Når det ikke var planlagt...

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Jeg vet ikke om det er noen som vil reagere på denne tråden, men vil gjerne fortelle hvordan denne situasjonen har vært for meg.

Jeg slet med p-pillene da jeg ble veldig kvalm av de og valgte å slutte i begynnelsen av januar. Jeg hadde en mellomblødning to dager etterpå og vi ventet med samleie til etter forventet eggløsning. Vi ventet tydeligvis ikke lenge nok. Når de første dagene av februar hadde gått, tok jeg test pga uteblitt mens og der var den. Positiv.

Jeg har bodd med kjæresten i under et år, og valgte å flytte fra familie og slekt, siden han ikke kan flytte på seg. Han er bonde. I tillegg bor datteren min på 5 år hos faren sin på samme plass som slekta mi bor. Vi har henne litt over 1 uke i måneden. Grunnen til at hun bor der er fordi at jeg ikke ville rive henne ut av et trygt miljø der, for at jeg skulle slippe å savne henne.

Samboeren/kjæresten min mente han ikke var klar for barn (han har ingen barn), noe jeg heller ikke var for jeg vet jo ikke om jeg kommer til å bo her for alltid. Abort ble på en måte eneste løsning. Jeg vippet frem og tilbake på valget hver dag fra graviditetstesten til dagen jeg skulle ta abort-pillen. Som er i dag. I går kom jeg endelig frem til at jeg ikke kunne gjøre det. Jeg ville ikke kunne leve med det.

Nå begynner vi endelig å kjenne glede for spiren :) faren sa at han ville støtte meg uansett valg, og vi elsker hverandre høyt. Men jeg har aldri vært igjennom et så tungt valgn som nå er tatt. Så skal jeg gjøre alt i min makt for å gi dette barnet en fin oppvekst med både mor og far i bildet.

Har noen av dere opplevd noe lignende? Eller er det bare jeg som er uplanlagt gravid? ☺

Jeg har ikke vært gjennom det samme, vi hadde heller motsatt problem, og prøvde i 1,5 år før det klaffet på grunn av PCO/PCOS hos meg. Vil bare si at jeg syns du er utrolig tøff, og at jeg har forståelse for at det var et utrolig vanskelig valg å stå overfor! Livet blir ikke alltid slik man planlegger, men da gjelder det jo å gjøre det beste ut av situasjonen :)

Håper at alt går bra med spiren i magen fremover! :Heartred

Veldig planlagt her. Men vil bare si at det er fint at dere har funnet en løsning som er god for begge:) Og at dere står sammen om det valget. Uansett om det hadde vært for/imot. Må ha vært ufattelig tøft å stå i det og håper vieien fremover blir litt enklere;)

• Liker
Reactions: CFB
Ikke planlagt her heller. Jeg har til nå reagert på all prevensjon (utslett, feber, hevelser i hud og kraftige blødninger med magekramper) og får hevelser nedentil ved bruk av kondomer (prøvd forskjellige). Vi har kun hatt sex i "sikre" perioder OG hoppet av i svingen. Erfaringen nå er at sikre perioder ikke fins, og at "en dråpe er nok";)
Babyen er riktignok velkommen som mitt femte barn, men nå skal vi ta diskusjonen om sterilisering til et nytt nivå. For nå må en av oss gjøre det! :)

Jeg ble gravid på prevensjon med tvilling guttene mine. Jeg slet utrolig med hva jeg skulle gjøre. Hadde en provosert abort bak meg allerede. Til tross for vanskelig situasjon hvor forholdet var alt annet enn bra kom jeg fram til at jeg ikke kunne ta abort igjen. Slet veldig i etterkant av aborten.
Jeg kom vel fram til at når jeg ble gravid på prevensjon så var det meningen jeg skulle ha disse barna. Barnefar stakk av da jeg var tre mnd på vei, men har aldri angret på valget jeg tok.
Tøft å være alene, ja, men ville ikke vært foruten mine barn :)

Min første er veldig uplanlagt. Ble gravid 2 mnd etter vi ble sammen. Men sitter her med en 18mnd gammel guttunge på fanget nå :) Den nye babyen er også uplanlagt, men det er ofte sånn at det man ikke planlegger viser seg å være det beste som har skjedd :)

Hadde du datteren din så lite før du flyttet også, eller ofret du henne for en ny mann? Gratulerer med graviditeten.
Ble litt satt ut av formuleringen på denne kommentaren.

