Når er barn gamle nok til eget nettbrett?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Når mener du barn er gamle nok til å ha et eget nettbrett???
Våre måtte spare penger selv,så de kjøpte når de var runst 6-7år gamle.

De har nå hvert sitt nettbrett, litt råflott sånn sett. Men som sagt har de måtte bruke egne penger.

vesla fikk eget nettbrett nå i sommer før vi reiste på ferie..
hun blir 4 nå.

Min fikk til jul på deling med meg. Et par mnd før han blei 3 år. Ikke angra et sek. Og han har lært utrolig mye. Lillebror på 17 mnd får og låne det av og til te sine spill

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke noe tall i hodet, men de bør i alle fall være modne nok til å kunne ta vare på det. Gutten vår på snart tre låner vårt, jeg synes det er altfor tidlig å eie sitt eget. Antakelig blir det noen år til han får også.

Her har ingen av ungene fått egne nettbrett ennå, og tror det blir noen år til de får det. De to eldste på 8 og 6 år spiller en del på våre nettbrett. Hvis det etterhvert blir for lite vil vi kjøpe flere som også er våre. Syns det er greit at de er våre og at ungene må spørre om å få låne...

Min gutt er 4 og har brukt min lenge..
Brukes bare til egnede ting, han får ikke sitte med den alene

Hva i all verden skal små unger med egne nettbrett? Hva er feil med å ha ett som hele familien bruker? :S

Nå vet ikke jeg hva du mener med små.
Men jeg har skolebarn og de er ofte hos kompiser og de her. De allerfleste vennene har egne nettbrett og da er det ikke kult å være den eneste som ikke har.

Nå har som sagt mine spart penger og kjøpt selv. De har spart penger de har fått til jul og bursdag. Så de har spart en stund :)

Min eldste fikk til jul når han var 4. Det ble ødelagt, og da fikk han ikke nytt før nå når han fylte 6. Han var den eneste i klassen som ikke hadde.

Men jeg har skolebarn og de er ofte hos kompiser og de her. De allerfleste vennene har egne nettbrett og da er det ikke kult å være den eneste som ikke har.

Nå har som sagt mine spart penger og kjøpt selv. De har spart penger de har fått til jul og bursdag. Så de har spart en stund :)

For min del tenker jeg på barn under skolealder :-)

Storebror fikk sitt eget nettbrettet i bursdagsgave da han ble 6, synes det var for tidlig for han tok ikke vare på det. Nå maser han etter iPad. Nei fra meg.

Jo, akkurat det at dine barn har måttet spare til dem selv syns jeg er veldig bra! :)

Vi kjøpte ipad nr 2 til jul i fjor. Da var eldste 4 år. Og minste 2. Det første er alles, men det siste var ungenes. Så i praksis har de hver sitt. Grunnen til at vi kjøpte det siste var at vi kun betalte noen hundrelapper for det. Hadde så mange bonuspoeng som ville gått tapt hvis ikke. Og vi har et fantastisk beskyttelse rundt dem, så de har ikke blitt ødelagt på halvannet år.

Det viktigste synes jeg er at en begrenser bruken, og at det ikke nødvendigvis er fritt frem hele tiden.

Vi har ikke nettbrett selv, så mini får ikke den påvirkningen. Vi bruker laptopen eller mobilene.

Min eldste sønn fikk Nintendo Ds til 1400kr da han var 4 år, den har vi kjøpt en hel del spill til. Mellomste fikk iPad mini til 5 års dagen. Vi har brukt mindre penger på den enn vi har brukt på Nintendoen med alle spill. Pluss at iPaden er mer brukervennlig og kan brukes til mer. Vi har 4 iPader tilsammen.

Back
Topp