Når du våkner opp til ny dag og du er sykere..

Krösa Maja

Forumet er livet
Å jeg er så lei. Jeg våkner opp til ny dag og blir bare verre og verre.
Nå er bihulene mine tette (vonde), ørebetennelse har jeg fått og halsen er ekstrem vondt. Har nå vært sykemeldt en uke uten bedring!! Blir bare verre og verre:(
Har dere noen gode tips til å komme seg opp av senga? :) Bli kvitt viruset som herjer?

Uff. :( regner med du har vært hos legen og sjekka for streptokokker/crp? Sånn i tilfelle kroppen trenger litt penicillin?
Er vel ikke så enkelt å få til med 3 barn som krever sitt, men søvn, hvile og masse vann pleier jo hjelpe.
God bedring!

Uff. :( regner med du har vært hos legen og sjekka for streptokokker/crp? Sånn i tilfelle kroppen trenger litt penicillin?
Er vel ikke så enkelt å få til med 3 barn som krever sitt, men søvn, hvile og masse vann pleier jo hjelpe.
God bedring!

Ja, har blitt sjekket og "dessverre" er bare virus. Men det sitter hardt i, i dag hører jeg ikke noe på det ene øret mitt og som jeg sa til mannen jeg er dritt lei å høre på meg selv. Skjønner at du blir lei:p hihi
Prøver å hvile, men ikke lett når man er mamma nei ;)
Skal drikke mye vann, legen sa jeg skulle svette mest mulig også. Vanskelig når man fryser hele tiden..Hihi
Takk :D

Hvile og selvpleie. Hadde det vært noen snarveier hadde ingen vært syke.. :)
God bedring!

Ibux mot bihulene, og damp fra varm dusj eller varm drikke. Om ikkje det hjelper kan du spørre legen om å få resept på Rhinexin i tillegg:)

Skylle nese og hals med saltvatn (i halsen gurgler du saltvatn).

Sove masse og drikke masse.

Masse god bedring:)

Å jeg er så lei. Jeg våkner opp til ny dag og blir bare verre og verre.
Nå er bihulene mine tette (vonde), ørebetennelse har jeg fått og halsen er ekstrem vondt. Har nå vært sykemeldt en uke uten bedring!! Blir bare verre og verre:(
Har dere noen gode tips til å komme seg opp av senga? :) Bli kvitt viruset som herjer?
Føler med deg!! Jeg er på min tredje uke med sykdom. Blir snart gal...

Dette er råd jeg har fått:
Spis C-vitaminer, drikk masse væske, drikk juice med 1 ts gurkemeie, varm melk med honning og pepper, rasp ingefær og bland det med honning, ta en tskje av det innimellom (dette hjelper veldig bra for halsvondt!). Ellers er det viktig med hvile og søvn.. :)

Masse god bedring!!

Back
Topp