Når er barn gamle nok til eget nettbrett?

Vi har nylig fått vårt eget nettbrett, billig samsung. Så ungene får ikke på lenge enda. Tenker når de er minst 7 år og mest sannsynlig 8-10 års alderen en gang

Før jeg ble mamma så jeg på nettbrett til små barn som en helt vanvittig greie. Hvorfor gjøre små barn avhengig av nettbrett ect så tidlig. Men skjønner nå hvor lett det er. Min lille har siden han var bare 6 uker vært helt tiltrukket av tven. Men jeg velger å tru at jeg skal begrense slik bruk ganske lenge. I all fall til han begynner å nærme seg 7-8.

Gutten vår fikk av svigers da han var to år........ var imot det, men han får bruke det. Begrenser bruken, og hva som er på det.

Hun trenger ikke eget, men får låne mitt eller tlf min når hun vil som regel. Hun er 4,5 år. Holder i massevis.

jenta mi på nesten 2.5 år har ikke enda men vurderer nesten å undersøke kurio som hun kanskje kan ønske seg til jul. men vet ikke helt enda må se nærmere på det har hørt så mye delt om det.
men vanlig nettbrett får hun ikke på mange mange år!

Her har vi ett nettbrett, men må si at det er sjeldent i bruk da vi foretrekker pc.
Men etter at jenta vår begynte i bhg i fjor høst, så har det tatt helt av syntes jeg. bhg har nettbrett på hver avdeling og ungene går jo helt bananas når de får bruke de. Jenta vår sleit i hele fjor med at hver gang nettbrettet var blitt tatt frem i bhg kom ho hjem med bitemerker (når èn om gangen skal kjøres på 2åringer så blir det litt krangling i grunn)
Så før sommern så lastet vi ned et par spill til ho som ho får spille innimellom sammen med en av oss, og når ho blir stor nok til å vise at ho klarer å ta vare på tingene sine, ja da kan ho få sitt eget.

Jeg hadde nok ikke kjøpt til han med det første.. men han fikk i 3års bursdags gave av tanta og typen .. og han er jo it konsulent og veldig intertisert i elekrriske dupeditter så ;) guttungen har faktisk brukt det veldig minimalt da gidder ikke bruke mer enn 15min om ganga og nå har det ligget uladet en god stund uten og bli spurt etter eller merket så vett ikke om han syntes det er så intresant ;) :P

Min 2,5-åring får ikke på lenge i alle fall..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min fikk av onkelen sin da han var 2,5 til jul. Men vi hadde ikke hus fra før. Så vi bruker det alle. Men nå er skjermen knust. Og vi vurderer å kjøpe nytt til jul. Nå er han 4,5. Han lærer mye gjennom spill, har begrenset tid. Og ser film der . I perioder har vi gjemt det bort om det blir for mye fokus på iPadn.

8-10 år i min verden!
Enig! Hva skal de minste med slikt? Mine på snart 4 får låne våres nettbrett og data til å se film. Absolutt ikke nødvendig å ha sitt eget nå! Da kjøper jeg heller leker som aktiviserer fantasti å kropp!

Hva i all verden skal små unger med egne nettbrett? Hva er feil med å ha ett som hele familien bruker? :S

Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg ser absolutt ingenting galt i at barn har nettbrett så lenge man begrenser bruken.

Enig! Hva skal de minste med slikt? Mine på snart 4 får låne våres nettbrett og data til å se film. Absolutt ikke nødvendig å ha sitt eget nå! Da kjøper jeg heller leker som aktiviserer fantasti å kropp!
jeg kjenner jeg blir matt av at man trorbarn ikke er aktive fordi de har nettbrett.Eller at de ikke har fantasi, det er helt feil!

Mange barn har da ds, jeg ser ikke forskjellen på om de har en ds eller nettbrett jeg da.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe eget nettbrett til gutten vår pga jeg syns han var alt for liten. Men så fikk han et i gave av onkelen min da :P Men han får ikke lov å sitte med det hele dagen... vi lar han spille eller se litt video i ca en halvtime om gangen, litt lengre om han skal se film på brettet :) Men denne ordningen funker veldig greit og han er flink til å legge det fra seg når vi sier at han må det. Han er 3 år :)

jeg kjenner jeg blir matt av at man trorbarn ikke er aktive fordi de har nettbrett.Eller at de ikke har fantasi, det er helt feil!
Jeg sa ikke det? Kjenner mange foreldre med aktive barn som eier nettbrett. Er mer der at synes at mine 2 på 4 år får utfoldet seg bedre med leker.

Oi, ser at vi må høre om det er slik at alle i klassen til de eldste på 7 og 9 år har eget nettbrett/data.

Jeg synes det er helt unødvendig at de har eget, siden vi har to ipader som de får bruke. Skjønner ikke helt poenget med at de skal ha egen når de kan bruke familiens (i alle fall så lenge de ikke ber om det). Men jeg vil jo ikke at de skal være utenfor på skolen, så må finne ut av pm alle de andre har.

Blir leeenge til, hverken jeg eller sambo har selv. Synes familien kan dele på en.
At "alle" vennene har er tidenes dårligste argument.

Oi, ser at vi må høre om det er slik at alle i klassen til de eldste på 7 og 9 år har eget nettbrett/data.

Jeg synes det er helt unødvendig at de har eget, siden vi har to ipader som de får bruke. Skjønner ikke helt poenget med at de skal ha egen når de kan bruke familiens (i alle fall så lenge de ikke ber om det). Men jeg vil jo ikke at de skal være utenfor på skolen, så må finne ut av pm alle de andre har.
Jeg synes det var mye bedre at han hadde egen, enn at han fikk låne min. Han fikk ikke den dyreste modellen men har klart seg helt fint med den.

Eldste kjøpte seg nettbrett for pengene han fikk til 8-årsdagen sin. Det er vi voksne som bestemmer når han får bruke det. Minstemann på 5 kommer mest sannsynlig til å få eget nettbrett til jul.

Her blir nettbrettene brukt til å se på diverse på Youtube, Viaplay og spille forskjellige spill. Nettbrettet til eldstemann kosta ikke mer enn en DS, men har mye flere bruksområder enn DSen, og mye mindre utgifter i form av innkjøp av spill.

Back
Topp