Når du giftet/gifter deg...

sicret

Forumet er livet
VIP
bytter du navn da? Hvordan da? byttet du alle steder - altså bankkort, førerkort, pass, facebook etc?

Hvis jeg gifter meg må han ta mitt :) Barna har mitt etternavn som sitt etternavn, så er avgjort at han da tar mitt ;) Men ser ikke ut som at det blir med det første...

her bytta eg ikke pga styr.. men har liksom tenkt på at eg kan jo gjør det ved en senere anledning og  bytte når eg ska feks bytte pass.. 

jeg giftet meg i fjord. Og tok da hans etternavn. Har ikke kleiet meg til å få byttet navn på førerkortet enda,men må vell få gjort det snart! :P Passet mitt går ut i mai neste år,så har ikke fått endret på det heller. 

Bankkortet mitt kom i nytt navn automatisk,måtte ikke bestille nytt :) Og byttet på facebook ja,men det var jo bare noen tastetrykk og ikke noe hokkus pokkus :)

Bankkortet mitt kom i nytt navn automatisk,måtte ikke bestille nytt :) Og byttet på facebook ja,men det var jo bare noen tastetrykk og ikke noe hokkus pokkus :)

Vi endret ingenting :) Men Amina har hans navn :)

(Når sambo får finger'n ut av hutiheiti og spør meg og vi gifter oss) Så kommer jeg til å ta hans navn, men beholde mitt eget som mellomnavn.

Grunnen til det er at vi diskuterte mye frem og tilbake under graviditeten og endte med å gi lillegutt hans etternavn. Og jeg ønsker at vi som familie skal ha samme etternavn - være èn enhet liksom, så derav navnetbytte. Evt søsken kommer også derfor til å få hans etternavn.

Som en naturlig prosess kommer jeg no da til å endre navn på førerkort, bankkort, pass og facebook etc.

MaryLou skrev:
(Når sambo får finger'n ut av hutiheiti og spør meg og vi gifter oss) Så kommer jeg til å ta hans navn, men beholde mitt eget som mellomnavn.

Grunnen til det er at vi diskuterte mye frem og tilbake under graviditeten og endte med å gi lillegutt hans etternavn. Og jeg ønsker at vi som familie skal ha samme etternavn - være èn enhet liksom, så derav navnetbytte. Evt søsken kommer også derfor til å få hans etternavn.

Som en naturlig prosess kommer jeg no da til å endre navn på førerkort, bankkort, pass og facebook etc.

Om jeg ikke hadde fridd,så hadde jeg nok vært ugift enda tror jeg! 
Og når jeg fikk ja,så ringte jeg dagen etter å booket kirke! 

Sandbakk skrev:

MaryLou skrev:

Om jeg ikke hadde fridd,så hadde jeg nok vært ugift enda tror jeg! 
Og når jeg fikk ja,så ringte jeg dagen etter å booket kirke! 

det spørs om han sier ja da seh..
Jeg spøkte jo med at jeg skulle fri til han på skuddårsdagen den 29. februar (for da får vi kvinnfolka "lov" til å fri), men da sa han at han ikke turte å komme hjem før klokka var passert midnatt.
hehe!

Det er liksom rart! Vi har snakket masse om bryllup. Planlagt hvordan vi vil ha det, både med sermoni, bryllupsreise osv osv. Det eneste som mangler er a ring on mah finger!
(men det stresser han tydeligvis ikke med)

Hehe! Ja de kan være vanvittig trege desse mannfolka! 
Men etter 10år og 3 barn så syntest jeg det virkelig var på sin plass! Å han kunne våget å si nei! 
Neste gang dere snakker om det så får du fåreslå å dra å kjøpe ringer. Bare bli enige om det,uten noe frieri? :)

Sandbakk skrev:
Men etter 10år og 3 barn så syntest jeg det virkelig var på sin plass! Å han kunne våget å si nei! 
Neste gang dere snakker om det så får du fåreslå å dra å kjøpe ringer. Bare bli enige om det,uten noe frieri? :)

Ja, tenk om han hadde grint på nesa når du spurte! Hihi!
 Etter 10 år og 3 barn, så var det vel på tide, som du sier ja! 

Jeg tror han har lyst til å fri seh. Aner ikke om bare "har lyst" eller om han faktisk har lagt en eller annen plan (som han tydeligvis ikke har noe stress med å utføre). Enda jeg slipper noen hint i ny og ne..
Tenker jeg gir han litt mer tid. Vi har tross alt bare 3 år og 1 barn enda..
Men om det ikke har skjedd noe innen vi runder 4 år, så kommer jeg nok til å trappe opp hintingen betraktelig!

MaryLou skrev:

Sandbakk skrev:

Ja, tenk om han hadde grint på nesa når du spurte! Hihi!
 Etter 10 år og 3 barn, så var det vel på tide, som du sier ja! 

Jeg tror han har lyst til å fri seh. Aner ikke om bare "har lyst" eller om han faktisk har lagt en eller annen plan (som han tydeligvis ikke har noe stress med å utføre). Enda jeg slipper noen hint i ny og ne..
Tenker jeg gir han litt mer tid. Vi har tross alt bare 3 år og 1 barn enda..
Men om det ikke har skjedd noe innen vi runder 4 år, så kommer jeg nok til å trappe opp hintingen betraktelig!

Hehe! Ja dem trenger som regel ett spark i ræva desse mannfolka! 

Sandbakk skrev:

Hehe! Ja dem trenger som regel ett spark i ræva desse mannfolka! 

Kanskje de er redde for å miste håret?? Det sies jo at håret forsvinner i det ringen blir satt på finger'n!

Her tok vi begge hans navn som mellomnavn og mitt som etternavn. Fikset nytt pass og bankkort ganske kjapt siden jeg skulle ut og reise med jobben like etterpå.

Byttet navn når storesøster ble født jeg, ville at vi skulle ha samme navnet alle sammen, så da ble det sånn. Vi er ikke gift enda, og har ikke planer om det med det første heller.

Vi giftet oss i 2009, men jeg byttet ikke navn da. Jeg føler liksom jeg mister en del av min identitet hvis jeg bytter navn ^^ Også er det mye styr synes jeg.

Men nå som  vi har fått snuppa blir det litt annerledes. Hun har fått mannen sitt etternavn og jeg vurderer å ta hans navn som mellomnavn. Er jo litt koselig å ha samme navn alle sammen :)

Ungene har mitt mellomnavn, bindestrek og mannens etternavn. Da er det mitt navn som står først, og gifter vi oss skal vi ha samme navn alle sammen.

Back
Topp