Når det komer til vekten..

Snoflak

Elsker forumet
Med min datter gikk jeg opp 25 (TJUEFEM) kg... 8 av disse har jeg aldrig klart å få av igjen, men det har gått helt fint er 174 cm høy å 68 kg... denne gang gikk jeg ned endel i starten.. Å nå er jeg gått opp 2 kg i forholdt til min originale vekt, så nå har jeg nådd 70, men disse to kg har kommet på de siste 2 ukene.. hååååper ikke det raser oppover nå denne gang igjen så jeg går opp like mye som sist.. Hvordan står det til med dere damer ?

La på meg 25kg med førstemann
Ca 20 med andremann
Ca 15 med tredjemann
Kom meg ned til ca 53kg etter alle.
Nå har jeg bare lagt på meg 2kg faktisk..men er spent på hvordan den blir fremover..

Huff! Jeg gikk opp 25 med første mann, og 7 av disse er igjen fortsatt. Med denne er jeg allerede opp 8, så det her lover ikke godt.... Håper ikke det blir like ille denne gangen til slutt. Da blir det tungt!

Gikk opp 14kg med første og 1-2kg til nå (18+5), men vekta kan komme i varierende grad. Du trenger ikke legge på deg like kjapt resten av svangerskapet bare fordi d kom 2kg på 2 uker:)

Gikk opp 13 kg med første :-)
Og har til nå gått opp 6 kg (21+1)

er 30+4 og lagt på meg 8-9 kg..helt greit! kiloene skal jeg klare å få av,håper bare strekkmerkene holder seg unna :p

Har lagt på meg fem kilo, synes det er mye... Sist la jeg bare på meg ca 10-11 kg, og da kom jo mesteparten på slutten når bayen veide litt mer. S jeg lurer på hvordan det vil bli denne gangen...

Gikk opp 25 kg med Nr 1 og 10 kg er igjen av disse. Har foreløpig bare lagt på meg 1 kg og er nå 18+4.

Snart 8 kgher;( å liker det IKKE!! Kan ikke spise " normalt" uten å legge å legge på meg. Så her vurderer jeg sterkt litt "diett" regime en periode;(((

19 uker og pluss 6 kg. Forrige gang landet jeg på pluss 25, men de forsvant ganske kjapt etter fødselen. Jeg ville ikke stresset for mye med vekten nå, om man likevel spiser variert og noenlunde sunt. Trilleturer og amming gjør sitt :)

Ja selvfølgelig er ikke svangerskapet tiden for slankekur..men man er obs på d dersom man har gått opp mye før.. jeg ammet kun de 7 første ukene sist pga brystbetennelser som kom i kø konstant..d gikk bare ikke.. Så jeg følger med på vekten å prøver å ikke spise veldig usundt eller for mye sukker... Syntes d er helt okay å være obs på vekten jeg :)

Med førstemann var jeg tilbake på null i uke 24, så la jeg på meg 17 kg på like mange uker (gikk ti dager over), manglet å ta av et da jeg ble gravid med andremann, da endte jeg med 23 kg pluss, manglet å gå ned de siste 3 av disse da jeg ble gravid nå.
Før påske begynte jeg å nærme meg utgangspunktet denne gangen, påsken har først gått i mye god mat etterfulgt av omgangssyke, så vet ikke hvordan jeg ligger an akkurat nå ;)

Jeg hadde i tillegg lagt på meg 10 kg før jeg ble gravid som jeg gjerne vil være for uten.

Nei kanskje ikkeslankekur. Men gik nettopp ned 30kg( 10 fra gravid sist som ikke ville vekk, og 20 som bare var for mye) er ikke mentalt klar for at vekta skal stige igjen kjenner jeg:(

gikk ned 4 kg i januar/februar, og sist jeg veide meg hadde jeg gått opp 6 kg fra laveste vekt i år, dvs 2kg fra min normalvekt.. :) stresser virkelig ikke, hadde ikke vekt i forrige svangerskap, hadde bare en vanlig gravidmage og så ble det litt ekstra på rompa på slutten av svangerskapet :P

Med min datter gikk jeg opp 25 (TJUEFEM) kg... 8 av disse har jeg aldrig klart å få av igjen, men det har gått helt fint er 174 cm høy å 68 kg... denne gang gikk jeg ned endel i starten.. Å nå er jeg gått opp 2 kg i forholdt til min originale vekt, så nå har jeg nådd 70, men disse to kg har kommet på de siste 2 ukene.. hååååper ikke det raser oppover nå denne gang igjen så jeg går opp like mye som sist.. Hvordan står det til med dere damer ?
Med jento mi la eg på meg 19 kg (!) , no er eg 20 veke , halvveis i morgen og har lagt på meg 4,2 kg :)

Er lenge siden jeg har veid meg.. Men tror jeg har lagt på meg rundt 5 kg..

Gikk opp 4 kg mitt første svangerskap. Nå er jeg snart 22 uker og mangler 1 kg til å ha tatt igjen startvekten:)

I uke 18 var jeg på 1,9kg pluss i forhold til startvekta ;) er 20uker nå å har ikke målt ;)

Nei kanskje ikkeslankekur. Men gik nettopp ned 30kg( 10 fra gravid sist som ikke ville vekk, og 20 som bare var for mye) er ikke mentalt klar for at vekta skal stige igjen kjenner jeg:(
Denne kan jeg kjenne meg igjen i! Jeg gikk ned 25 kg noen år før jeg fikk førstemann. Når jeg gikk opp igjen de 25 i løpet av det svangerskapet, så var det veldig vondt! Samtidig følte jeg ikke at jeg så gravid ut! Dette føler jeg skjer denne gangen også. Ser bare feit ut, og får ikke slik kul som andre gravide får. Dette er ikke en god følelse! Håper du kommer frem til et tankesett som får deg til å føle deg bedre! Jeg hat også prøvd å spise så rikig som mulig, men det er så vanskelig det med vektøkning. Føler at det kommer uansett....

Back
Topp