe. Termin 14 mai :) Nå skal jeg bare kose meg :) :)

Tror jeg har det meste kjøpt inn, venter på at alt skal komme og trenger å male barnerommet. Tenkte å spør svigerfar med hjelp til malingen.
Med at vi har termin i begynnelsen av mai, så bør bagen være klar til april, så tenker at alt bør vær klart til innen april kommer...

Han kan komme i dag og vi har alt vi må ha. Men jeg vil ha mer ting klart først om jeg kan. :-) litt små ting som kluter og slikt. Også må jeg vakse alle ting. Når vi kommer hjem må vi sikkert handle 100 ekstra ting. :-P

Jeg har gjort meg så og si ferdig, bare apotek varer og amme klær/utstyr igjen.
Siden terminen min er 2. mai så er jeg klar over at det kan fort bli i april.
Jeg startet med innkjøpene ganske tidlig for jeg hadde ikke peiling på hvor mye alt ville koste. Hittil så takk jeg Gud for januar salget hehe.
Jeg som person er veldig planleggende og liker å være forberedt så om jeg ikke skulle ha vært ferdig før mars så tror jeg stress nivået hadde steget i taket.

Ikke snøring. Jeg har ikke stresset med det i det heeele tatt. Det meste ligger på loftet og er fort å hente ned igjen. Nå har ungene hvert sitt soverom, men de må nok dele når mini kommer. Kommer ikke til å gjøre klart noe eget soverom til babyen før de skal flytte sammen, som er en stund etter fødselen. Babyen blir å ligge i vugga svigerfar har laget ved siden av senga vår, og i lekegrinda med en madrass i på dagtid tenker jeg. bilstol, babystol, leker, salver, bleier og klær har vi en del av etter de andre to og så kommer vi til å få i lassevis da vi kjenner flere som vil bort etter deres egne og det tar vi gledelig imot. Så igrunnen er det ikke så mye å stresse med.

Eneste jeg vil få tak i er nye lammeskinn :)

Vi skal snart flytte og babyting blir ikke kjøpt før vi er i det nye huset. Dessuten har jeg god tid :-)
Tre uker tenker jeg alt er klart.

Jeg er også ferdig. Mangler lammeskinnet fra Nøstebarn eneste. Gleder meg virkelig til å sette sammen alt, og ordne til på rommet, men jeg må vente til vi tar over huset om 5 uker. :)

Har ikke ordnet så mye ennå. De store tingene er i hus, men babyhjørnet på soverommet er ikke klart ennå. Jeg har skrevet liste med ting som må være ferdig i løpet av hver måned som kommer, så er det kun småting og avslapping igjen i April før ungen kommer. Termin 2 Mai. Føler jeg har det meste under kontroll, selv om vi ikke har kommet så langt ennå.

Vel, styra som en gal med rommet til liam for to år sia og han begynte ikke å sove der flr han var 4-5mnd. Stellekomoden ble aldri brukt for jeg fikk gubben t å sette inn en komode på badet som jeg putta alle klær ol jeg trengte, så den nye babyen trenger ikke eget rom før om 4-5m etter fødsel og d bare for å sove i... Likevel fikser vi om på rommene nå så d e klart slik at vi slipp å flytte dører seiner. Av klær og alt anna så har æ alt fra før av. Skal bare vaske de minste klea og pakke bag til/i påsken. Dette for kan være jeg blir satt igang i uke 37.

Klær og vugge med senge tøy er klart :) men mangler mye å kjøpe inn enda, og å lete frem. Har en god del utstyr som ligger ned i boden jeg ikke har orket å dra frem enda. Alt fra leker og bære sele til bryst pumpe. Men r vel bare begynne snart så jeg vet hva jeg må kjøpe også.

Termin 2 mai så jeg regner med at fødsel fra midten av april er sannsynlig. Tenker å være ferdig ila mars, da er det 4 uker til termin :) må vell pakke fødebaggen også :)

Det er akkurat det jeg tenker på, at "termin" i praksis betyr kan betyr 3 uker før dato, men mannen sier til alle at vi har så goooooood tid. Og vi skal hente en del ting hos mamma og pappa, og det mener alle andre er tidsnok i påska. For jeg har veldig lyst til å kikke på møbler i 9. mnd og finne ut at den senga jeg lå i for 30 år siden ikke holder mål lenger.... Begynner å bli stressa på å bli ferdig, men ingenting går fremover her, for jeg trenger hjelp til å utføre, og der er det ikke lett å komme gjennom, for å si det sånn.

Det er akkurat det jeg tenker på, at "termin" i praksis betyr kan betyr 3 uker før dato, men mannen sier til alle at vi har så goooooood tid. Og vi skal hente en del ting hos mamma og pappa, og det mener alle andre er tidsnok i påska. For jeg har veldig lyst til å kikke på møbler i 9. mnd og finne ut at den senga jeg lå i for 30 år siden ikke holder mål lenger.... Begynner å bli stressa på å bli ferdig, men ingenting går fremover her, for jeg trenger hjelp til å utføre, og der er det ikke lett å komme gjennom, for å si det sånn.

Du skal være heldig om du finner en madrass som passer i de gamle sengene. For madrass er jo noe man virkelig burde kjøpe ny. Vi hadde det problemet å måtte kjøpe ny seng allikevel.

Flere ting som er lurt å tenke på er jo at man ikke vet hvordan formen er på slutten, og man kan være så møkk lei å sliten og evnt ha et bekken som nekter så man rett og slett ikke får gjort det man hadde tenkt å gjøre. Det er fint å ha ro mot slutten :)

Her har vi alt som trengs fra førstemann(+litt til). VI mangler bare vogn, som vi snart skal bestille å hente. Pengene må bare strekke til først :)

Jeg kommer ikke til å ha så mye klart før ut i april, har termin 7 mai. Men tenker at sånn. 2-3 uker før termin blir seng og vugge tatt frem og klargjort.. Vi har alt, må bare kjøpe litt nye klær og små ting, men det koser jeg meg med mot slutten...

Skal male barnerommet og kjøpe ett skap og bagdelen til vogna, så er det vel klart her.
Har jo mye fra storebror så når skapet er på plass så vasker jeg klær og legger det på plass. Men greit å ha det i orden til april tenker jeg.
Termin 20 mai men det er godt å bare slappe av de siste ukene og sove!

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal få en hjemmelaga vugge, så vi har kjøpt en madrass som de sa i butikken at det var ikke problem å kutte den til å passe vuggen, så det går jo ann i stedenfor å kjøpe ny vugge ;)

Back
Topp