Når det ikke er kviser, men "klumper" en får..

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
I ansiktet, hva gjør man da??

Jeg får nemlig det, de begynner små, vokser blir røde, og på str med en liten ert.
Det klør i huden rundt, og det er vondt når jeg trykker på de.

Jeg kan pirke hull med nål, men det kommer ikke puss utav, bare blank veske, og så ender jeg opp med og få sår istedet for klump, åsså blir det arr.

Det hjelper ikke å la de være i fred, de varer 2-3 uker når det kommer, og så blir de sakte men sikkert mindre, men du kjenner hele tiden at de ligger der under huden, og som oftest blusser de opp igjenn. Jeg må lissom pirke hull på de og klemme de vekk for og bli kvitt de..

Noen andre som kjenner seg igjenn, isåfall, hva gjør dere med de??
 
Jeg kjenner meg igjen!

Og lurer også på hvordan man skal behandle dem.

De blir ikke "modne", de bare er der. Og klør litt.
 
Jeg har haka full nå, og hatt det hele svangerskapet. De forsvinner ikke,blir bare flere...
Fastlegen min skal gi meg en skikkelig antibiotikakur når jeg har født,i forsøk på å ta knekken på det.
 
Jeg hadde det sånn i noen år. Kom meg til slutt til hudlege, fikk da epiduo (salve) og antibiotika som behandling. Går også til behandling hos hudpleier for å minimere arrene og rens av huden.Har fått streng beskjed om at hvis jeg får slike problemer igjen, så må jeg ta kontakt med engang for å få mer tabletter. Hudpleieren har sagt at jeg har ventet alt for lenge før jeg startet behandling. Så ikke vær redd for å ta kontakt med lege. Jeg gikk hele tiden og tenkte at det skulle gå over av seg selv. Men det gjorde aldri det.

En ting er jo at det ikke ser bra ut. Men en annen ting er at det gjør forferdelig vondt.
 
Er det sånne underhudskviser? Som bare blir en kul som ligger under huden? Hvis man holder på i dagesvis kan man få puss ut, men man får også en stor rød skorpe og det gjør sykt mye vondere. Mitt beste tips er å holde fingrene langt unna!

Jeg pleier å få sånne på haka, og har omsider lært. Hvis jeg ikke rører så er de vekke på et par dager, kanskje tre dager, og da er det kun jeg som merker at den er der. Hvis jeg pirker så blir det utrolig stygt og vondt, og varer leeenge. 
 
Jeg får det av to ting: Graviditet eller at jeg har brukt hudpleieprodukter som jeg ikke tåler (Garnier ett eksempel). Når jeg ikke er/bruker noe av det, får jeg de ikke, men en kombinasjon er drepen for huden min :-/
 
Du har vel ikke hormonspiral? Jeg har det, og ser ikke ut i trynet  Ganske sikker på at det er derfor. Det er ikke kviser, men kuler, og masse annet jeg ikke vet hvordan jeg skal beskrive  Fikk det etter jeg fikk satt inn H-spiral, aldri hatt slikt før, bare vanlige kviser.
 
Kjenner meg igjen, ja.
Men har erfart det samme som deg - de går jo ikke bort, blir bare tusen ganger vondere og styggere (røde og veldig synlige) om jeg trykker eller klemmer på dem.
Så jeg bare lar dem være rett og slett:) De forsvinner fortere hos meg da:)
 
Jeg har disse, og min mor har strevd med det i mange år. det er underhudskviser, og hudlegen min sa at det kan komme av at huden ikke åpner seg (nok) ved vannberøring, men først etterpå, og at dette kan føre til mere smuss samles under huden. Mine forsvinner etterhvert men lønner seg å ikke røre dem, for hnårman trykker sprer man pusse utover og det kan føre til at man får nye klumper i området rundt., mens mamma hadde en i mange år somxhun til slutt opererte bort. jeg fikk også epiduo, det hjalp ikke så fikk tre mnders antibiotika kur og er mye bedre nå :-) Anbefaler å sjekke med lege i hvert fall:)
 
JA!! Jeg får det, og det er fryktelig irriterende, vondt og stygt! Hatt det siden jeg var rundt 12 år. Jeg har prøvd dalacin, antibiotika og forskjellige typer rensemiddel fra hudpleier. Men så kom jeg over en renseserie fra lancome. Og nå får jeg de skjelden. Men noen ganger dukker det opp to, på hversin side av haken! Og jeg får en MEGA hake!! Da lar jeg vær å bruke sminke, peeler huden, bruker ansiktsmasker og renser huden med lancome serien 3 ganger daglig. Da forsvinner de raskere. 
 
Jeg pleier også å få slike! Greier ikke å la være å klemme på dem. Klemmer i flere dager, før de endelig sprekker, og det kommer "gugge" ut. Bakdelen med dette er at jeg får et sår og noen ganger arr... Huden min ser ikke ut etter at jeg lærte at man kunne klemme kviser...

Har enda ikke funnet noe som hjelper mot slike "kuler/klumper". Har prøvd alt fra å rense huden oftere, klemme, dampe huden, ha på tannkrem, sinksalve og til og med honning!

Kan man gjøre noe med arrene mon tro?
 
Back
Topp