Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg byttet etternavn da jeg gifta meg, og måtte sende inn papirer på det.
Noen steder oppdaterer det seg automatisk, men på mange plasser må man ordne det selv.
Jeg fiksa det på Facebook hvertfall.
Må ha nytt pass når vi skal til syden neste år, og jeg vet man må ha nytt førerkort også. Jeg har ikke lappen :P
Her brukte mannen 4,5 år før han fikk ut fingeren til å fri. Men tassen kom først nå etter 7.5 år da :-) Fikk forøvrig streng beskjed før skuddårsdagen i 2008 at - å fri - det var hans jobb ;)
Jeg tok mitt etternavn som mellomnavn og la til hans etternavn som etternavn. Gutten har mine 2 navn, mens mannen har et eget mellomnavn fra sin mor. Det skal han beholde fordi det er såpass spesielt :-) Dessuten er han direkte oppkalt med fornavn og det mellomnavnet.
Byttet navn alle steder etter papiret kom i posten.
Jeg tok hans navn da vi giftet oss, men beholdt mitt pikenavn som mellomnavn. Jeg hadde min stefar sitt etternavn da vi giftet oss. Ungene har samme mellom -og etternavn som meg. Det aller meste går av seg selv når det gjelder navneendring, men bankkort, førerkort ol må vi ordne selv. Det tok meg ett år å bytte pass, da måtte jeg gjøre det pga noen bankpapirer som krevde pass som legitimasjon. Bankkortet har fortsatt mitt gamle navn, selv om jeg har fått 2 nye kort etter at banken endret navnet mitt, og den siste gangen ba jeg om å få riktig navn også. Men det var tydeligvis vanskelig å få til. Førerkortet skal jeg få somlet meg til å endre en dag, men frister lite å stå i kø hos biltilsynet, dessuten er det avgift på det Men det er litt slitsomt innimellom og ikke ha legitimasjon med rett navn