Når det er snakk om intimitet....oppdatert i HI

OneMore09

Glad i forumet
....hva syns folket her inne om at barn kysser??

Eks: I en barnehage jeg har jobbet er det flere av ungene som har "kjærester",
og da forekommer det en del kyssing/sussing. I blandt går de faktisk så langt
at de bruker tunge.....

Jeg liker det ikke, å syns ikke kyssing eller sussing i grunn har noe i en barnehage å gjøre!
Hvorfor skal ungene oppfordres til den type intimitet når de er i barnehage alder??
Jeg syns det er noe annet om ungene susser søsken og foreldre når de legger seg eller skal
dra noen steder, men sussing på andre unger fordi man er "kjærester" når man er 3-4 år, det
tror jeg ikke er så veldig sunt!! Det er ikke snakk om en muss på kinnet eller en liten suss,
men jeg har sett 3-4 åringer som sleiker på hverandres tunger, og som sitter i en krok å musser
hele barnehagen dagen......

Hva syns dere??

Nei barna forbinder det nok ikke med noe intimt, men det er det samme om f.eks de som jobber i barnehagen susser på ungene mine! det er jo heller ikke intimt, men det er ikke alltid det passer seg. Samme om jeg susser ungene mine på munnen. Jeg vet at det ikke er snakk om intimitet, men jeg mener bare at det er unødvendig.....man kan være god med hverandre uten å måtte susse!!
Det er iallefall morsomt med andres synspunkter, ei som jeg jobber med har heller overhode ingen problemer med det....og jeg har i grunn ikke noe problem med det jeg heller, men jeg prøver å avlede hvis det skjer!! Å når det er sagt så susser jeg ungene mine masse, på munnen også...men jeg er ikke like glad for at alle andre gjør det!!

Okei, skal lese om barn og seksualitet....

Jeg har aldri sagt eller gjort noe som har vist barna hva jeg syns da, jeg har heller aldri ment at det er noe skittent ved det! Jeg bare ikke syns det er søtt, og vil helst ikke at mine unger skal gå å susse på hvem som helst, voksne eller barn!!
Skal lese litt om temaet....kanskje jeg skifter mening!![;)]

Herregud ,la de kysse vel..
Bryr meg midt i bengen.

Jeg tror absolutt ikke barn tenker på det som intimitet... Det er liksom å gjøre en svært uskyldig ting skitten og ekkel.. [;)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Herregud ,la de kysse vel..
Bryr meg midt i bengen.

Jobber i barnehage vet det er sånn, men tviler på at de tenker så mye om intimitet[8D]

jeg tror en skal være veldig forsiktig med å få barna til å føle at de gjør noe galt, om de kysser eller andre ting. barn er barn de utforsker og prøver ulike ting, men de tenker ikke seksuelt e.l. det er det vi voksne som gjør.

hvis du syns det er ubehagelig eller mener det går for langt kan du prøve å distrahere dem, få de med på en lek eller en annen aktivitet som får de til å tenke på noe annet en å kysse.

men for meg er det ikke noe galt i det, så lenge begge barna er med på "leken"!

Jeg ser ikke noe galt i det, for jeg tror virkelig ikke barna ser på det som intimitet..
Jeg tror heller ingen oppforderer barn til å kysse/ susse eller bruke tunge på andre barn, men de har kansje sett voksene mennesker gjøre det og at vi omtaler det som kjærster og da gjør de slik på andre barn..
Jeg synes ikke vi skal nekte barn det for jeg tror virkelig ikke det ligger intimitet i det barna gjør[:)]

Har ikke sett så mye annet enn smånussing jeg, men da ler jeg bare litt.
Unger tenker jo ikke på det på samme måte som en voksen. de har kanskje sett voksne kysse eller sett på tv, og hørt at det er det kjærester gjør.

Viktig å ikke gjøre det til noe farlig eller skittent!!

Hvis du syns det er virkelig ille å se, så signerer jeg de som sier at da får man distrahere med annen lek, ikke si æsj eller vise at man syns det er ekkelt!!

