Når du kommer inn i en butikk

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Hva legger du merke til? Har handlet på Rema 1000 her og i det siste har jeg lagt merke til at de har mye dårlig frukt, diverse varer er utgått, mye smuler i brødmaskinen og møkkete gulv.. Det har ført til at jeg nå velger en annen butikk.
Jeg legger også merke til ryddighet og personen i kassen. Nå skal det sies at jeg har jobbet i butikk selv, men hva er viktig for dere? Bare nysgjerrig :)

Last edited:
Hva legger du merke til? Har handlet på Rema 1000 her og i det siste har jeg lagt merke til at de har mye dårlig frukt, diverse varer er utgått, mye smuler i brødmaskinen og møkkete gulv.. Det har ført til at jeg nå velger en annen butikk.
Jeg legger også merke til ryddighet og personen i kassen. Nå skal det sies at jeg har jobbet i butikk selv, men til dere som ikke har gjort det. Hva er viktig for dere? Bare nysgjerrig :)
Jeg jobber i butikk :p
Legger merke til frukta og ferskvaredisken mest. Siden jeg er ferskvareansvarlig på min butikk :p

Rema1000 her er den med best frukt og grønt ;) Og mest ren også. Og kjekke folk jobber der.

Mange av de andre her er som du skrev da :p

Har lagt merke til frukt og grønt her og på Rema1000. Bor midt mellom to stk og de er egentlig like dårlige, men syns ikke Kiwi her er noe bra heller så gidder ikke bytte.

Den ene Rema har også veldig dårlig holdbarhet på ferskvare, spesielt fisk som ikke har ligget kaldt nok :o

Legger veldig merke til hvor hyggelig personalet er. Det er egentlig noe av det viktigste for meg. Men ser jo også på frukt/grønt, og datoer..

Alt det du sier er viktig for meg, men jeg synes ikke en kjede/butikk er verre enn andre.. Synes det er rare ting overalt. Så jeg pleier alltid å sjekke priser/holdbarhet/kvalitet på det jeg putter i kurven. Og får jeg noe dårlig frukt/grønt går jeg tilbake. Spisemoden avocado er et typisk ex, ikke mulig å se om den er dårlig inni pakken. Synes også det er viktig at de som sitter i kassa har er smil på lur, er nesten det jeg blir mest oppgitt over, at de er sure.

Alt det du sier er viktig for meg, men jeg synes ikke en kjede/butikk er verre enn andre.. Synes det er rare ting overalt. Så jeg pleier alltid å sjekke priser/holdbarhet/kvalitet på det jeg putter i kurven. Og får jeg noe dårlig frukt/grønt går jeg tilbake. Spisemoden avocado er et typisk ex, ikke mulig å se om den er dårlig inni pakken. Synes også det er viktig at de som sitter i kassa har er smil på lur, er nesten det jeg blir mest oppgitt over, at de er sure.
Nei, jeg har vært fornøyd med samme rema før. Så det er ingen kjede som er verre, det er nok veldig individuelt. Men når det er en dårlig opplevelse gang på gang så går jeg heller til en annen butikk.
Mye sure folk ute der ja, dessverre :O

Jeg er svært kresen når det kommer til kvaliteten på frukt, så for meg er det viktig at frukten er bra. Videre ser jeg på utvalg; enkelte butikker er ofte tomme for mange produkter og da velger jeg ofte bort disse butikkene.

Det aller første er om det er kurver tilgjengelig! Har en butikk i nærheten hvor vi blir like sjokkert hver gang de faktisk har kurver ved inngangen :O Forbanna irriterende å måtte gå bort til kassa hver gang for å hente kurv...

Ellers er det om frukt/grønt er bra, renhold i butikken og fronting av varer :)

Har lagt merke til frukt og grønt her og på Rema1000. Bor midt mellom to stk og de er egentlig like dårlige, men syns ikke Kiwi her er noe bra heller så gidder ikke bytte.

Den ene Rema har også veldig dårlig holdbarhet på ferskvare, spesielt fisk som ikke har ligget kaldt nok :eek:
Rema 1000 her har blitt veldig dårlige, både på frukt og ferskvare, synes heller ikke kiwi er noe bedre, så kjører heller til sarp og handler på Coop extra :p

Det er viktig at det er ferske og friske varer, og bra utvalg. Den butikken som lå nærmest oss før var så ofte fri for helt vanlige varer at det ble en plass jeg kun stoppet hvis jeg hadde glemt noe på den første butikken :p

Dårlig utvalg og kvalitet på frukt og grønt er nok til å miste handlelysta for min del. Jeg liker heller ikke små butikker der det er trangt og overfylt.

Jeg handler stort sett på Rema og Coop Extra. De har begge godt utvalg, de er ryddige og oversiktlige og hyggelig personale.

Jeg handla egentlig bare kiwi før. Men var ei i kassen som var så sur der. Og når jeg da var mye større enn jeg er i dag, og kjøpte litt godteri for helga, kunne du se klart og tydelig at hu målte en opp og ned før hu scanna snopet. Følte meg som verdens verste altså. Aldri sa hu takk, hei eller ha en god dag. Aldri smilte hu. Hu var så sur, at det var faktisk utrolig mange som reagerte og bytta over til rema1000 :(

Rema 1000 her har blitt veldig dårlige, både på frukt og ferskvare, synes heller ikke kiwi er noe bedre, så kjører heller til sarp og handler på Coop extra :p
Har gjort det jeg og innimellom. Ikke coop extra, men handla i sarp. De siste gangene har jeg sendt samboer da, fordi jeg har vært så sliten:p også har vi testet kolonial.no

Må nok finne meg et nytt fast sted, for blir jo bare like skuffet hver gang :confused:

Slik har vi det i en av nærbutikkene. Coop prix. Sendte en klage til Coop. Her er det de ansatte som er problemet. Rema 1000 er fantastisk her vi bor, så drar bare på Coop om det er noe bra kuponger på appen.

Kvaliteten på frukt
Oversikt (nærmeste butikk er SÅ trang)
Holdbarhet på varer

Legger merke til om det er rent! :-P rene handlevogner og generellt rent og ryddig. Burde være det minste man kan forvente der man handler mat.
Har fortsatt til gode å se rene handlekurver/vogner hos rema1000 og coop. Mulig jeg har vært veldig uheldig der jeg har vært ;-) Handler som regel på Kiwi da jeg synes de er hakket bedre på dette oog som regel bedre på frukt og grønt

Lukt er viktig, syns jeg. Noen butikker har bestandig muggen/dårlig lukt i fruktavdelingen. Da styrer man unna. Andre butikker har veldig sterk øl-lukt rundt pantemaskinen, det syns jeg er veldig ekkelt å være rundt, og det gjør at jeg tenker på hvordan hygienen/renholdet er ellers på butikken.

• Liker
Reactions: BMC
Legger veldig merke til hvor hyggelig personalet er. Det er egentlig noe av det viktigste for meg. Men ser jo også på frukt/grønt, og datoer..
Enig. Når de som jobber på en butikk er sur og uhyggelig har det hendt jeg har gått.

Back
Topp