Vel jeg gikk på p- pillen helt frem til for noen uker tilbake. Har vært sammen med kjæresten min i 4 måneder nå, og merket bare at jeg var dårlig. Tenkte ikke mer på det enn at det var omgangssyken, men var så dårlig at jeg måtte ha sykemelding. Fastlegen min var ikke der da, så ble satt opp en ny time siden jeg ikke ble særlig bedre. Jeg fortalte legen min om alle symptomene, og vi snakket om pilla og mensen. Så spurte hun om vi skulle ta en test? og jeg sa meg enig, men tenkte den sikkert var negativ. Tok også andre prøver. Uansett så kalte hun meg inn for å si at den var positiv og at jeg var gravid. Satt bare å gapte. Heldigvis er kjæresten støttende, og han har to jenter fra før. Må fortelle det snart til familien min, og de er veldig på ekteskap før sex og barn. Så er litt nervøs. Men har også begynt å glede meg. Prøver å få jobb også, så jeg kan då svangerskapspenger. Men er ikke lett. Vært på et jobbintervju til nå.

Vis litt respekt Mamsemumsen!

Jeg går inn på de innleggene jeg selv vil. Hvem ofrer barnet sitt for å lage et nytt et med en ny mann? Og hva er det å vite egentlig? En mamma som sjelden ser barnet sitt er som oftest ikke skikket og da er det ikke spesielt lurt å lage et nytt et med en ny mann og tro ting skal bli så mye bedre!
Og det vet du ikke noe om! Hun burde ihvertfall ikke prøve å forsvare sine handlinger for noen som ikke greier å vise resepkt!
Hver så snill og hold deg unna oktober 2016 så sant du ikke har termin her!

Jeg går inn på de innleggene jeg selv vil. Hvem ofrer barnet sitt for å lage et nytt et med en ny mann? Og hva er det å vite egentlig? En mamma som sjelden ser barnet sitt er som oftest ikke skikket og da er det ikke spesielt lurt å lage et nytt et med en ny mann og tro ting skal bli så mye bedre!
Bullshit. Hadde du sagt det hvis det var far som kun såg barnet sitt 1 veke i mnd? Er det så mykje verre når det er mor? Ho har sagt kvifor ho gjorde det på den måten - for å ikkje rive barnet ut av miljøet sitt, og resten av familien. Garantert eit tøft valg for mor, ikkje eit valg du har nokon som helst rett til å komme her og dømme ho for. Skjerpings.

Til Ts

De sier man ikke angrer de barna man får <3
Med snuppa var det ikke planlagt, men pga tro så var aldri abort noe vi tenkte på, men skjønner at det har hvert et vanskelig valg og ser ut som om dere har funnet riktig beslutning :)

Har man ikke noe fint å si, trenger man ikke si noe i det hele tatt. Noen ganger blir jeg sittende å måpe over hva enkelte får lirt ut av hodene sine. Dumt å dømme uten å vite hvordan/hvorfor! I såfall kan du ordlegge deg på en mer respektfull måte!

Flott at slike innlegg blir slettet. Slike holdninger trenger vi ikke her inne!

Gratulerer så mye med babyen som er på vei. Blir perfekt for et lite knøtt å vokse opp på gård ihvertfall :D

Jeg ble og uplanlagt gravid. Vi ville vente litt, men bare til neste år. Jeg sluttet på cerazette i juni i fjor pga hyppige blødninger. Minstemann hadde akkurat fylt året når testen var positiv. Drev og vurderte frem og tilbake men siden vi uansett skal ha en til så er det ingen krise :)

Flott at slike innlegg blir slettet. Slike holdninger trenger vi ikke her inne!

Gratulerer så mye med babyen som er på vei. Blir perfekt for et lite knøtt å vokse opp på gård ihvertfall :D
Nettopp. Det finnes da mange grunner til at barn blir boende hos far eller øvrig slekt, dette er jo en vurdering tatt av hensyn til barnet.

Back
Topp