Nei barna forbinder det nok ikke med noe intimt, men det er det samme om f.eks de som jobber i barnehagen susser på ungene mine! det er jo heller ikke intimt, men det er ikke alltid det passer seg. Samme om jeg susser ungene mine på munnen. Jeg vet at det ikke er snakk om intimitet, men jeg mener bare at det er unødvendig.....man kan være god med hverandre uten å måtte susse!!
Det er iallefall morsomt med andres synspunkter, ei som jeg jobber med har heller overhode ingen problemer med det....og jeg har i grunn ikke noe problem med det jeg heller, men jeg prøver å avlede hvis det skjer!![:D]

Å når det er sagt så susser jeg ungene mine masse, på munnen også...men jeg er ikke like glad for at alle andre gjør det!![;)]

Det syntes jeg er veldig søtt! Tviiiiler på at mange barn bruker tunge - har jeg ALDRI sett![8|]

ORIGINAL: vevina

jeg tror en skal være veldig forsiktig med å få barna til å føle at de gjør noe galt, om de kysser eller andre ting. barn er barn de utforsker og prøver ulike ting, men de tenker ikke seksuelt e.l. det er det vi voksne som gjør.

hvis du syns det er ubehagelig eller mener det går for langt kan du prøve å distrahere dem, få de med på en lek eller en annen aktivitet som får de til å tenke på noe annet en å kysse.

men for meg er det ikke noe galt i det, så lenge begge barna er med på "leken"!

Signere her[:)]

Les deg opp på barn og seksuallitet[;)]

Er vel sånn de viser at de bryr seg om andre, sånn som vi gjør med dem med nuss og kos.

Jenta mi vil helst klemme alle i barnehagen før vi drar hjem, og innimellom kommer det en liten nuss også. Syns det er koselig jeg, hun er oppriktig glad i de hun går i barnehage med

det er vel våre tanker som vrir alt over til noe annet. mange som ikke liker når babyene/ungen jokker i løse lufta. det er jo ikke så rart for vi får jo rare tanker i hodet.

jeg kysser og kose moser jenta mi dagelig, men jeg vil ikke at hun skal gå å nusse på alle for det, men det er nok bare et stadie som jeg skal overleve. viktig å vise kjærlighet, men tror ikke ungene mener det heeeelt på den samme måten som når vi kliner og kysser.

er det ikke noe som heter gutte og jente lus lenger??? hehehe...

Syns ikke vanlig sussing er så farlig... er jo bare dems måte å være "god" på fordi de lærer av oss foreldre[:)]

MEN jeg tror jeg hadde reagert litt om jeg så to stykker på f.eks. 4 år tungekysse liksom.. da ville jeg nok avledet dem eller noe.. for jeg syns jo selvfølgelig det går en grense... og tror også det var det TS mente[:)]

Viktig å da distrahere isteden for å gjøre ting ekkelt, det er helt sant[:)]

helt enig at det går en grense, og da er det vår oppgave som voksne å distrahere og avlede, men men for all del ikke si ting som æsj fysj osv osv. ikke det at jeg trodde du mente det!
barn er nye i alt, og skal lære mye og utforske også kropp og seksualitet.

men jeg syns f .eks det ikke er greit hvis voksne oppfordrer og prøvder å få barna til å kysse. gjør de det bør det være helt og holdent fra dems side, og hvis man ser at det går for langt eller at et av barna blir ukomfortable må man gjøre noe med det.

jeg må jo også si at det er andre ting i bhg som kanskje gjør meg mere ukomfortabel, f.eks hvis en barn sitter å gnir underlivet mot en leke e,l. barnet tenker ikke på det som seksuelt fordi barnet hvet ikke hva det er enda. men da føler jeg det er viktig å avlede barnet å finne på noe annet. men igjen IKKE få barnet til å føle at det gjør noe galt.
hvis barnet gjør slikt hjemme er det jo greit å si ifra at sånn kan du gjøre på rommet ditt eller noe i den dur, så det ikke blir  så veldig "offentlig"

Tror nok barna selv tenke på det mer som vi voksne gir hverandre en klem eller noe, men jeg synes ikke det er så greit... Kyssing skal liksom være noe spesielt synes jeg, men samtidig kan en liksom ikke lære barna at kyssing er galt heller...

Back
Topp